Trylletrollets dagbok

21+2
Formen er stigende, og det er SÅ godt å kjenne at jeg har litt mer energi :) Håper dette er starten på en litt bedre tid ;)
 
22+0
Formen er fortsatt stigende, og det er godt å kjenne jeg har overskudd til litt mer enn å ligge på sofaen! :)Hovedfokuset nå er å ikke overanstrenge meg og presse meg for mye. Det er så lett å gjøre litt mer enn kroppen egentlig orker nå når jeg har litt mer energi. Den dårlig samvittigheten er nesten helt borte, da jeg fikk så mange lykkeønskninger og gode ord fra foreldrene i barnehagen forrige uke:D Jeg måtte bare passe på meg selv og ikke presse kroppen, for det var jo viktig å ha energi og overskudd når babyen kom også ;) Det hjelper virkelig på skyldfølelsen!!
Bortsett fra bittelitt kvalme, er det egentlig sure oppstøt eller halsbrann som plager meg mest om dagen. Det varierer litt gjennom dagen, men det er absolutt verst om kvelden. Jeg har ikke funnet ut hva som gjør det verre, så jeg fortsetter bare som før. Sjokolademelk hjelper!! :D
Jeg tror babyen trives i magen, for jeg kjenner små dult og romsteringen hver dag❤ Det er veldig koselig å kjenne at det er noe inni der!:) Jeg kjenner ikke så mye midt på dagen, mest om kvelden når jeg slapper av. Noen ganger kjenner jeg mye og andre ganger mindre, men jeg blir ikke så stressa av det egentlig. Det kjennes ikke på utsiden enda, men jeg håper det gjør det snart og særlig før vi skal hjem til jul!! ;)
Ellers er det gjort endel innkjøp til den lille i magen :p Jeg klarer ikke la være lenger! Det er mest klær og småtteri vi har kjøpt, for jeg vet vi får noe av de store tingene til jul. Greit å vente til etter jul da;) Siden vi fortsatt ikke vet kjønn, blir det mest nøytrale farger, men siden jeg ikke er så glad i rosa og blått uansett gjør det egentlig ikke så mye:) Det er jo så mye fint å få kjøpt!! Jeg prøver å ikke handle inn for mye da, for vi vet jo ikke hvor mye vi egentlig har bruk for eller hva vi kommer til å få i gaver. Jeg gleder meg sånn til vi kan handle på ordentlig og få alt vi trenger i hus!!! Hvor tidlig kan man egentlig vaske alle klærne, brette de og legge de på plass i kommoden?!:p:p

Nå kan du tro vi venter på deg lille venn❤❤
 
Last edited:
En uke med halsbrann, og nå har jeg hatt to dager helt uten noe ubehag :D Ikke til å bli klok på dette:p
 
23+1
Det går veldig bra å jobbe litt mer. Det er godt å kjenne at kroppen fungerer litt bedre! Nå er det ikke så lenge til juleferie, så litt ekstra klarer kroppen nå;)

Jeg kjenner fortsatt liv hver dag, selvom det varierer litt fra dag til dag. Jeg prøver å ikke bekymre meg, for jeg vet at babyen fortsatt har god plass i magen og at hvordan h*n ligger er avgjørende for hvor mye liv jeg kjenner. Babyen har det jo bra!!:)

I tillegg til halsbrann av og til, er der magen som krangler mest om dagen. Treg mage, forstoppelse og luftsmerter er ikke en favoritt, og de siste dagene har det vært ille. Pærer og svisker er kjøpt inn, så håper det hjelper:p
 
26+0
Tiden går kjempe fort, og det blir lite oppdateringer i dagboka. Formen er stigende og det har vært kjempe godt med juleferie. Det er ikke mange månedene til jeg skal ut i permisjon, så jeg håper jeg klarer å holde meg litt i jobb frem mot det:) Jeg er fortsatt litt plaget av forstoppelse og halsbrann, men jeg håper det blir bedre når matrutinene er mindre preget av fet julemat og julegodteri:p Gleder meg til hverdag igjen!!

