Trylletrollets dagbok

Da har jeg bestilt time til første svangerskapskontroll :) 28.august. Da blir det sendt henvisning til både tidlig og ordinær ultralyd. Etter alt som har skjedd det siste året trenger jeg den bekreftelsen.
Så langt det er mulig blir alle kontrollene hos jordmor denne gangen også.

Jeg klarer ikke helt å kjenne på at jeg er gravid - det er veldig vanskelig å tro!! :rolleyes: Vi har ikke sagt det til noen enda. Vi skal vente til vi har tatt en test til. Kanskje det blir mer virkelig når alle får vite det? ;) Fortsatt ingen tegn til kvalmen...

Veldig lik min historie :) jeg tør ikke helt å håpe eller tro. Mer beskymret for psyken hvis det skulle få samme utfall som sist. Henvist til tidlig ul, så håper på time om 3uker. Healer på onsdag her skal alt prøves

Veldig lik min historie :) jeg tør ikke helt å håpe eller tro. Mer beskymret for psyken hvis det skulle få samme utfall som sist. Henvist til tidlig ul, så håper på time om 3uker. Healer på onsdag her skal alt prøves
Gleder meg til jeg skal på tidlig ul. Håper av hele mitt hjerte at vi får se et levende nurk da :) Jeg var selv til psykolog etter andre aborten... Det er tungt og skyldfølelsen er uendelig!! Vi får krysse fingrene for at det er vår tur denne gangen ❤❤

❤ alle gode ting er tre ❤

Måtte ta en ny graviditetstest i dag når jeg kom hjem fra jobb. Føler meg ikke gravid og egentlig redd jeg bare innbiller meg alt sammen. Fortsatt positiv ❤

Vedlegg

• 1407776690725.jpg
    1407776690725.jpg
    19,7 KB · Visninger: 31
Veldig fin dagbok :) felte en tåre eller to.
Alle gode ting er tre! Jeg krysser fingrene for oss alle :)

--------------------------
Taster fra appen

Huff, etter å ha lest hele dagboken din får jeg helt holdt inni meg, men som du sier, alle gode ting er 3 <3

Gratulerer så masse med graviditeten :-)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
Takk ❤ Det har vært et tungt år, men vi håper virkelig det er vår tur nå! :)

Da har vi fortalt den gode nyheten til de kommende besteforeldrene, tanter og onkler ❤ De ble selvfølgelig kjempe glad og krysser fingrene like mye som oss og håper på en vakker liten baby i april. Tante Martine vil bare ha klarsignal så ho kan begynne å handle ;) Det er fare for at en eventuell jentebaby fort blir en prinsessebaby :p Bra de er engasjerte! Det gjør det litt mer virkelig for meg også ❤❤

I dag er jeg 4+6, og symptomene lar fortsatt vente på seg. Jeg er vanvittig sliten og oppblåst, men ellers ingen symptomer. Ingen kvalme og ingen ømme pupper. Det bekymrer meg litt, men jeg har lest at det er like vanlig å ikke ha masse symptomer som å ha det. Jeg må bare stole på at spira vår er en sterk en, og at den lille babyen vokser seg stor og sterk. Vi må bare stole på at alle gode ting er tre :)

Jeg er vanvittig oppblåst om dagen og magen har allerede blitt synlig. Eller jeg har jo egentlig alltid hatt en mage som er synlig, men nå har den endret litt form og blitt fastere. Jeg har ikke gått opp noe, men kjenner jeg er veldig spent på når magen blir skikkelig synlig :rolleyes: Gleder meg!! :Heartred

I dag er jeg 5+3, og formen er ganske elendig :( Jeg er kjempe sliten og orker ikke gjøre stort. Det er mye aktivitet i magen for tiden. Det kjennes som jeg har hold på begge sider og kjempe støle magemuskler. Kvalmen har også kommet så vidt. Jeg blir kvalm når jeg er sulten og kvalm når jeg blir sulten. Jeg har også litt murringer nederst i magen. Alt dette er jo egentlig bare bra - det betyr at det skjer ting inni magen. Jeg håper magefrøet vokser seg stor og sterk!

