Trondheim brukere

Heihei! Drar til Trøndelag (Rissa og Klæbu) på ferie i starten av juli. Tips til noe å finne på med en på fire år mens vi er der? Kommer kun på Leos lekeland og Pirbadet :p

Tusseløypa og boller på lavollen om du liker å være litt ute :) voll gård eller Sverresborg museum for å hilse på dyr. Bade i Korsvika. Ringve museum tror jeg har musikkutstilling for barn. Vitensenteret.

Barna her er veldig glad i å være på Finalebanen ved sykehuset, Sirkusparken på Lade (lekeplasser), biblioteket i Trondheim sentrum, Hiv O' hoi lekeland på sirkus shopping, barna våre elsker å ta ferga (flakk-rørvik) tur/retur, Ta båten ut til Monkholmen, gå tur langs Ladestien. Ellers er jo som nevnt, Voll gård, Sverresborg folkemuseum og Vitensenteret veldig gode forslag:)

Førstegangs her og formen er stort sett bra selv om bekkenet er litt kranglete om jeg går mer enn 40 min tur. Har kjent spark lenge og foriege uke var hun helt spinnvill inni der, kjenner det litt mindre denne uken.

Jeg er førstegangs, og formen er i grunn upåklagelig. Litt vondt her og der etter jobb og gåturer, men nyter et symptonfritt svangerskap så lenge jeg kan :-) Jeg kjenner ingenting enda, og er ganske frustrerende og stressende. Vil så gjerne kjenne lillegutt..
Ja det er forståelig at en lengter etter å kjenne lillegullet i magen, men det kommer nok plutselig nå skal du se. Jeg kjente spark ganske tidlig i alle tre svangerskap, men denne gangen var jeg utålmodig siden det var så lite og skjelden i så mange uker, men plutselig den siste halvannen uka har det blitt mye rørelse hver dag :-D

Heihei! Drar til Trøndelag (Rissa og Klæbu) på ferie i starten av juli. Tips til noe å finne på med en på fire år mens vi er der? Kommer kun på Leos lekeland og Pirbadet :p
Dra til denne stien i Fevåg. Der er det noen som har laget dyrefigurer av tre. Perfekt for både barn og voksne, og du klarer den fint selv om du er gravid :D bruker å ha med tantebarnet på 3 år, og hun elsker den :)
http://www.ut.no/tur/2.8997/

Ja det er forståelig at en lengter etter å kjenne lillegullet i magen, men det kommer nok plutselig nå skal du se. Jeg kjente spark ganske tidlig i alle tre svangerskap, men denne gangen var jeg utålmodig siden det var så lite og skjelden i så mange uker, men plutselig den siste halvannen uka har det blitt mye rørelse hver dag :-D
Etter nærmere titt på papiret fra ultralyd, så jeg at morkaken ligger foran, så det er jo en forklaring! Hun på ultralyd sa nemlig først at den lå bak, så foran. Når jeg spurte om den lå mot magen eller ryggen min sa hun bare at hun kunne ikke forklare hvordan den lå.. Men må bare være tålmodig, veit jo at alt er bra med han :-)

Jeg er førstegangs og formen er stort sett veldig bra. Er på rhodos om dagene, så går rundt og strutter med magen i sola :p her hos oss kjente faktisk mannen på magen den samme dagen som jeg selv kjente helt tydelig spark. Og i går så mannen spark utenpå magen for første gang. Det var stas :D

Ser det står det er ca 5 km. Er det flatt eller bakker? Tror han hadde likt det veldig godt, han elsker både tur og figurer :)
5 km om du begynner fra skolen, men du kan heller kjøre lenger inn og gå kun der stien starter :) det er litt bakker, men de er veldig små. Vi hadde med oss vogn, og det gikk veldig fint. Jeg klarte fint å dytte vognen selv, uten å bli sliten ;)

Hei! Er ganske ny på forumet. Har fått termin 4.november, så kan vel fort havne i oktober :) Så da får jeg holde til litt både på november og oktober. Bor i Buvika med samboer, er førstegangs med en liten gutt, 19+2 i dag. Veldig spent! :) Har fått påvist både GBS og forliggende morkake så har jo fått litt å bekymre meg over o_O Ellers er formen grei her, iallfall i forhold til hva den var i 1.tri. :)

Førstegangs her :) Formen er stort sett bra, men har en rygg/bekken som har startet å lage litt trøbbel... Har derfor begynt å gå fast til fysioterapaut for trening (startet med det denne uka). Litt mer sinna og hormonell enn vanlig (ifølge min samboer i alle fall..:)) Og gleder meg veldig til ferie om ett par uker! :D Kjenner litt små bevegelser hver dag, men vil ikke kalle det tydelige spark enda. Hun ligger godt nedi bekkenet, så mulig det er derfor.

