Treningstråd

Babypie

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Marsmagi 2025
Tenkte det kunne være fint med en treningstråd med tips og triks, motivasjon og støtte for de som ønsker det! :joyful:

Selv har jeg skikkelig lyst å få til å trene/være aktiv gjennom dette svangerskapet. Prioriterte det ikke sist og det var supertungt å starte opp igjen etterpå. Har trent mer eller mindre regelmessig det siste året, men etter jul forsvant all motivasjon. Så jeg trenger iallfall litt inspo for å komme igang :angelic: Vurderer å bare dra igjen og prøve meg frem med ulike øvelser som jeg har gjort før, men litt mentalt begrenset av om det kanskje er noe jeg ikke burde gjøre som jeg ikke vet om. Kanskje flere som er i samme båt? Vi kan heie på hverandre :joyful:

Last edited:
Jeg var relativt godt trent etter barn nr 2, men så dalte motivasjon min etter et par år - og etter 3mann så har ikke trening vært prioritert av forskjellige grunner. Så ja, jeg har veldig lyst å få startet opp med trening igjen - selvom jeg lengter etter en sofa og smågodt :p

Jeg var relativt godt trent etter barn nr 2, men så dalte motivasjon min etter et par år - og etter 3mann så har ikke trening vært prioritert av forskjellige grunner. Så ja, jeg har veldig lyst å få startet opp med trening igjen - selvom jeg lengter etter en sofa og smågodt :p
Sofa og smågodt er bare alt for digg:sorry::hilarious:
Hvilken type trening er det du har holdt på med før? :)

Sofa og smågodt er bare alt for digg:sorry::hilarious:
Hvilken type trening er det du har holdt på med før? :)
Egentrening :hilarious: Gikk ned 34 kilo på litt over 6 mnd, ved å gå/jogge på mølle og danse zumba. Og gå fjellturer. Så begynte jeg å løfte vekter og ble hekta på styrketrening. Men så begynte det å daffe av pga forskjellige årsaker, også kom barn nr 3 -og det har vært lite tid og energi til trening. Har laget treningsromi garasjen, har utstyr der til over 100 000 tror jeg :p så det bør bli brukt :p

Håper på å vedlikeholde løpingen en stund til, men frykter det snart er slutt pga heftig symfyseløsning i de to andre svangerskapene. Kjenner allerede at det er litt mer ubehagelig - stikking og strekker seg rundt livmor. Ellers vedlikeholde styrke minst én gang i uka :hello

Egentrening :hilarious: Gikk ned 34 kilo på litt over 6 mnd, ved å gå/jogge på mølle og danse zumba. Og gå fjellturer. Så begynte jeg å løfte vekter og ble hekta på styrketrening. Men så begynte det å daffe av pga forskjellige årsaker, også kom barn nr 3 -og det har vært lite tid og energi til trening. Har laget treningsromi garasjen, har utstyr der til over 100 000 tror jeg :p så det bør bli brukt :p
Wow, det er skikkelig imponerende! Og så herlig med eget treningsrom! Det er høyt på ønskelista her :angelic: Noen favorittøvelser?

Håper på å vedlikeholde løpingen en stund til, men frykter det snart er slutt pga heftig symfyseløsning i de to andre svangerskapene. Kjenner allerede at det er litt mer ubehagelig - stikking og strekker seg rundt livmor. Ellers vedlikeholde styrke minst én gang i uka :hello
Oi, håper du slipper billigere unna denne gangen :Heartred

Wow, det er skikkelig imponerende! Og så herlig med eget treningsrom! Det er høyt på ønskelista her :angelic: Noen favorittøvelser?
Ikke akkurat noen favoritter, men trener mye heller overkropp enn legday - værste som finns er walking lunges og bulgarsk utfall. Nå høres jeg ut som en fit person, det er jeg altså ikke - er 10 kg over vekta på det laveste og eier ingen muskler lengre :p

