Trylletrollets dagbok

I dag har vi vært på ultralyd, og der fikk vi se en bitteliten baby med bankende hjerte ❤ Alt så bra ut! :) Fikk ny ultralyd om to uker, for å sjekke om alt er bra før det blir rutineultralyd i november :) I dag er lykkefølelsen stor!! ❤❤
sååå fantastisk :) nå skal det gå veien ... :D
 
Jubler for 12 uker i dag!! :D Hvertfall ifølge menstermin. Følger jeg målene som ble gjort på den tidlige ultralyden er jeg 12+2 ;) Holder meg til mensterminen frem til rutineultralyd tenker jeg, men jubler gjør jeg uansett!! ❤

Formen er mye bedre! Er fortsatt kvalm, men ikke like ille som tidligere. Blir fortsatt sliten hvis jeg anstrenger meg, men ellers går det bra. Det er godt å være på jobb noen dager i uka, og jeg regner med det blir økning når denne sykemeldinga går ut :)
 
12+4
Formen er absolutt ikke stigende :( Den uka her har vært helt pyton!! Var på jobb mandag og onsdag, og ellers har jeg bare ligget på sofaen - helt utmattet :( Uff, nå er jeg lei lite energi og kvalme! Kvalmen blir bare verre syns jeg... Det hjelper ikke med mat lenger, jeg må bare bite tenna sammen og ignorere den. Vanskelig å få i meg skikkelig mat, da jeg blir fort kvalm og må derfor slutte å spise for ikke å brekke meg. Har gått ned i vekt også, ikke mye, men pils går nedover. Legetime og ny ultralyd neste uke, så får vi se hva som skjer med videre sykemelding. Dagens syteinnlegg!!
 
12+4
Formen er absolutt ikke stigende :( Den uka her har vært helt pyton!! Var på jobb mandag og onsdag, og ellers har jeg bare ligget på sofaen - helt utmattet :( Uff, nå er jeg lei lite energi og kvalme! Kvalmen blir bare verre syns jeg... Det hjelper ikke med mat lenger, jeg må bare bite tenna sammen og ignorere den. Vanskelig å få i meg skikkelig mat, da jeg blir fort kvalm og må derfor slutte å spise for ikke å brekke meg. Har gått ned i vekt også, ikke mye, men pils går nedover. Legetime og ny ultralyd neste uke, så får vi se hva som skjer med videre sykemelding. Dagens syteinnlegg!!
Har du prøvd Sea-Band? Fungerte på meg da jeg var på det værste, fikk i meg litt mat iallfall :)
Bare ett forslag ;-)
 
12+5
I natt har jeg (igjen!) ligget våken mellom tre og fem - jeg får rett og slett ikke sove igjen etter at jeg har vært oppe på do! Men så sovner jeg igjen i fem tida, og sover til åtte :rolleyes: Skjønner ingenting jeg!! :p Forbereder kroppen seg på våkennetter?! ;)
 
13+2
Hatt ny time til legen i dag, og da bestemte vi at jeg fortsetter i 20% jobb og jobber to halvdager i fire uker til. Jeg er lei av å være sykemeldt og ikke ha energi til noe!! Håper virkelig formen bedrer seg snart! Kvalmen ser heller ikke ut til å gi seg. Nå venter bare på de magiske 16 ukene ;) I morgen er det tid for ny ultralyd - spennende!! :)
 
På ultralyd i dag fikk vi se en sprellende og aktiv krabat :) Ikke mulig å se kjønn, men vi så på hodet, hjernen, armer, ben, mage, magesekk og hun målte hjerterytmen! Alt så bra ut :D Babyen ville ikke legge seg i profil, så bildet ble ikke så bra. Den ligger å slapper av med hendene bak hodet :p Glade å fornøyde foreldre nå ja ❤❤❤
 

Vedlegg

  • 1413384762938.jpg
    1413384762938.jpg
    41,7 KB · Visninger: 33
Last edited:
Lite oppdateringer her om dagen. Formen er uforandret og jeg er kjempe glad jeg fortsatt kan være sykemeldt og ikke må presse meg på jobb. Formen er elendig og det begynner å tære på både humøret og syken. Jeg prøver å holde motet oppe, men det er vanskelig å nyte svangerskapet om dagen :( Håper ting bedrer seg snart ;)
 
