TUL

Okei :) kanskje jeg skal bestille time i løpet av neste uke når jeg er i uke 5. Vil dra på UL i uke 7 eller 8 tenker jeg.
Kan jo være greit i tilfelle det er mye som er booket ihvertfall!
Vi tenker uke 8, for da kommer våre foreldre på middag hos oss, så tenkte å fortelle om nyheten da :happy:
 
Er mye som er oppbestilt her jeg bor, så har allerede bestilt! Selv om jeg bare er 4+4, bedre å være sikker på at jeg får, så kan jeg eventuelt avbestille :) skal Mandag 27.februar, er da 9+3 :D *glederseg*
 
Jeg pleier å få time raskt så satser på at det går bra. Hvis ikke får jeg sjekke andre alternativer i byen [emoji6]
 
Jeg var på TUL da jeg gravid med nr 2 i uke 11 eller 12 da kunne de se kjønn med ganske stor sikkerhet - og det stemte :)
var på spesialistsenteret i Jessheim (mener det het det den gang -snart 7 år siden )
Har veldig lyst til det denne gangen også.. de sjekker at alt er fint - kan konstantere at det ikke er fare for misdannelser (som downs etc)
 
Skulle på ultralyd den 8/2 for å sjekke en cyste på høyre eggstokk, er ikke lenger enn. Er da 4+6 tror jeg. Kan vel ikke se så mye da? Skal til TUL i uke 6 uansett..
 
Bestilt tul torsdag 16. Februar! Da er jeg 8+0 :)
 
Ett spørsmål: tar dere UL privat og betaler selv? Eller går dere via fastlege?

Denne gangen vil jeg gå via fastlege for å slippe å betale selv, da jeg mener jeg har en grunn til det. De andre 2 gangene har jeg tatt ultralyd privat og betalt selv, sikkert 2500 kr totalt :p
Kan det ta lengere tid å få time mellom fastlegen enn privat?
 
Ett spørsmål: tar dere UL privat og betaler selv? Eller går dere via fastlege?

Denne gangen vil jeg gå via fastlege for å slippe å betale selv, da jeg mener jeg har en grunn til det. De andre 2 gangene har jeg tatt ultralyd privat og betalt selv, sikkert 2500 kr totalt [emoji14]
Kan det ta lengere tid å få time mellom fastlegen enn privat?
Privat. Hadde via fastlege sist etter bo før der, og det var så vidt jeg fikk time i uke 7(og jeg ringte fastlegen med en gang jeg fant det ut for å få henvisning). Det var før sommeren, så hadde jeg ikke fått den ene måtte jeg vente til uke 11 eller noe og vært nervevrak hele sommerferien. Jeg ringte tre klinikker! En av de sa rett ut "men privattime kan du få neste uke". Mulig det er forskjell på det rundt i landet, eller at det har endret seg her også på de årene (men jeg tror ikke det da jeg akkurat snakket med ei som hadde venta fem måneder på gu). Med henvisning kosta det vel ca en tredjedel på den ene privatklinikken og 75kr hos en som driver alene.
 
Ett spørsmål: tar dere UL privat og betaler selv? Eller går dere via fastlege?

Denne gangen vil jeg gå via fastlege for å slippe å betale selv, da jeg mener jeg har en grunn til det. De andre 2 gangene har jeg tatt ultralyd privat og betalt selv, sikkert 2500 kr totalt :p
Kan det ta lengere tid å få time mellom fastlegen enn privat?
Vi skal ta det privat. Har ikke rett eller krav på å få det gjennom fastlege.
Koster 900, - :)
 
Jeg får henvisning av fastlege grunnet medisiner jeg går på. Er viktig å få konstatert beliggenhet og embryo i mitt tilfelle. Får første i uke 6, andre i uke 11-12 og en i uke 15-16, så ordinær og vekstkontroller :/ gruer meg.
 
Vi skal ta det privat. Har ikke rett eller krav på å få det gjennom fastlege.
Koster 900, - :)

Har hørt at det kan være vanskelig å få det gjennom fastlegen, men tenkte å prøve hvertfall :)

Han som legen min henviser til ved ultralyd har jeg lyst til å gå til, deg var han som oppdaget sist at vannet mitt hadde gått, og han er veldig dyktig. Og han sa man kunne komme der på tidlig UL istedet for å betale :)
 
Privat. Hadde via fastlege sist etter bo før der, og det var så vidt jeg fikk time i uke 7(og jeg ringte fastlegen med en gang jeg fant det ut for å få henvisning). Det var før sommeren, så hadde jeg ikke fått den ene måtte jeg vente til uke 11 eller noe og vært nervevrak hele sommerferien. Jeg ringte tre klinikker! En av de sa rett ut "men privattime kan du få neste uke". Mulig det er forskjell på det rundt i landet, eller at det har endret seg her også på de årene (men jeg tror ikke det da jeg akkurat snakket med ei som hadde venta fem måneder på gu). Med henvisning kosta det vel ca en tredjedel på den ene privatklinikken og 75kr hos en som driver alene.

Da skal jeg prøve å få bestilt legetime neste uke :) håper jeg kan få TUL i uke 7 ;)
 
Jeg får henvisning av fastlege grunnet medisiner jeg går på. Er viktig å få konstatert beliggenhet og embryo i mitt tilfelle. Får første i uke 6, andre i uke 11-12 og en i uke 15-16, så ordinær og vekstkontroller :/ gruer meg.

Det er jo betryggende å få mye oppfølging da :) Da tar de det jo seriøst, men forstår at du gruer deg også..
jeg gruer meg noe helt voldsomt til første ultralyden, er redd det ikke skal være liv der inne :(
 
Det er jo betryggende å få mye oppfølging da :) Da tar de det jo seriøst, men forstår at du gruer deg også..
jeg gruer meg noe helt voldsomt til første ultralyden, er redd det ikke skal være liv der inne :(
Har første svangerskap ferskt i minne ennå. Var slitsomt med kontroller siden alle før vekstkontrollene etter OUL ga meg angst. Vil heller hoppe til OUL, få vite alt er ok, og at videre blir det bare en gang hver 4. uke [emoji14] for alt er bra og som det skal [emoji14]
 
Vi skal på tidlig ultralyd 9.2., er da 6+3 på vei ❤️ Vi hadde planlagt en tur hjem til mine foreldre den helgen før vi fant ut om Knøttet, siden mine foreldre bor i en annen del av landet enn oss.. Så nå vil vi sjekke at alt står bra til så vi kan fortelle dem at de skal bli besteforeldre for første gang
 
Fastlegen min henviste meg på torsdag, så venter på innkalling [emoji5]
 
Back
Topp