Trim tråd for gravide.

Orker ikke å bruke så mye klær på treningsklær til vanlig heller så det kan bli frustrerende framover :p

Men har gått over 10000 hver dag denne uka etter å ha begynt fulltid igjen. Jeg er så syyykt sliten :p
Nå skal jeg sove litt før jeg handler og lager middag!
 
Kom meg på trening i dag. Fikk gjort øvelsene mine fra kiropraktor og litt styrke. Såååå skuffende resultater :(

Fra 18 armhevinger til 3
Fra 7 pullups (med strikk) til en halv
Knebøy med 10kg kettbell var tungt nok
Enarmsroing på 8 kg
Benkpress med 8kg manualler

Kjente jeg ble skikkelig skuffa! Jeg hadde jobbet hardt og lenge for å komme dit jeg var. Vektoppgang på 10 kg var også et faktum i dag.
Drittdag :(
 
Kom meg på trening i dag. Fikk gjort øvelsene mine fra kiropraktor og litt styrke. Såååå skuffende resultater :(

Fra 18 armhevinger til 3
Fra 7 pullups (med strikk) til en halv
Knebøy med 10kg kettbell var tungt nok
Enarmsroing på 8 kg
Benkpress med 8kg manualler

Kjente jeg ble skikkelig skuffa! Jeg hadde jobbet hardt og lenge for å komme dit jeg var. Vektoppgang på 10 kg var også et faktum i dag.
Drittdag :(
Du må jo ikle være skuffa over dette! Det er jo superbra at du hadde det utgangspunktet og en så sterk kropp før graviditeten! Du kommer nok til å ha mye igjen for det i de neste månedene og også i barseltiden :) det viktigste i svangerskapet tenker jeg er å være i aktivitet og styrke kroppen uten at det blir altfor tungt. Jeg bar også sterk før svangerskapet. Jobber som BodyPump-instruktør og tenker å fortsette med det, men har allerede halvert vektene for å være på den sikre siden. Tenk så mye bedre det er at vi faktisk kommer oss på trening og beveger kroppen, enn å bli liggende på sofaen :) Jeg syns du er flink, jeg!
 
Jeg har vært på ashtanga yoga i dag. Gjorde en del modifikasjoner da noen av øvelsene var litt ubehagelige. Har hatt en del kynnere i det siste, så øvelser som strakk veldig på magen var litt ubehagelige å gjøre. Har meldt meg på gravidyoga-kurs som starter om noen uker. Gleder meg til å få mer tilrettelagte øvelser :)
 
Kom meg på trening i dag. Fikk gjort øvelsene mine fra kiropraktor og litt styrke. Såååå skuffende resultater :(

Fra 18 armhevinger til 3
Fra 7 pullups (med strikk) til en halv
Knebøy med 10kg kettbell var tungt nok
Enarmsroing på 8 kg
Benkpress med 8kg manualler

Kjente jeg ble skikkelig skuffa! Jeg hadde jobbet hardt og lenge for å komme dit jeg var. Vektoppgang på 10 kg var også et faktum i dag.
Drittdag :(

:love022 klem til deg.
 
Jeg har vært på ashtanga yoga i dag. Gjorde en del modifikasjoner da noen av øvelsene var litt ubehagelige. Har hatt en del kynnere i det siste, så øvelser som strakk veldig på magen var litt ubehagelige å gjøre. Har meldt meg på gravidyoga-kurs som starter om noen uker. Gleder meg til å få mer tilrettelagte øvelser :)

Hvor har de gravidyogakurs? Og hva koster det?:)
 
Du må jo ikle være skuffa over dette! Det er jo superbra at du hadde det utgangspunktet og en så sterk kropp før graviditeten! Du kommer nok til å ha mye igjen for det i de neste månedene og også i barseltiden :) det viktigste i svangerskapet tenker jeg er å være i aktivitet og styrke kroppen uten at det blir altfor tungt. Jeg bar også sterk før svangerskapet. Jobber som BodyPump-instruktør og tenker å fortsette med det, men har allerede halvert vektene for å være på den sikre siden. Tenk så mye bedre det er at vi faktisk kommer oss på trening og beveger kroppen, enn å bli liggende på sofaen :) Jeg syns du er flink, jeg!

Takk :) De ordene der hjalp veldig. Ting føles mye bedre nå :)
Er så lei av å være sliten og ikke være i stand til å gjøre ting slik jeg gjorde det før.
 
Gikk i 40 min i dag.....var vaaaaarm! Også svetter jeg ekstra mye om dagen....skikkelig plagsomt!
 
Gikk fra å løpe 8 km uten problem før ferien til å nesten svime av etter 1,5 km i går. Vondt mellom beina i dag, kan det være bekkenet?

Klarte akkurat 30 minutter på 7 km med elipsemaskin og skulle ta litt styrke, men måtte kaste inn håndkleet etter øvre rygg/armer for da kom svimmelheten. Dette suger :shifty::p

men har bestemt meg for å fortsette å være aktiv hver dag og heller starte på nytt med dette utgangspunktet:joyful: man blir så demotivert av å tenke på hvordan formen var før svangerskapet
 
Nettopp funnet ut at jeg ikke kan ligge på rygg på hardt underlag, da har jeg ikke sjanse til å komme meg opp igjen. Gåturer i mitt eget tempo et par ganger om dagen hjelper veldig, i tillegg til litt øvelser som styrker kjernemuskulaturen i ryggen
 
Denne uka har jeg fått trent en del til tross for masse kveldsmøter etter jobb. Mandag gjorde jeg en time yoga, tirsdag hadde jeg en time BodyPump, torsdag løp jeg 5 km ute og i dag sykla jeg til og fra jobb (tilsammen 20 km). Føler formen er veldig bra, selv om jeg løper litt saktere og løfter litt lettere vekter. Vil ikke pushe meg for hardt.
 
En time yoga i dag også :) Deilig start på søndagen!
 
En time yoga i dag også :) Deilig start på søndagen!

Jeg er så misunnelig på hvor god form du er i :p
Vet ikke om jeg tørr å trene i dag tilfelle jeg blir helt gåen i morgen. Jeg må til Trondheim og klage på fitbit-båndet mitt og kan ikke sovne bak rattet :p
 
Jeg er så misunnelig på hvor god form du er i :p
Vet ikke om jeg tørr å trene i dag tilfelle jeg blir helt gåen i morgen. Jeg må til Trondheim og klage på fitbit-båndet mitt og kan ikke sovne bak rattet :p
Jeg bare håper alt er bra med babyen... Men hvis alt er bra, så er jeg veldig fornøyd med dette svangerskapet. Bortsett fra en nervepirrende start med mye blødninger, så har det hittil vært som en drøm! Håper formen holder seg så bra framover.

Lykke til med kjøring i morgen, kjør forsiktig! :)
 
Jeg bare håper alt er bra med babyen... Men hvis alt er bra, så er jeg veldig fornøyd med dette svangerskapet. Bortsett fra en nervepirrende start med mye blødninger, så har det hittil vært som en drøm! Håper formen holder seg så bra framover.

Lykke til med kjøring i morgen, kjør forsiktig! :)

Takk :) I værstefall får jeg samboern til å kjøre meg tenker jeg :)
 
Back
Topp