Treningstråden

Her skrangler bekken og rygg hvis jeg gjør noe som helst fysisk, så skal snakke med fysioterapeut som spesialiserer seg på trening for gravide for å forebygge mest mulig.

De har en del øvelser i boka Frisk Graviditet som er rettet mot både forebygging og evt plager med bekkenet [emoji5] men ja, sikkert lurt å kontakte fysio [emoji5]
 
Her er også bekkenet i gang og plager allerede! [emoji85] Jeg liker veldig godt å gå tur i skog/fjell, men de vanlige turene mine på halvannen-to timer blir for mye. Bekkenet verker resten av dagen! Må visst ta det litt roligere, kortere turer og roligere tempo. Kjedelig at det er sånn allerede!
 
Lang gåtur i går (om det teller?) og lett styrkeøkt i dag :) Etter å ha vært så dårlig noen uker nå, så tar jeg det litt rolig når jeg går i gang :)
 
Her er også bekkenet i gang og plager allerede! [emoji85] Jeg liker veldig godt å gå tur i skog/fjell, men de vanlige turene mine på halvannen-to timer blir for mye. Bekkenet verker resten av dagen! Må visst ta det litt roligere, kortere turer og roligere tempo. Kjedelig at det er sånn allerede!

Kjedelig når det blir sånn ja! [emoji17] fokuser mye på tøying, kjernemuskler og styrke for hele kroppen om du kan [emoji5][emoji2]
 
Blir så sliten i løpet Av dagen at jeg bare er glad om jeg ikke må sove i løpet av dagen[emoji4]
 
Kjedelig når det blir sånn ja! [emoji17] fokuser mye på tøying, kjernemuskler og styrke for hele kroppen om du kan [emoji5][emoji2]
Ja, må visst legge om aktivitetene litt synes styrketrening er såååå kjedelig da.. Kanskje yoga kunne vært noe..?
 
Ja, må visst legge om aktivitetene litt synes styrketrening er såååå kjedelig da.. Kanskje yoga kunne vært noe..?

Yoga skal også være bra, bare jeg som synes det er såååå kjedelig [emoji28][emoji2]
 
Yoga skal også være bra, bare jeg som synes det er såååå kjedelig [emoji28][emoji2]

Jeg har heller ikke klart å like yoga! Forsøkt flere ganger som ikke gravid, men alltid kjedet meg :p ei venninne og jeg sovnet en gang, det var litt flaut!
 
Jeg har heller ikke klart å like yoga! Forsøkt flere ganger som ikke gravid, men alltid kjedet meg :p ei venninne og jeg sovnet en gang, det var litt flaut!

Hahah, jeg blir alltid så fnisete når man liksom skal finne indre roen og strekke i alle mulige retninger [emoji28][emoji23]

Men jeg klarer heldigvis å tøye en del selv utenom, + styrketrening [emoji2]
 
Hahah, jeg blir alltid så fnisete når man liksom skal finne indre roen og strekke i alle mulige retninger [emoji28][emoji23]

Men jeg klarer heldigvis å tøye en del selv utenom, + styrketrening [emoji2]

Ja, skjønner hva du mener :p Klarer heller ikke å være seriøs på sånne ting, og da vi gikk all in og forsøkte så sovnet vi jo :p Hva slags styrke gjør du? Merker jeg får mye bedre apetitt og føler meg bedre etter trening/tur, så skal prøve å ta opp treningen litt igjen :) Tror det er godt for kroppen!!
 
Yoga skal også være bra, bare jeg som synes det er såååå kjedelig [emoji28][emoji2]
Ja, ikke det sprekeste det heller, men gjør veldig godt! Har gjort en del yoga/pilates hjemme med videoer. Kurs er dyrt! 700-800 for 6 ganger Tenkte å melde meg på svømming i varmtvannsbasseng. Vet foreningen for bekkenløsning (eller hva de heter) har egne timer ukentlig her i distriktet..
 
Ja, skjønner hva du mener :p Klarer heller ikke å være seriøs på sånne ting, og da vi gikk all in og forsøkte så sovnet vi jo :p Hva slags styrke gjør du? Merker jeg får mye bedre apetitt og føler meg bedre etter trening/tur, så skal prøve å ta opp treningen litt igjen :) Tror det er godt for kroppen!!