I dag er jeg hjemme fra jobb. Jeg har presset meg hele uka til tross for dårlig form og lite energi, og i går smalt det. Jeg var helt skjelven på jobb og klarte ikke konsentrere meg om noe. Jeg snakka litt med sjefen og hun sa hun skulle sette inn vikar så jeg kunne ta en sykedag. Hun lurte også på om det var noe hun kunne gjøre for å tilrettelegge mer for meg på jobb. Hun vil jo gjerne ha meg der så mye som mulig :) Jeg har virkelig en fantastisk sjef!

Nå teller jeg bare dager til jeg skal til jordmor - 8 dager igjen. Jeg er vel ikke så spent på møte som brevet jeg får i posten uka etterpå. Jeg gleder meg sånn til å få dato for ultralyd - både tidlig og ordinær ;) Må tiden gå superfort!!

I dag er jeg 5+3, og formen er ganske elendig :( Jeg er kjempe sliten og orker ikke gjøre stort. Det er mye aktivitet i magen for tiden. Det kjennes som jeg har hold på begge sider og kjempe støle magemuskler. Kvalmen har også kommet så vidt. Jeg blir kvalm når jeg er sulten og kvalm når jeg blir sulten. Jeg har også litt murringer nederst i magen. Alt dette er jo egentlig bare bra - det betyr at det skjer ting inni magen. Jeg håper magefrøet vokser seg stor og sterk!

I dag er jeg hjemme fra jobb. Jeg har presset meg hele uka til tross for dårlig form og lite energi, og i går smalt det. Jeg var helt skjelven på jobb og klarte ikke konsentrere meg om noe. Jeg snakka litt med sjefen og hun sa hun skulle sette inn vikar så jeg kunne ta en sykedag. Hun lurte også på om det var noe hun kunne gjøre for å tilrettelegge mer for meg på jobb. Hun vil jo gjerne ha meg der så mye som mulig :) Jeg har virkelig en fantastisk sjef!

Nå teller jeg bare dager til jeg skal til jordmor - 8 dager igjen. Jeg er vel ikke så spent på møte som brevet jeg får i posten uka etterpå. Jeg gleder meg sånn til å få dato for ultralyd - både tidlig og ordinær ;) Må tiden gå superfort!!
Masse store lykkosparker deres vei<3

I dag har jeg fått ammepute i posten :p Kommer til å ha den i senga for å ha noe mellom bena og under magen ;) Har kjøpt Doomoo ammepute i grått og den kjennes kjempe god ut!! Hard og myk på en gang :) Den var ganske dyr da, så håper det er verdt der ❤

Vedlegg

• 1408655250713.jpg
    1408655250713.jpg
    45,2 KB · Visninger: 22
I dag er jeg 5+6 :) Det går fremover, men formen er fortsatt laber. Jeg er vanvittig sliten og har null energi. I går prøvde jeg å trene litt styrke hjemme, men ble så kvalm at jeg måtte legge meg ned :( Jeg er litt kvalm om dagen, særlig hvis jeg er sulten. Har ikke kastet opp noe enda og håper jeg slipper det å! Ellers er puppene blitt litt ømme og det er mye aktivitet i magen i form av murringer og sikkinger. Det kjennes ut som jeg har hold på begge sider og mens-smerter. Det er litt slitsomt at det skjer så mye og at jeg har så mye symptomer, men det er jo et godt tegn. Det skjer noe med den lille spiren vår ;)

Humørsvingningene er på plass, men jeg er mer irritert og har kortere lunte denne gangen. Sist gråt jeg mer. Stakkars samboeren, det går jo nest utover han! Han er veldig tålmodig med meg da ❤ Jeg får også følelsen av panikk innimellom. Jeg er så redd det skal skje noe med magefrøet og vi skal få samme utfallet som de andre gangene :( Vi gjør ikke det denne gangen sier samboeren, men jeg er ikke alltid like overbevist... Vi må vel bare ha trua ❤:)

Jubler for 6+0 og halvveis i første trimester!! :) Kvalmen har kommet for fullt, så jeg håper bare jeg klarer å holde den i sjakk og at det ikke blir noe oppkast! Ellers begynte jeg i går å få veldig vondt i korsryggen :( Håper bare det er ryggen som er sliten og at det ikke er bekkenet som sier ifra! Skal høre litt med jordmor på torsdag ;)

Back
Topp