Lite oppdateringer her om dagen. Formen er uforandret og jeg er kjempe glad jeg fortsatt kan være sykemeldt og ikke må presse meg på jobb. Formen er elendig og det begynner å tære på både humøret og syken. Jeg prøver å holde motet oppe, men det er vanskelig å nyte svangerskapet om dagen :( Håper ting bedrer seg snart ;)
Huff :-(
Ønsker deg masse god bedring :)
 
15+0
I dag har jeg hatt en ny, rar følelse i magen. Den varte bare en liten stund og så ble den borte. En boblende, kriblende følelse på venstre side, litt nedenfor navlen. Nesten som leamus! Kan det ha vært første følelsen av babyen?! ;) Selvom det ikke er det, er det en morsom tanke :) De var hvertfall en helt ny følelse, ikke som noe jeg har kjent tidligere. Nå blir det spennende å følge med om den kanskje kommer igjen :)
 
17+2
I dag har jeg vært hos legen og da ble det bestemt forlenget sykemelding... Jeg fortsetter å jobbe to halvdager fire uker til. Formen blir ikke bedre :( Fortsatt kvalm og ufattelig sliten hele tiden, og alt blir verre hvis jeg blir sliten. Ingen vits i å presse seg unødvendig var beskjeden. Tok også blodprøve for å sjekke blodprosent en. Den var noe lav, men vet ikke hva jeg kan gjøre med det?
Fikk også høre hjertelyden ❤ Det var herlig! :D To uker til ordinær ultralyd, så tiden går fort nå. Er jo snart jul også ;):) Liten oppdatering bare!
 
18+2
Kanskje er det babyen jeg kjenner der langt inni magen? En følelse av at noen romsterer inni meg. Følelsen av en boble som sprekker ❤ Det kan være alt mulig annet, men det kan også være babyen ;) Gleder meg til mandag. Da skal vi hilse på den lille igjen ❤ Og kanskje kanskje får vi vite kjønnet på den lille spiren vår :D
 
19+0 (edit oul: 20+0) i dag, og i morgen er det endelig tid for rutineultralyd!! :D Så spent på om alt fortsatt er bra med den lille og at den har vokst som den skal (selvom mammaen ikke har gått opp noe og hatt problemer med å få i seg nok mat!) Og så er vi jo selvfølgelig spent på kjønn ;) Håper vi får vite det❤❤
 
Last edited:
Da var vi ferdig på ultralyd og alt er bra med den lille:)❤ Ikke noe bilde i dag dessverre, da mageboeren nekta å samarbeide! Den lå helt dobbelt med bena over hodet:p Alle organer var på plass og ingen uregelmessigheter å melde. En perfekt liten baby❤ Terminen ble flyttet en uke frem, så plutselig er vi halvveis!!:D Ny termin 15.04.15❤ Jordmor klarte dessverre ikke se kjønn. Hun jobbet iherdig meste en time for å flytte på babyen vår, men uten hell! En sta og egen liten baby tydeligvis❤❤ Fordi morkaka lå litt langt nede, blir det ny ultralyd i februar. Hun var usikker på om den dekket for åpningen. Var vanskelig å se pga babyen :p Kanskje vi får se kjønnet da? ;)
 
20+3
Nå er jeg ikke i tvil om at det er babyen jeg kjenner:D Små dunk innenfra❤ Det har vært mest om morgenen og kvelden. Ikke noe system i bevegelsene enda, men de er der - og det kan ikke være noe annet enn den lille mageboeren;)
 
20+4
I dag har jeg hatt time hos jordmor:) Hun lyttet på hjertet og målte magen. Alt er bra:)❤ Vi snakket om masse og det var en veldig god time. Jeg har det virkelig mye bedre om dagen! Kanskje det hjalp å komme halvveis?;) Formen er stigende, matlysten har så smått kommet tilbake og jeg er blid:D Veldig blid! Nyter graviditeten og gleder meg over all bevegelse den lille lager❤❤
 
21+1
Jeg kjenner mer og mer bevegelse for hver dag:) Det kommer også noen spark innimellom som er sterkere! Kjenner ingenting på utsiden enda - tror jeg:p Når jeg prøver å kjenne etter, kjenner jeg ingenting, men så er det heller ikke så mange spark som kommer etter hverandre på samme sted heller;)
 
Back
Topp