Trim tråd for gravide.

Hjelper med å pusse 40 fot seilebåt utvendig. Blir det tatt som trening? Kjennes iallefall sånn ut. Selv om jeg ikke får lov å holde på med bunnstoff.
 
Hjelper med å pusse 40 fot seilebåt utvendig. Blir det tatt som trening? Kjennes iallefall sånn ut. Selv om jeg ikke får lov å holde på med bunnstoff.

Hørtes ut som god trening :) Vi driver å pusser opp stua. Jeg er dritsliten av å løfte,holde og flytte på ting.
 
Denne helga er jeg instruktør på 16-timers kajakkurs igjen. Jeg er heldig som fortsatt klarer å holde kurs og demonstrere redningsteknikker. Jeg var veldig spent på hvordan det kom til å bli nå som jeg er 16 uker på vei, men det har gått overraskende fint :) Siste kurset jeg skal holde denne sesongen er om 2 uker. Etter det tror jeg det vil begynne å bli ubehagelig å vise redningsteknikker. Padlingen går jo helt fint, men å ligge i vannet å slenge seg på magen opp på dekket på kajakken er jo ikke noe særlig nå som magen stadig blir større.
 
BodyPump i dag også. Har økt vektene bittelitt nå, og det kjennes greit :)
 
Er det lurt egentlig ?
Jeg gikk veldig ned på vektene etter sommeren, fordi jeg ikke hadde trent ordentlig styrke på nesten 2 mnd. Men nå har jeg trent jevnlig i en måned, og det kjennes veldig greit. Dessuten er BodyPump utholdende styrketrening der du i utgangspunktet bruker veldig lette vekter og mange repetisjoner. Så det tror jeg går helt fint.
 
Last edited:
Ja, Bodypump er jo bare lette vekter sammenlignet med vanlig styrketrening der man tar mye færre repetisjoner. Så man vil uansett ikke få noe farlig press i buken. :) Jeg gikk på BP tom uke 35/36, men så ble liksom magen i veien for alt.. :p
 
Veldig fornøyd med denne treningsuka.
Mandag: 1 time BodyBalance (yogainspirert time)
Tirsdag: 1 time BodyPump
Onsdag: Gravideyoga
Torsdag: 1 time BodyPump (som jeg selv instruerte. Var spent på hvordan det skulle gå. Var første time jeg instruerte etter sommerferien, men det gikk kjempebra og føltes ganske likt som før jeg ble gravid.)

I helga skal jeg holde kurs i Marka, så blir vel noen mil trasking både lørdag og søndag tenker jeg.
 
Kommet meg litt mer i gang med treninga igjen. Denne uka har det vært yoga og zumba og en kort joggetur/fjelltur. Håper å klare tre gang i uka fremover. Er litt demotiverende med det jeg vet at jeg fikk til før jeg ble gravid, og det som vises nå. Men, det er vell bare å holde seg i aktivitet :)
 
Hadde min første PT-time i dag, og var deilig å gjøre litt ordentlig styrketrening igjen. Fikk gjort både knebøy, markløft, skulderpress, utfall osv. Brukte selvsagt lettere vekter, men følte meg veldig trygg når jeg hadde PT-en hos meg hele tiden som studerte teknikken min.
 
Jeg er endelig kommet godt i gang med svømmingen, etter en utrolig daff sommer!! Deilig å svømme. Gikk på crowlekurs i vinter og føler endelig jeg får det bra til☺️ håper og regner med jeg klarer å fortsette lenge. Ellers blir det noen småøkter med gravidyoga på youtube☺️
 
Back
Topp