Hei! Er ganske ny på forumet. Har fått termin 4.november, så kan vel fort havne i oktober :) Så da får jeg holde til litt både på november og oktober. Bor i Buvika med samboer, er førstegangs med en liten gutt, 19+2 i dag. Veldig spent! :) Har fått påvist både GBS og forliggende morkake så har jo fått litt å bekymre meg over o_O Ellers er formen grei her, iallfall i forhold til hva den var i 1.tri. :)

Velkommen hit :) Begynner å bli en del her nå, hvilket er veldig kjekt! :) Har selv fått termin 31. oktober, så sjansen for november er nok stor her og. Kan jeg spørre hva GBS er?

Velkommen hit :) Begynner å bli en del her nå, hvilket er veldig kjekt! :) Har selv fått termin 31. oktober, så sjansen for november er nok stor her og. Kan jeg spørre hva GBS er?
Det lurer jeg også på. Er det sånn gruppe b streptokokker? Tror det var det jeg ble testet for sist svangerskap, siden nr en fikk infeksjon under fødsel, selv om den infeksjonen høyst sannsynlig hadde andre årsaker. Hvordan påviste de det?

Det lurer jeg også på. Er det sånn gruppe b streptokokker? Tror det var det jeg ble testet for sist svangerskap, siden nr en fikk infeksjon under fødsel, selv om den infeksjonen høyst sannsynlig hadde andre årsaker. Hvordan påviste de det?

Det er gruppe B-streptokokker ja. Mange kvinner har disse streptokokkene i underlivet, men så hender det at de kan påvises i urinen og da er det visst veldig mye av det, slik jeg har skjønt det. Risikoen er jo at disse bakteriene kan overføres til baby under fødsel og det kan slå uheldig ut i noen tilfeller! Legen sendte urinprøven inn til dyrkning av ukjent årsak, og den viste oppblomstring av disse bakteriene. Så da blir det antibiotika intravenøst under fødselen. Burde vel egentlig aldri googlet GBS.. o_O Men er glad det ble oppdaget! :)

Hei! Hvordan går det med dere? :)

Lite tips - var innom Babyshop på Sirkus Shopping i går og de hadde en del salg på merker som Lillelam (-30%) og Hust&Claire (-50%) osv. Riktignok ganske utplukket på de minste størrelsene, men jeg fant noe fint :)

Hei! Hvordan går det med dere? :)

Lite tips - var innom Babyshop på Sirkus Shopping i går og de hadde en del salg på merker som Lillelam (-30%) og Hust&Claire (-50%) osv. Riktignok ganske utplukket på de minste størrelsene, men jeg fant noe fint :)
Med meg går det bra :D sliter fortsatt med litt bekkenløsning, men så lenge jeg er forsiktig på jobb så går det bra :D enn deg?
Jeg var på Sirkus igår, men glemte å sjekke Babyshop. Typisk :p

Med meg går det bra :D sliter fortsatt med litt bekkenløsning, men så lenge jeg er forsiktig på jobb så går det bra :D enn deg?
Jeg var på Sirkus igår, men glemte å sjekke Babyshop. Typisk :p

Så fint det går bra! Akkurat samme her - går bra, men også plaget med bekkenløsning :p Men går heldigvis opp og ned, og ikke alle dager kjenner jeg det så godt. Da har du en unnskyldning til å dra innom Sirkus igjen, hehe ;) Men var som sagt litt utplukket :) Særlig lillelam.

Så fint det går bra! Akkurat samme her - går bra, men også plaget med bekkenløsning :p Men går heldigvis opp og ned, og ikke alle dager kjenner jeg det så godt. Da har du en unnskyldning til å dra innom Sirkus igjen, hehe ;) Men var som sagt litt utplukket :) Særlig lillelam.
Har ikke så mye annet å gjøre idag, så får vurdere en ny tur :D bare så dumt at hver tur blir så dyr :p

Back
Topp