Trim tråd for gravide.

laban igjen....

Gift med forumet
Februarhjertene2017
Hadde vi en slik tråd?
Jeg ønsker å holde meg i form i svangerskapet,men har ikke maktet de to siste ukene. I dag har jeg gått meg en halvtimes tur (ble supersliten) og håper jeg kan fortsette med det hver dag framover (og øke på litt etterhvert)
Prøver også å leve sundt,men er ikke lett når det er så mye som byr meg imot om dagen.
Det bedrer deg vel etterhvert :)

Hva med dere jenter??:)
 
Har ei fast løype på 4-5 km som eg går hver dag. Ønsker å begynne å jogge den igjen, men får se hvordan formen blir utover. I tillegg tenkte jeg å kjøpe meg årskort på svømmehallen her, da jeg må legge ekstra fokus på å trene ryggen grunnet sykdom. Utover det er jeg mye på toppturer, jakt og fiske, så blir ein del gåing gjennom det au :)
 
Jeg er snart i uke 8 og har foreløpig klart å holde meg til de faste treningsrutinene 3-4 dager i uka. Merker jeg svetter vanvittig mye mer og litt slitsomt med brekninger innimellom...men jeg føler meg faktisk bedre av å komme meg ut og på trening! Og tar det heller litt mer med ro hvis kroppen ikke vil. Noe annet en sunn mat frister ikke i det hele tatt lengre! Over natta så frista verken nachos eller pizza lengre!haha!
 
Så bra med en sånn tråd, kanskje klarer jeg å motiveres til litt aktivitet og trening.. Her har jeg nemlig nærmest sittet apatisk siden innsett (ivf)...
 
Så bra med en sånn tråd, kanskje klarer jeg å motiveres til litt aktivitet og trening.. Her har jeg nemlig nærmest sittet apatisk siden innsett (ivf)...

Så bra hvis du kan bli motivert da :) viktig med litt aktivitet i svangerskapet,for å få i gang blodomløpet :)
 
Jeg har ikke trent på 2-3 uker nå, fordi jeg har vært litt bekymra for blødningene jeg har hatt. Men nå tenker jeg at jeg har lyst til å starte litt igjen.
 
Jeg er snart i uke 8 og har foreløpig klart å holde meg til de faste treningsrutinene 3-4 dager i uka. Merker jeg svetter vanvittig mye mer og litt slitsomt med brekninger innimellom...men jeg føler meg faktisk bedre av å komme meg ut og på trening! Og tar det heller litt mer med ro hvis kroppen ikke vil. Noe annet en sunn mat frister ikke i det hele tatt lengre! Over natta så frista verken nachos eller pizza lengre!haha!

Jeg også svetter MYE mer enn før.....også mellom beina. Er utrolig plagsomt! Men er godt å komme seg ut av huset. Blir liksom ikke så kvalm da :)
 
Jeg har prøvd å nå 10 000 skritt men i det siste måtte senke kravet siden jeg blir så sliten eller kvalm
 
Er 6+4 i dag, og føler meg i god form! Blitt lite styretrening, men turer omtrent hver dag med høyt tempo! Siden jeg har sluttet å røyke føler jeg nesten at kondisjonen er bedre :D
 
Blir foreløpig bare turer med bikkja, ikke så mye trening. Men har meldt meg på bassengtrening for gravide :) Hørt mye skryt om dette, så det gleder jeg meg til! :)
 
Har vært sykmeldt og er helt utmattet så har ikke maktet husarbeid engang siste ukene :(
Men har tatt fram et gammel artikkel om Silje Mariella og lest litt på bloggen hennes om styrketrening under graviditet. Så håper jeg blir i bedre form når vi har passert uke 12 så jeg kan starte på igjen. Trente 2-4 ganger i uka før. Hovedsaklig styrketrening.
 
Prøvde meg på trening i dag etter å ha vært liggende i over en måned. Varmet opp og prøvde meg på markløft. Først 20kg. Kjempelett!
Økte til 30 kg og på andre rep så smalt det i ryggen :'(
Har så forferdelig vondt nå. Klarer ikke å legge meg eller reise meg og smerten hogger skikkelig i korsryggen.
Jeg er så utrolig skuffet!! :(

Må vel ringe kiropraktoren i morgen da. Nå som det gikk så bra med ryggen :( var jo ikke tungt engang. Var jo oppe i 60-70kg før jeg ble dårlig!
 
Prøvde meg på trening i dag etter å ha vært liggende i over en måned. Varmet opp og prøvde meg på markløft. Først 20kg. Kjempelett!
Økte til 30 kg og på andre rep så smalt det i ryggen :'(
Har så forferdelig vondt nå. Klarer ikke å legge meg eller reise meg og smerten hogger skikkelig i korsryggen.
Jeg er så utrolig skuffet!! :(

Må vel ringe kiropraktoren i morgen da. Nå som det gikk så bra med ryggen :( var jo ikke tungt engang. Var jo oppe i 60-70kg før jeg ble dårlig!

Uff,så kjipt! Det hørtes ikke bra ut. Får håpe kiropraktoren får fikset deg :)
 
Jeg var veldig aktiv før, men har ikke hatt noe energi eller overskudd! Håper virkelig jeg får litt mer futt i meg selv snart og at utmattelsen går noe over!
 
Vært hos kiropraktorn nå og er beroliget ang bekkenløsning og har måttet roe ned forhåpningene mine. Mer øvelser for kjerne og bekken og må kutte ut markløft. Jeg som virkelig likte markløft!
Så må jeg lære meg å forstå at som gravid så funker ikke kroppen som før med tanke på leddbånd og energi :p
 
Vært hos kiropraktorn nå og er beroliget ang bekkenløsning og har måttet roe ned forhåpningene mine. Mer øvelser for kjerne og bekken og må kutte ut markløft. Jeg som virkelig likte markløft!
Så må jeg lære meg å forstå at som gravid så funker ikke kroppen som før med tanke på leddbånd og energi :p

Hvorfor måtte du kutte ut mark? Ja det gjelder å finne øvelser som fungerer da:):)
 
Hvorfor måtte du kutte ut mark? Ja det gjelder å finne øvelser som fungerer da:):)

Fordi jeg har tilbakevendende problemer med korsrygg. Har slitt i 12 år nå og kiropraktoren mente at det var nok best å ikke risikere noe nå og få unødvendige smerter. Kroppen min har nok å holde på med med utmattelse og trening av kjernen og bekken.
Er jo annet jeg kan gjøre som har mindre belastning :)
 
Fordi jeg har tilbakevendende problemer med korsrygg. Har slitt i 12 år nå og kiropraktoren mente at det var nok best å ikke risikere noe nå og få unødvendige smerter. Kroppen min har nok å holde på med med utmattelse og trening av kjernen og bekken.
Er jo annet jeg kan gjøre som har mindre belastning :)

Uff nei det er best å lytte til kroppen sin!!! Jeg har også hatt mye ryggproblemer hele livet men klarer holde det noenlunde i sjakk med trening! Hadde jeg ikke vært godt trent før jeg ble gravid hadde vel ikke ryggen holdt ut disse 9 mnd liksom ;-)
 
Back
Topp