Trur jeg snart forlater dere.

Ja det var litt sent ja[emoji14]men kanskje du bare skal bestille en tul privat før det da?[emoji4]
Ja, men skal ringe og høre om det er noe grunn til at jeg har fått time så sent. Han tok meg inn mye raskere sist gang [emoji53]

5+0 er det veldig få som faktisk får 3+ der det ut som. Så ingen grunn til bekymring av den grunn[emoji177]
Jeg testet jo 2-3 på 5+5(skal nevnes at urinen var ganske utvannet, men trudde det ikke hadde noe og si siden jeg var så langt).
Men hvorfor trudde du at du hadde en spontanabort? Blødde du?
[emoji173]

Ja, men jeg fikk det sist jeg ble gravid. Så jeg ventet jo egentlig på at det samme skulle skje igjen [emoji12]

På lørdag hadde jeg noen ekstreme magesmerter, klarte ikke og gjøre noe. Men jeg blødde ikke noe.

Ja, men jeg fikk det sist jeg ble gravid. Så jeg ventet jo egentlig på at det samme skulle skje igjen [emoji12]

På lørdag hadde jeg noen ekstreme magesmerter, klarte ikke og gjøre noe. Men jeg blødde ikke noe.
Huff, ja det er den feilen jeg også har gjort denne gang. Same ligner alt med sist gang, og da stek hcg en så fort at jeg misstenkte tvillinger[emoji28][emoji28] men var kun en inni der!
Huff, hørtes ikke godt ut! Heldigvis må det komme blødning for å ha en SA!
[emoji173][emoji173][emoji173]

Huff, ja det er den feilen jeg også har gjort denne gang. Same ligner alt med sist gang, og da stek hcg en så fort at jeg misstenkte tvillinger[emoji28][emoji28] men var kun en inni der!
Huff, hørtes ikke godt ut! Heldigvis må det komme blødning for å ha en SA!
[emoji173][emoji173][emoji173]

Ja det er lett og sammenligne med sist svangerskap. De sier jo at alle svangerskap er forskjellige [emoji4]

Tok en hcg test i dag å den hadde stege, så tror ikke det var noe SA[emoji4]

Ja, det er det [emoji4]
Når det står 2-3 på den, så betyr ikke det at man er 2-3 uker på vei, men at det er 2-3 uker siden befruktning. Alle vet vel det? Graviditeten er alltid 2 uker eldre enn embryoet [emoji4] Så man kan være 7 uker på vei, mens den testen sier 3+.
Eller har jeg misforstått hva dere er så bekymret for her inne?

Når det står 2-3 på den, så betyr ikke det at man er 2-3 uker på vei, men at det er 2-3 uker siden befruktning. Alle vet vel det? Graviditeten er alltid 2 uker eldre enn embryoet [emoji4] Så man kan være 7 uker på vei, mens den testen sier 3+.
Det er vi selfølgelig veldig klar over ja[emoji6]
Men blir bekymret når det står 2-3 uker(4-5) når en er 5+5 [emoji6]
Da de fleste får 3+ da.
Men godt å se at flere har opplevd å ikke få 3+ før uti uke 6-7...[emoji6]

Det er vi selfølgelig veldig klar over ja[emoji6]
Men blir bekymret når det står 2-3 uker(4-5) når en er 5+5 [emoji6]
Da de fleste får 3+ da.
Men godt å se at flere har opplevd å ikke få 3+ før uti uke 6-7...[emoji6]
Men det står jo at du er gravid! Om man er 5 eller 5+5 har ikke så mye å si endaMan blir målt på OUL, da blir man uka og får en termindato! Beste er å slappe av! Det går nok bra [emoji4] Skjønner at du er bekymret, men er jo ikke så mye man får gjort fra eller til! Du er gravid, prøv å nyt det

Men det står jo at du er gravid! Om man er 5 eller 5+5 har ikke så mye å si endaMan blir målt på OUL, da blir man uka og får en termindato! Beste er å slappe av! Det går nok bra [emoji4] Skjønner at du er bekymret, men er jo ikke så mye man får gjort fra eller til! Du er gravid, prøv å nyt det
Ja helt sant![emoji4] meeeen er ufattelig vanskelig. Bestevenninen min opplevde ma for noen mnd siden, og slik de fattet mistanke var at hcg en økte litt senere en den skulle.
Så blir nokk litt ekstra bekymret da[emoji85][emoji28]

Ja helt sant![emoji4] meeeen er ufattelig vanskelig. Bestevenninen min opplevde ma for noen mnd siden, og slik de fattet mistanke var at hcg en økte litt senere en den skulle.
Så blir nokk litt ekstra bekymret da[emoji85][emoji28]
Men dette er din graviditet! [emoji4] Er jo ikke noe man får gjort uansett! Beste er å slappe av [emoji4][emoji169]

Det vet jeg jo [emoji12] Men når man er 5+0 uker og over det på vei så skal den egentlig vise 3+, men det kommer jo ann på hcg nivået [emoji4]

Det vet alle ja:) og grunnen til at folk blir bekymra er fordi de bruker den for å sjekke om hcg øker og da kan det være skummelt og se at den ikke har økt fra 2-3 til 3+..... så den blir nok ikke brukt til å sjekke hvor langt man er på vei sånn sett som du sider her, men kun for å sjekke hcg økning

Det vet alle ja:) og grunnen til at folk blir bekymra er fordi de bruker den for å sjekke om hcg øker og da kan det være skummelt og se at den ikke har økt fra 2-3 til 3+..... så den blir nok ikke brukt til å sjekke hvor langt man er på vei sånn sett som du sider her, men kun for å sjekke hcg økning
Den er jo ikke for å sjekke hcg økning! Jeg forstår bare ikke hva som er vits med all testingen!? Har man fått en positiv test og er gravid, så stiger hcg nivåene. Hva er hensikten med alle testene? Man er jo gravid til man eventuelt ikke er det lengre? Får jo ikke gjort noe fra eller til for å påvirke hcg nivået uansett?
Har dere leger/jordmødre som anbefaler dere å teste så mye?? Eneste det virker som det fører med seg er bekymringer...