Til jul fikk vi litt småtteri til babyen, akkurat som forventet egentlig;) Vi fikk også litt penger, så nå på nyåret blir det å handle inn litt mer av det vi trenger. Det blir så herlig å få alt i hus:D

Det er mye bevegelse i magen om dagen, og det er godt å få den bekreftelsen. I jula har også de kommende besteforeldrene, tantene og onklene fått kjenne spark fra den lille❤❤ Mageboeren har også holdt mammaen sin våken om natta, men det er vel bare å forberede seg på:p Ny jordmortime på torsdag og da håper jeg vi får høre hjertelyden igjen. Det blir også ultralyd i februar - spennende:)

Jeg trives veldig med den voksende magen❤ og alt blir bedre når formen og energinivået er stigende. Jeg gleder meg til de kommende månedene og resten av 2015:) Godt nytt år!!❤
 
29+2
Dagene og ukene raser avgårde, og når alt er relativt greit er ikke behovet for å lette hodet og tankene her inne like stort:) Men det er vel påtide med en oppdatering likevel!

Jeg har hatt en lang periode nå med mer energi og overskudd, og det har vært så deilig!!:D Det å ha overskudd til å yte maks på jobb og fortsatt ha energi til å holde på hjemme etter jobb har virkelig vært godt:) Den siste uka har jeg derimot vært mer sliten... Det er ikke hodet som blir slitent som tidligere, nå er det kroppen:p Det er magen, ryggen og bekkenet jeg merker etter en dag på jobb - det har absolutt blitt tyngre!! Humøret er likevel på topp:) Jeg trives med den voksende magen og alle livstegnene fra den lille❤❤

Noen plager har jeg jo. Det hører jo med har jeg hørt. Halsbrannen kommer og går, men klarer jeg å holde meg unna smågodt og sjokolade er det ikke så hyppig og ille. Det er riktignok lettere sagt enn gjort:p Søtsuget rår!!! Eller rettere sagt mangel på matlyst og sultfølelse gjør at jeg heller spiser litt sjokolade eller is og dermed utsetter behovet for mat til set blir middag. Det blir få måltider i løpet av dagen og det fører til lite energi og kvalme. Hvorfor er det så vanskelig å gjøre noe med det når man vet hva som er best?! I dag skal jeg gjøre en endring. I dag! Jeg lover;)

Det meste av innkjøp er gjort, det vi mangler er planlagt så det er bare å handle det:) Det er jo flere måneder til termin, så vi har god tid enda!

Jeg slenger med et nytt magebilde å - den vokser!!:D
 

Vedlegg

  • 1422352498272.jpg
    1422352498272.jpg
    75,5 KB · Visninger: 27
30+2
Magen vokser og nurket i magen sparker og beveger seg:)❤ Hvor mye liv det er varierer litt fra dag til dag, men jeg kjenner liv hver dag❤ Formen og motivasjonen er litt dalene, men jeg jobber timene mine hver uke. Det er godt å komme seg på jobb og både møte de voksne og barna, selvom motivasjonen ikke er på topp før jeg drar hjemmefra. Tror det er tanken på å bli sliten egentlig! Jeg begynner å kjenne det mer og mer i magen, ryggen og bekkenet. Det begynner å bli tungt syns jeg og tyngre skal det vel bli:p Jeg har begynt nedtelling til permisjonen starter allerede:D Håper tiden går fort❤❤
 
31+4
Dagene går virkelig unna og tiden raser avgårde. Magen vokser og mini gir fra seg livstegn mange ganger om dagen❤ Magen har blitt stor, rund og hard - veldig hard:eek: Den siste uka har jeg hatt mye kynnere, egentlig gjennom hele dagen. Det er menslignende smerter på begge sider av magen som kommer i korte tak. Det er ikke vond, mer ubehagelig. Jeg har lest at det er veldig vanlig med kynnere i tiden mellom uke 29-32 fordi livmoren strekker seg veldig og babyen gjør et veksthopp. Det skaper litt ubehag i hverdagen, både på dagtid og for nattesøvnen, så håper det gir seg snart;) Ellers går det bra på jobb. Jeg blir veldig sliten i magen, ryggen og bekkenet når det er mye gåing, men ellers går det bra. Det er ikke mange ukene igjen nå, så siste innspurten håper jeg at jeg klarer:):)

I morgen er det tid for ny ultralyd, og jeg håper den lille har vokst som den skal og at alt er bra inni magen❤ og så håper vi jo selvfølgelig at vi får vite kjønnet:D;)
 
