Treningstråden

Det er vel litt individuelt i forhold til hvordan man har trent før svangerskap? [emoji848]

Jeg har drevet med styrke / crossfit i en del år nå, men jeg velger å trene litt lettere nå i starten, da jeg er ganske så daff i formen og småkvalm [emoji28] håper det endrer seg i neste trimester [emoji2] for da vil jeg trene mer [emoji5]

Skjønner :) Tror jeg er sånn middels trent fra før :) Ca tre-fire økter per uke ganske hardt. Men har ikke tort å trene så hardt nå, og gått ned til to-tre.. Men kan kanskje lytte til kroppen og trene, men uten de verste øktene?
 
Jeg er på spinning/sykkeltur 2-3 ganger hver uke, det har jeg tenkt å være med på så lenge som jeg kan. Bare justere opp rattet når kula blir i veien. [emoji16][emoji16]
 
Skjønner :) Tror jeg er sånn middels trent fra før :) Ca tre-fire økter per uke ganske hardt. Men har ikke tort å trene så hardt nå, og gått ned til to-tre.. Men kan kanskje lytte til kroppen og trene, men uten de verste øktene?

Viktigste er å lytte til kroppen ja [emoji2] så tar du det litt som det kommer [emoji5]
 
Hvordan går det med treningen?
Her er formen for uggen til at jeg klarer enda :meh: redd for å spy hvis jeg prøver, så her blir det de små hverdagsaktivitetene fram til kvalmen gir seg.
 
Her har jeg fått trent 1-2 ganger i uken den siste tiden [emoji85][emoji33] altfor varmt, altfor uggen i formen og egentlig altfor trøtt til å pushe kroppen noe særlig på trening.
Siden jeg jobber med trening, så er jeg jo hele tiden i aktivitet, men har lite å gå på før/etter jobb [emoji28]

Jeg føler meg veldig lat!
 
Men jeg får vel ikke gjort noe galt eller ødelagt noe med trening??

Nei, man kan egentlig ikke gjøre noe galt sånn sett. Spørs jo selvfølgelig om man har litt kontroll på trening i utgangspunktet, men kroppen din kommer definitivt til å si ifra hvis noe ikke stemmer :)
 
Dere er superflinke, altså mer enn 3 ganger i uka har jeg aldri klart, jeg er ganske imponert at dere orker :).
Jeg har trent litt gravid-yoga gjennom mine to første svangerskap pga bekkenløsning, men det var tydeligvis ikke nok, fikk store ryggproblemer etterpå.. Ettersom jeg har blitt bedre gjennom PT og styrketrening fant jeg ut at det er bare ashtanga yoga som gjør meg lykkelig, man blir sterk i core og det er det som gjelder.. Så det siste halvt året var det bare ashtanga 2-3ganger i uka. Nå klarer jeg å fortsette, blir bare mer sliten. Og til og med har jeg sett en gravid kvinne rett før fødselen (i hvertfall i tredje trimmester) som har trent ashtanga heeelt fint. Så jeg håper å bli like frisk etterhvert.
 
Driver med styrketrening, gjorde det gjennom forrige svangerskap også. Jogger til jobb (5km) noen dager i uka også [emoji4] sist gang drev jeg også med spinning, og tenker og gjøre det denne gangen også.

Trening hjelper meg med selvfølelsen nå som kroppen endrer seg [emoji85]
 
Har foreløpig lagt tung trening på hyllen grunnet kvalme og lite overskudd. Sykler til og fra jobb hver dag og går tur innimellom. Håper å komme i gang med mer normal trening igjen når kvalmen slipper taket ☺️
 
I dag gikk det utrolig bra på trening, styrketrening for rygg og hele kroppen [emoji5] og følte meg veldig fin etterpå, og håper at formen holder seg ut dagen [emoji2] dette er faktisk en av mine beste dager i graviditeten så langt [emoji5] sliten ja, men på den gode måten - ikke den lat/gravid/trøtt måten [emoji23]
 
Jeg føler meg superheldig som har hatt så god form at de faste styrkeøktene har blitt gjennomført som vanlig. Noen dager har jeg måtte tilpasse belastning litt ekstra (sånn er det jo til vanlig også), men stort sett har jeg ikke vært påvirket av graviditeten. Jeg kjører på med tunge vekter fortsatt, da kroppen er vant med det, men jeg pusher ikke til 100%maks likevel. Kondisjonen er det verre med. Aldri hatt ekstremt god kondis og det har jeg iallefall ikke nå [emoji28]
 
Jeg var så utrolig flink til å trene sist jeg hadde mammaperm! Dro på senteret i hvert fall tre dager i uka, med barnepass der. Og det var kjempestas. Så kom jobben tilbake og overtok livet mitt, så jeg har vært ganske dårlig på trening siden da egentlig... Kjenner igjen nå at jeg absolutt burde trene, men den dørstokkmila er så sjukt lang. I tillegg flytter vi i sommer, så jeg kommer sikkert til å vente med å melde meg inn noe sted til vi er på plass i ny by.
 
Javell jenter, hvordan går det med treningen nå? [emoji2]

Jeg har endelig kommet inn i en bedre rutine med mer turer med bikkja, styrketrening og kondisjonstrening [emoji2][emoji1377] har blitt litt stivere i kroppen, så setter av litt tid til tøying også [emoji5]

Noen andre som føler seg bedre i 2.trimester og har mer energi og overskudd til trening?
 
Har ikke kommet i gang igjen etter formen ble bedre, siste løpetur var for rett over 4 uker siden.
Men skal på fjelltur i ettermiddag, og håper juli gir mer tid enn det jubi gjorde.
 
Jeg er helt håpløs på trening. Føler jeg er i så dårlig gravidform[emoji30] gikk oppover en bakke med min første i vogn i går, og jeg trodde jeg skulle miste beina/bekkenet.. kjente på pulsen, men den var ikke høy! Bare kroppen som streiker.... så får vel begynne når formen blir bedre. OM den blir bedre [emoji30][emoji30]
 
Her skrangler bekken og rygg hvis jeg gjør noe som helst fysisk, så skal snakke med fysioterapeut som spesialiserer seg på trening for gravide for å forebygge mest mulig.
 
Her skrangler bekken og rygg hvis jeg gjør noe som helst fysisk, så skal snakke med fysioterapeut som spesialiserer seg på trening for gravide for å forebygge mest mulig.

Her også skrangler det noe voldsomt, kjenner det når jeg står still avslappet og lener meg mot ene siden også[emoji849]
 
Back
Topp