Treningstråden

Trening er superviktig! Så kjør på [emoji16]
 
Jeg må bli bedre på å trene. Er jo bare tullete å skylde på at det er vanskelig etter jeg fikk barn. Kan jo alltids trene sammen med datteren min på 2,5, treeenger jo ikke dra på treningsstudio. Liker så godt timene på sats/elexia, spesielt shabam haha, sånn dansetime. Men ellers kan jeg jo skru på youtube eller gå ut i klatrestativet med datteren min :)
 
Har ikke trena aktivt på et par år, men liker veldig godt å gå tur. Har ellipse maskin og ketterbells som jeg bruker litt hjemme. Prøver å være aktiv i minimum 30 minutter daglig før/etter jobb (står og går dessuten litt i jobben min), og ellers har jeg bare spist veldig sunt siden jeg fikk mistanke om graviditet :)
 
Jeg bruker LiveGym, og passer meg helt perfekt. Da styrer jeg selv når jeg kan ta timene. Selvom dørstokkmila er uendelig lang... [emoji848]
 
Jeg trener styrketrening 4 dager i uka og har tenkt å fortsette med tung styrketrening så lenge jeg klarer :angelic:
 
Jeg har lyst å ta helt av på trening, men har ikke energi til det og er redd for å begynde å gå ned i vekt igjen, det skal man visst ikke gjøre som gravid? Hva gjør dere om dere merker dere går ned i vekt? Er bare 5+5 så vet ikke hvor mye hensyn jeg skal ta annet enn å ikke overanstrenge meg
 
Jeg har lyst å ta helt av på trening, men har ikke energi til det og er redd for å begynde å gå ned i vekt igjen, det skal man visst ikke gjøre som gravid? Hva gjør dere om dere merker dere går ned i vekt? Er bare 5+5 så vet ikke hvor mye hensyn jeg skal ta annet enn å ikke overanstrenge meg

Viktigste er å lytte til kroppen [emoji2] har du trent mye før så går det fint an å trene mye nå, og lille spiren tar jo til seg den næringen den trenger [emoji5] fokuser mye på bekken/kjerne (spesielt sidekjerne) og tren etter hvordan kroppen din kjennes ut [emoji5]

Jeg foretrekker styrketrening, så fokus på kontakt med musklene, samt store øvelser (knebøy, sumomarkløft) og mye ryggtrening pga holdning og at det blir tyngre ut svangerskapet [emoji5]
 
Jeg merker at blodtrykket har falt kraftig, blir lett svimmel og får ikke i gang sirkulasjon godt ved kondisjonstrening. Med lav nok intensitet klarer jeg mye.

Har fått til noen veldig fine klatreøkter. Er mye mer fleksibel enn jeg var i fjor, men det varer vel ikke lenge [emoji23]
 
Blitt lite klassisk trening, men holder på å sage opp masse planker for hånd, så det er ganske god trening i seg selv. Men jammen ganske sliten i korsryggen nå etterpå...! Håper det er noe som ikke skal være gjeldene fra nå allerede.
 
Har blitt noen turer i skog og mark med ungene, men formen er der at jeg ikke klarer mer enn det :p
 
Har blitt noen turer i skog og mark med ungene, men formen er der at jeg ikke klarer mer enn det :p

Såpass! Tror jeg hadde klart en ganske intensiv økt men er så trøtt at det frister ikke. Sykkel er også deilig ute i dette været, elsykkel, vel og merke...
 
Trener styrke hver dag, samt gåturer. Ble ryggoperert for et stort prolaps i høst, så jeg et helt avhengig av mye bevegelse. Jeg frykter at rygghelsa kan bli en utfordring i graviditeten, så jeg lå bare holde meg i gang. Litt trøtt om dagene men [emoji3][emoji42]
 
Såpass! Tror jeg hadde klart en ganske intensiv økt men er så trøtt at det frister ikke. Sykkel er også deilig ute i dette været, elsykkel, vel og merke...
Er liksom så uggen, så er redd for å spy :p for må trene på ettermiddag/kveld hvis jeg skal få det til og det er da kvalmen er værst. Men har hatt 4 fjellturer siden positiv test :) jeg pesa og svetta godt opp det bratte, men så godt etterpå :p
 
Er liksom så uggen, så er redd for å spy :p for må trene på ettermiddag/kveld hvis jeg skal få det til og det er da kvalmen er værst. Men har hatt 4 fjellturer siden positiv test :) jeg pesa og svetta godt opp det bratte, men så godt etterpå :p

Kjenner du at du blir raskere tungpusta? Jeg kjenner det, pluss lavere bt allerede.
 
Kjenner du at du blir raskere tungpusta? Jeg kjenner det, pluss lavere bt allerede.
Ja, samme fjellet nå og for 2 måneder siden og denne gangen var det pusten som var værst og ikke tyngden for føttene.
 
Hvor hardt kan man trene?

Det er vel litt individuelt i forhold til hvordan man har trent før svangerskap? [emoji848]

Jeg har drevet med styrke / crossfit i en del år nå, men jeg velger å trene litt lettere nå i starten, da jeg er ganske så daff i formen og småkvalm [emoji28] håper det endrer seg i neste trimester [emoji2] for da vil jeg trene mer [emoji5]
 
Back
Topp