31+5
Da var nok den siste ultralyden unnagjort, og alt ser bra ut inni magen:) Babyen vokser som den skal og har lagt seg med hodet ned. Vi måtte ta en innvendig ultralyd for å få sett ordentlig på morkaka. Babyen ligger så langt ned at det var vanskelig å se skikkelig. Noe jeg merker veldig godt!!:p Morkaka ligger med nok klaring fra livmorhalsen slik at en vaginal fødsel skal gå bra! Vi har jo at alle lurt på hva som ligger inni magen, og det ser ut som det er en liten gutt som kommer i april:D❤ De vil jo ikke si noe 100% sikkert, men legen synes det så sånn ut Så nå er vi lykkelige og fornøyde, og gleder oss bare til innspurten❤❤❤
 
33+0
Ukene flyr avgårde. Magen vokser og babyen gir liv fra seg hver dag❤ Det begynner nok å bli trangere der, for bevegelsene har blitt mer som knuffing og dunk, enn klare spark, den siste tiden. Det er fortsatt like fascinerende å se bulker og kuler som flytter rundt på seg på utsiden av magen:p Herlig med liv!:D

Formen er egentlig fin. Jeg begynner å merke graviditeten mer på kroppen nå. Magen et i veien hele tiden, og ryggen og bekkenet "stivner" litt hvis jeg blir sittende eller liggende i en stilling for lenge. Nettene er kanskje det som er mest slitsomt. Selv mef 10-12 timer søvn hver natt, føler jeg meg ikke uthvilt. Jeg er våken vanvittig mange ganger i løpet av natten - enten for å gå på do, bytte stilling fordi det er ukomfortabelt eller fordi lillegull i magen protesterer fordi mamman ligger for mye over på magen. Det er vel ikke noen utsikter for at det blir bedre fremover heller, så jeg får vel bare prøve å slappe av så mye jeg klarer innimellom;)

Nå er det bare fire uker igjen på jobb før permisjonen starter, og jeg håper jeg skal klare å fortsette å jobbe 30% som jeg gjør nå. Det er jo godt å komme seg på jobb selvom kroppen og alt av gjøremål bare blir tyngre. Ny legetime neste uke, så det blir vel tatt en vurdering da.

Nå er det ikke lenge til vi får treffe deg kjære magefrø❤ Vi er ikke utålmodige enda, men vi gleder oss veldig!!❤❤❤
 
34+3
I dag er det tre uker til permisjonen starter og seks uker til termin:) Nå er det virkelig siste innspurt. Magen vokser og det begynner å bli trangt gir babyen. Bare babyen beveger litt på seg blir det synlige kuler og bulker på utsiden av magen. Magen er hard hele tiden, og når jeg må tisse eller er mett kjenner det ut som magen sprekker:p Jeg sliter fortsatt litt med halsbrann, men det går som regel fort over... Det begynner å bli tyngre og magen er i veien nesten uansett hva jeg gjør:D Men noe uker igjen nå, så det klarer jeg nok!

Alt er kjøpt inn nå, vi må bare hente vogn og litt annet vi har bestilt. Det skal bli godt å få alt i hus:) Alle klærne er vasket og strøket og lagt i kommoden. Det er så koselig å se og ta på de bittesmå klærne og forestille seg at snart er det en bitteliten babyen som skal være inni der❤❤ Jeg gleder meg sånn til å lufte dyner og madrasser, legge på dynene og ordne til vugga. Snart permisjon og da er det vel lov;)
 
34+4
Høygravid! Siste innspurt nå:) Jeg og kjæresten har hatt en liten fotoshoot i dag;) Vet ikke helt hva jeg skal bruke bildene til, men det ble flere fine:D
 

Vedlegg

  • 1425585856429.jpg
    1425585856429.jpg
    54,6 KB · Visninger: 26
35+0
I natt har jeg hatt mye mensmurringer i magen og nedover låra. Slitsomt! Det gjør nattesøvnen dårligere, men det må vel til. Det er tydelig at magen forbereder seg på fødsel. Kynnere har jeg også mye av. Magen blir kjempe hard!! Det er ikke vondt, men veldig ubehagelig...

Ikke lenge igjen nå❤
 
Back
Topp