Jeg jobber som Personlig Trener, så jeg trener egentlig det jeg føler for [emoji5] baseløft som knebøy og markløft går igjen, samt kondisjonstrening som crossfit der jeg kjører øvelser som føles bra ut (selv om det er utrolig tungt å puste av å gå opp en trapp) [emoji28]
Får også mye mer energi/apetitt av trening, som også gir meg mer endorfiner [emoji5]

Prøver å holde meg til 3-4 ganger i uken, noen ganger mindre og andre ganger mer [emoji5] men så lenge jeg får til noe form for aktivitet hver dag så er jeg ganske fornøyd [emoji5] selv om jeg definitivt har skikkelige sofadager [emoji23][emoji23]
 
Ja, ikke det sprekeste det heller, men gjør veldig godt! Har gjort en del yoga/pilates hjemme med videoer. Kurs er dyrt! 700-800 for 6 ganger Tenkte å melde meg på svømming i varmtvannsbasseng. Vet foreningen for bekkenløsning (eller hva de heter) har egne timer ukentlig her i distriktet..

Tror ikke at bassengtrening er dumt for deg siden du begynner å slite med bekkenet allerede nå [emoji5] jeg ville kanskje sjekket ut boka «Frisk Graviditet», for der har de både hjemmeøvelser og tøyeøvelser for gravide i de forskjellige trimestere, og øvelsene kan også hjelpe til på bekkenet [emoji2]
 
Jeg jobber som Personlig Trener, så jeg trener egentlig det jeg føler for [emoji5] baseløft som knebøy og markløft går igjen, samt kondisjonstrening som crossfit der jeg kjører øvelser som føles bra ut (selv om det er utrolig tungt å puste av å gå opp en trapp) [emoji28]
Får også mye mer energi/apetitt av trening, som også gir meg mer endorfiner [emoji5]

Prøver å holde meg til 3-4 ganger i uken, noen ganger mindre og andre ganger mer [emoji5] men så lenge jeg får til noe form for aktivitet hver dag så er jeg ganske fornøyd [emoji5] selv om jeg definitivt har skikkelige sofadager [emoji23][emoji23]

Takk for svar :) Da prøver jeg meg litt styrketrening igjen! Sist løp jeg ganske langt ut i graviditeten, men har ikke løpt på mange uker nå! Vet du noen "treningsprogrammer" eller øvelser som er lurt å gjøre for gravide foruten om bekken bunn?
 
Jeg føler jeg burde trent, men klarer ikke komme i gang. Pga tidligere MA hvor jeg begynte å blø under styrketrening har jeg hatt helt aversjon mot all trening i dette svangerskapet. Jeg vet jo innerst inne at de to tingene neppe hadde sammenheng, men jeg har likevel vært så redd for å gjøre noe som senere kan gi meg dårlig samvittighet igjen.

Nå som jeg nærmer meg 2. Trimester kjenner jeg at jeg er mer klar for å bevege meg. Blir mest gåturer og enkle fjellturer, passer meg litt for høy puls. Løping utgår for da tisser jeg bare på meg :dead:

All aktivitet er bedre enn ingen aktivitet....
 
Takk for svar :) Da prøver jeg meg litt styrketrening igjen! Sist løp jeg ganske langt ut i graviditeten, men har ikke løpt på mange uker nå! Vet du noen "treningsprogrammer" eller øvelser som er lurt å gjøre for gravide foruten om bekken bunn?

Ville fokusert mye på baksiden av kroppen, så rygg og rumpe [emoji5] og selvfølgelig en del kjernemuskler, spesielt sidemage.

Jeg synes at boka Frisk Graviditet viser enkle og fine øvelser for dem som ikke er så vant med styrketrening, så kanskje det er en bok for deg? Enkle øvelser man kan gjøre hjemme eller på treningsstudio, uten at man risikerer å gjøre «farlige feil» [emoji5]

Er du vant me styrketrening så ville jeg fokusert på sumomarkløft, for den øvelsen jobber godt med hele kroppen og spesielt baksiden [emoji2] favoritten min! Og så er det en del kabelroing/nedtrekk både med begge armene men også en arms [emoji5]
Sideplanke og litt enkel planke gjør jeg også. Alt skal gjøres uten at det blir smerter noen plass, det tar jeg alltid hensyn til [emoji5]
 
Jeg har slitt med kvalme frem til nå, men bør virkelig komme i gang igjen snart. Bare kvalmen roer seg, så skal jeg absolutt trene igjen. Er bare så redd for at jeg skal gjøre noe feil...
 
Endelig(!!!) har formen bedret seg, har kommet meg på tur 2 dager på rad på 1-1,5time. Har ikke kjent på at kvalmen nesten de siste dagene[emoji1376][emoji7]
14+6 i dag[emoji16]
 
Har endelig kommet litt igang med trening igjen, foreløpig rolig styrketrening og det har fungert bra :) Prøvde meg på litt trappeløp, det fungerte heller dårlig o_O
 
Back
Topp