Trur jeg snart forlater dere.

Hvis du er 5+0 er det 3 uker siden befruktning. Den viser ikke 3+ før det er mer enn 3 uker siden befruktning. Dvs 6+0 og utover... 5+5 er ikke 6 fullgåtte uker!
Forstår ikke hvorfor dere stresser med hcg nivået, det er jo en ting man ikke får styrt uansett. Gir tydeligvis bare bekymringer...
Jeg er ikke stresset i det hele tatt jeg [emoji12] Ferdig og teste, og slapper helt av. Gadd ikke og kjøpe ny test bare pga. at jeg fikk 2-3 altså. Den ga klar beskjed om at jeg var gravid.

Folk kan ta så mye tester og måle hcg så mye de vil. Hvis det betrygger dem så må de jo bare få lov til det. Folk er forskjellige, du synes kanskje det er mer stressende. Andre synes det er betryggende, eller trenger et par bekreftelser. Er ikke alle som kan forstå helt at de er gravide enda [emoji12]

Jeg syns det var en veldig god følelse som gjorde at jeg slappet av da jeg fikk 3+ (5+3). Hadde jeg ikke testet så hadde jeg gått rundt med mine egne tanker og ikke trodd på at jeg var gravid. Jeg har hatt to kjemiske der testene ikke økte i styrke over 5-6 dager, så denne gangen ville jeg se noe økning :) men vi er forskjellige, noen blir mer stresset ved mye testing og andre blir mer stresset ved lite testing ;) ikke alt vi skal skjønner her i verden ;) gjerne rett på meg hvis jeg har feil, men når testen viser 2-3 så er man 4-5 uker på vei. Så når den viser 3+, så trodde jeg det betydde at man var lengre enn 5uker på vei. Den bare kan ikke konstatere hvor langt?:)
Også det med testen [emoji13] Den viser 2-3 når du er 4-5 uker på vei ja. Den viser 3+ når man er lengre på vei, og den ikke klarer å vise høyere. Da kan men være 6 uker eller 11 uker for eksempel.. Men er du 5+5 så viser den ikke 3+ fordi du ikke har kommet til 6 fullgåtte uker, så da er det fortsatt 3 uker siden befruktning.. Så når du er 6+2 for eksempel så viser den 3+... Men husk at det heter en "indikator".. Det gir deg en indikasjon på hvor langt du er på vei, men ikke en 100% sikker dato å forholde seg til..

Jeg er ikke stresset i det hele tatt jeg [emoji12] Ferdig og teste, og slapper helt av. Gadd ikke og kjøpe ny test bare pga. at jeg fikk 2-3 altså. Den ga klar beskjed om at jeg var gravid.

Folk kan ta så mye tester og måle hcg så mye de vil. Hvis det betrygger dem så må de jo bare få lov til det. Folk er forskjellige, du synes kanskje det er mer stressende. Andre synes det er betryggende, eller trenger et par bekreftelser. Er ikke alle som kan forstå helt at de er gravide enda [emoji12]
Jeg syns ikke det er stressende å teste. Jeg syns det er unødvendig... [emoji13]
Også det med testen [emoji13] Den viser 2-3 når du er 4-5 uker på vei ja. Den viser 3+ når man er lengre på vei, og den ikke klarer å vise høyere. Da kan men være 6 uker eller 11 uker for eksempel.. Men er du 5+5 så viser den ikke 3+ fordi du ikke har kommet til 6 fullgåtte uker, så da er det fortsatt 3 uker siden befruktning.. Så når du er 6+2 for eksempel så viser den 3+... Men husk at det heter en "indikator".. Det gir deg en indikasjon på hvor langt du er på vei, men ikke en 100% sikker dato å forholde seg til..

Okey:) jeg målte hcg 17DPO som var på 379. Så tok jeg digital nå for 3dager siden og fikk 3+ (var da 5+3) :)

Har opplevd SA selv jeg, men jeg fikk jo ikke gjort noe med det. Det skjedde jo bare!
Man skaper bare mer bekymringer enn nødvendig med all denne testingen. Man kan få en SA eller MA etter testen har vist 3+ også!
Det handler om å være realist! Kommer det noe godt ut av å bekymre seg så mye? Er det ikke bedre å senke skuldrene å prøve å nyte at det vokser et mirakel i magen?
Sorry hvis jeg virker hard eller lite forståelsesfull, men hvis man har litt faglig kunnskap om temaet, så vet man jo veldig godt at det er visse ting man ikke får gjort noe med? ♡

Altså, at du er realist og ikke ser greia med å teste, det får være din sak, her inne er vi forskjellige alle sammen, noen mer bekymra enn andre, ingenting er feil eller teit, når man har prøvd lenge og vet eksakt når befruktning skjedde og kanskje har noen kjemiske eller sa bak seg, ja da tester man, man er bekymret og gjør kanskje ting du syns er teit, det skal du få lov å mene, men kanskje ikke nødvendig å ytre det inne på en side full av hormonelle nygravide som ER bekymret og som tester til vi er blakke[emoji6]

Den er jo ikke for å sjekke hcg økning! Jeg forstår bare ikke hva som er vits med all testingen!? Har man fått en positiv test og er gravid, så stiger hcg nivåene. Hva er hensikten med alle testene? Man er jo gravid til man eventuelt ikke er det lengre? Får jo ikke gjort noe fra eller til for å påvirke hcg nivået uansett?
Har dere leger/jordmødre som anbefaler dere å teste så mye?? Eneste det virker som det fører med seg er bekymringer...