Kjøpte en helt ny romaskin (concept2) i 2021, den er kun brukt i noen minutter :p får vondt i ryggen av den, tror jeg burde selge den :hilarious:

Noen som har forsøkt bekkenbunnstreningen til Nørs-appen? Tenker jeg burde være litt bedre på bekkenbunnstrening enn jeg har vært, så skal se om jeg kan finne meg et opplegg som kan funke. Tips tas imot med takk! :hilarious:

Noen som har forsøkt bekkenbunnstreningen til Nørs-appen? Tenker jeg burde være litt bedre på bekkenbunnstrening enn jeg har vært, så skal se om jeg kan finne meg et opplegg som kan funke. Tips tas imot med takk! :hilarious:
Visste ikke at de hadde det, den skal jeg sjekke ut!
Har prøvd hypopressiv trening før og syns det var bra, så kan anbefale det. Men usikker om det er noe man kan gjøre gjennom graviditet. Det er kanskje mer for etter fødsel

Jeg skal fortsette å spille fotball, ikke kamper etter uke 12, men treninger så lenge jeg klarer. I tillegg trene styrke og gå minimum 1 time tur hver dag med hunden❤️

Håper trening går litt bedre dette svangerskapet.
Fikk en del øvelser av osteopat forrige svangerskapet, som jeg har lovet meg selv å bruke flittig.
Slitt en del med symfyse både på slutten og etter keisersnitt sist.

I dag har jeg vært på scootertur i fjellet fra 08.00-16.00 med noen små pauser innimellom, så det får telle som dagens trening :greet015

Håper trening går litt bedre dette svangerskapet.
Fikk en del øvelser av osteopat forrige svangerskapet, som jeg har lovet meg selv å bruke flittig.
Slitt en del med symfyse både på slutten og etter keisersnitt sist.
Åh, ja da kan det sikkert være til hjelp å bruke de. Har du navn på noen av øvelsene? :)

Fått gjennomført første treningsøkt her nå og det kjennes bra! En god del mindre belastning enn før, tør liksom ikke ta helt i, men godt å bare være i aktivitet :Heartred

Fikk gått tur på over en time i dag, og fikk startet litt ordentlig med bekkenbunnstrening igjen ☺️Har fortsatt ikke forsøkt nørs sin versjon (betaling), men synes en timer fungerer bra så langt! Må liksom sette av litt tid i dagen, hvis jeg skal gjøre det samtidig som noe annet er det dessverre lett at det glir ut :hilarious:

Core og andre Øvelser jeg brukte mye sist
- klem babyen
- bird dog
- kamskjell med el uten strikk ( for symfyse)
Knebøy med ball i ryggstøtte el annen støtte om man trenger
- ro øvelser
- Nedtrekk
- pushups, flies og Skulderpress og andre armøvelser
Hoftehev ( med uten ball/ vekt)
Tøying av hofte, kobrastrekk, tøying av setet på rygg og sittende. Tøying av bekkenet.
Øvelser for side magemuskel ( tilsvarende sideplanke)
Leg curl

Mye av det er jo ganske kjedelig syns jeg selv, men ser verdien av det nå..

Core og andre Øvelser jeg brukte mye sist
- klem babyen
- bird dog
- kamskjell med el uten strikk ( for symfyse)
Knebøy med ball i ryggstøtte el annen støtte om man trenger
- ro øvelser
- Nedtrekk
- pushups, flies og Skulderpress og andre armøvelser
Hoftehev ( med uten ball/ vekt)
Tøying av hofte, kobrastrekk, tøying av setet på rygg og sittende. Tøying av bekkenet.
Øvelser for side magemuskel ( tilsvarende sideplanke)
Leg curl

Mye av det er jo ganske kjedelig syns jeg selv, men ser verdien av det nå..
Disse ser jo super ut!
Hoftehev glemmer jeg fort, men den er jo faktisk veldig bra. Ofte de «kjedelige» som gjør nytten :hilarious:
Klem babyen har jeg aldri hørt om før, tror jeg må google :joyful:

Back
Topp