Det vet jeg jo [emoji12] Men når man er 5+0 uker og over det på vei så skal den egentlig vise 3+, men det kommer jo ann på hcg nivået [emoji4]
Hvis du er 5+0 er det 3 uker siden befruktning. Den viser ikke 3+ før det er mer enn 3 uker siden befruktning. Dvs 6+0 og utover... 5+5 er ikke 6 fullgåtte uker!
Forstår ikke hvorfor dere stresser med hcg nivået, det er jo en ting man ikke får styrt uansett. Gir tydeligvis bare bekymringer...

Hvis du er 5+0 er det 3 uker siden befruktning. Den viser ikke 3+ før det er mer enn 3 uker siden befruktning. Dvs 6+0 og utover... 5+5 er ikke 6 fullgåtte uker!
Forstår ikke hvorfor dere stresser med hcg nivået, det er jo en ting man ikke får styrt uansett. Gir tydeligvis bare bekymringer...

Nå må du tenke på at det er mange som har opplevd en SA eller MA som har en ekstra bekymring med seg. Det er nok riktig som du sier at man kan bli unødvendig bekymret ved å teste mye, men det kan også gi en trygghet å se at strekene blir sterkere. Og få en 3+.
Prøv å ha forståelse for at ikke alle er like rolig som deg de første 12 ukene.
Vi er alle forskjellige og har ulike erfaringer og opplevelser med oss, som gjør at vi handler deretter.

Nå må du tenke på at det er mange som har opplevd en SA eller MA som har en ekstra bekymring med seg. Det er nok riktig som du sier at man kan bli unødvendig bekymret ved å teste mye, men det kan også gi en trygghet å se at strekene blir sterkere. Og få en 3+.
Prøv å ha forståelse for at ikke alle er like rolig som deg de første 12 ukene.
Vi er alle forskjellige og har ulike erfaringer og opplevelser med oss, som gjør at vi handler deretter.
Har opplevd SA selv jeg, men jeg fikk jo ikke gjort noe med det. Det skjedde jo bare!
Man skaper bare mer bekymringer enn nødvendig med all denne testingen. Man kan få en SA eller MA etter testen har vist 3+ også!
Det handler om å være realist! Kommer det noe godt ut av å bekymre seg så mye? Er det ikke bedre å senke skuldrene å prøve å nyte at det vokser et mirakel i magen?
Sorry hvis jeg virker hard eller lite forståelsesfull, men hvis man har litt faglig kunnskap om temaet, så vet man jo veldig godt at det er visse ting man ikke får gjort noe med? ♡

Jeg syns det var en veldig god følelse som gjorde at jeg slappet av da jeg fikk 3+ (5+3). Hadde jeg ikke testet så hadde jeg gått rundt med mine egne tanker og ikke trodd på at jeg var gravid. Jeg har hatt to kjemiske der testene ikke økte i styrke over 5-6 dager, så denne gangen ville jeg se noe økning :) men vi er forskjellige, noen blir mer stresset ved mye testing og andre blir mer stresset ved lite testing ;) ikke alt vi skal skjønner her i verden ;) gjerne rett på meg hvis jeg har feil, men når testen viser 2-3 så er man 4-5 uker på vei. Så når den viser 3+, så trodde jeg det betydde at man var lengre enn 5uker på vei. Den bare kan ikke konstatere hvor langt?:)

Jeg syns det var en veldig god følelse som gjorde at jeg slappet av da jeg fikk 3+ (5+3). Hadde jeg ikke testet så hadde jeg gått rundt med mine egne tanker og ikke trodd på at jeg var gravid. Jeg har hatt to kjemiske der testene ikke økte i styrke over 5-6 dager, så denne gangen ville jeg se noe økning :) men vi er forskjellige, noen blir mer stresset ved mye testing og andre blir mer stresset ved lite testing ;) ikke alt vi skal skjønner her i verden ;) gjerne rett på meg hvis jeg har feil, men når testen viser 2-3 så er man 4-5 uker på vei. Så når den viser 3+, så trodde jeg det betydde at man var lengre enn 5uker på vei. Den bare kan ikke konstatere hvor langt?:)
Jeg skjønner at folk er forskjellig, og at noen trenger å teste masse. Jeg jobber på en fødeavdeling, så jeg vet hvor mye bekymra damer det finnes der ute... Men det må da være lov tenke realistisk... Jeg har selv hatt SA.. Sliter med å bli gravid, bruker som oftest over et halvt år hver gang.. Men når den første testen er positiv, så er den positiv.. Den blir ikke mer positiv av at jeg tester mange ganger.. Hadde jeg begynt å blø hadde jeg tatt en ny test for å sjekke, men ikke ellers..

Back
Topp