Enkelte som har hatt f.eks MA føler vel et behov for å teste for å se at hcg øker osv da. Det at du ikke har det behovet så har kanskje andre det! Hvis du ikke er enig så går du videre, hvem er du til å sette på plass folk som ønsker å teste? Hva i all verden bryr det deg? Vet ikke hva som er værst, de som tester og får unødige bekymringer, eller du som føler en trang til å kommentere en tråd for å påpeke hvor idiotisk det er!

Jeg skjønner at folk er forskjellig, og at noen trenger å teste masse. Jeg jobber på en fødeavdeling, så jeg vet hvor mye bekymra damer det finnes der ute... Men det må da være lov tenke realistisk... Jeg har selv hatt SA.. Sliter med å bli gravid, bruker som oftest over et halvt år hver gang.. Men når den første testen er positiv, så er den positiv.. Den blir ikke mer positiv av at jeg tester mange ganger.. Hadde jeg begynt å blø hadde jeg tatt en ny test for å sjekke, men ikke ellers..

Kan du ikke bare akseptere at folk er forskjellige og at noen er litt mer bekymret enn deg? Du sier at du forstår det men fortsetter å skrive innlegg etter innlegg. Bare la det ligge, da. Mange av oss blir beroliget av å se at testene viser flere uker eller at strekene blir sterkere.

Det handler jo ikke om å være realistisk. Vi er da realistiske og klar over at SA/MA kan forekomme, det er ikke det det går på.

Det skjønner jo vi, poenget er at ønsker å se at den stiger fra 1-2/2-3 og til 3+.

Kan du ikke bare akseptere at folk er forskjellige og at noen er litt mer bekymret enn deg? Du sier at du forstår det men fortsetter å skrive innlegg etter innlegg. Bare la det ligge, da. Mange av oss blir beroliget av å se at testene viser flere uker eller at strekene blir sterkere.

Det handler jo ikke om å være realistisk. Vi er da realistiske og klar over at SA/MA kan forekomme, det er ikke det det går på.
Merkelig at man må teste for å se at ukene går! [emoji39] Men men! Mye bekymra damer der ute som ikke vil høre på noen som snakker fornuft, det er helt sikkert! Var et forsøk på å få dere litt mindre bekymret, få dere til å nyte å være gravid istedet for å tisse på en pinne hele tiden. Men gjør som dere vil [emoji6]

Hcg nivået stiger fra dag til dag i begynnelse av en graviditet. Skal du seriøst kverulere på det?

Ja, selvfølgelig, men det er ikke det det er snakk om her. Vi tar jo de digitale testene med ca. en ukes mellomrom for å se at det faktisk skjer. Det er ingen selvfølge at det faktisk stiger.

Merkelig at man må teste for å se at ukene går! [emoji39] Men men! Mye bekymra damer der ute som ikke vil høre på noen som snakker fornuft, det er helt sikkert! Var et forsøk på å få dere litt mindre bekymret, få dere til å nyte å være gravid istedet for å tisse på en pinne hele tiden. Men gjør som dere vil [emoji6]
Kan godt være intensjonen var god, men fremstår like vell som du prøver å provosere. Ser ned på de som tester mye, skriver igjen og igjen hvor idiotiske vi er?! Det blir for dumt.
Supert at du slapper av.
Men vi er forskjellige[emoji6]

Kan godt være intensjonen var god, men fremstår like vell som du prøver å provosere. Ser ned på de som tester mye, skriver igjen og igjen hvor idiotiske vi er?! Det blir for dumt.
Supert at du slapper av.
Men vi er forskjellige[emoji6]
Har ikke skrivi en eneste gang at det er idiotisk. Jeg har spurt dere hva hensikten er?
At dere blir provosert av at jeg har andre meninger enn dere, er jo opp til dere!
Går tydeligvis ikke an å få dere til å innse at det ikke er noe vits å bekymre seg over ting man ikke har noe kontroll på uansett[emoji6] Lykke til videre, håper alt går bra med de små frøa deres [emoji6]

Har ikke skrivi en eneste gang at det er idiotisk. Jeg har spurt dere hva hensikten er?
At dere blir provosert av at jeg har andre meninger enn dere, er jo opp til dere!
Går tydeligvis ikke an å få dere til å innse at det ikke er noe vits å bekymre seg over ting man ikke har noe kontroll på uansett[emoji6] Lykke til videre, håper alt går bra med de små frøa deres [emoji6]
Nei men du skriver ovenfra og ned, som om vi ikke skjønner noen ting. Du skriver at det er merkelig gjort og at vi er damer som ikke vil høre på fornuft. ( så tar da utgangspunkt i at du mener at dine ord er fornuftige og vi ikke).
Når flere raegerer på det DU skriver, da er det dessverre du som må begynne å tenke deg om før du ordlegger deg.
Selvfølgelig blir vi provusert når du ikke gir deg, selv etter Mangen har forklart deg!
Nå håper jeg vi kan legge denne diskusjonen bak oss. Så vi kan fortsette og ha en hyggelig tone her i terningruppa[emoji4][emoji4]
God påske[emoji214][emoji213]

Back
Topp