Treningstråd ⭐

Hvordan går det med treningen deres? Jeg har tatt et steg ut av komfortsonen og deltatt på gravidyoga, selv om jeg aldri har prøvd yoga tidligere. Håpet er å lære noen teknikker for å bli mer bevisst på egen pust og avspenningsteknikker. Kanskje også lære noen nye mobilitetsøvelser for bekkenet. Har begynt å tenke litt mer på fødselen og hvordan jeg kan stille litt mer "forberedt" denne gang.

Ellers løper jeg fremdeles så og si hver dag og håper å kunne fortsette med det så lenge som mulig. Foreløpig kjennes det veldig bra ut.

Bekkenbunnsøvelser… tja. Jeg prøver å skjerpe meg sånn ca. hver mandag (ny uke - nye muligheter).

Går fremdeles minst 10 km daglig, og håper å fortsette med det så lenge jeg kan. Prøver også å være flink med knipingen, men var paradoksalt nok mye flinkere i starten enn nå, haha. Skal ta tak og prøve å få gjort det hver kveld fremover. Prøver også å knipe av strålen 1-3 ganger hver gang jeg tisser, og strammer alt når jeg nyser/hoster- så litt trening på det blir det jo!

Skal undersøke om det er noe gravidyoga eller liknende her i Bærum- usikker mtp corona og sånn, hva som evt er igang igjen. Er i utgangspunktet ingen yogafan- jeg føler meg alltid bare feit og ufiks på yoga, for ettersom jeg er litt overvektig så ser ikke kroppen min ut som instruktørene sine når øvelsene gjøres, haha. Og det er ikke alle som skjønner at "sånn eller sånn" fysisk ikke går- fordi det er en pupp eller en valk i veien! Kanskje annerledes med gravidyoga. Har jo litt mer positivt syn på egen kropp nå i graviditeten og (og ikke bare fordi jeg fremdeles ligger under startvekt og generelt føler meg bra).
 
  • Liker
Reactions: Wii
Hvordan går det med treningen deres? Jeg har tatt et steg ut av komfortsonen og deltatt på gravidyoga, selv om jeg aldri har prøvd yoga tidligere. Håpet er å lære noen teknikker for å bli mer bevisst på egen pust og avspenningsteknikker. Kanskje også lære noen nye mobilitetsøvelser for bekkenet. Har begynt å tenke litt mer på fødselen og hvordan jeg kan stille litt mer "forberedt" denne gang.

Ellers løper jeg fremdeles så og si hver dag og håper å kunne fortsette med det så lenge som mulig. Foreløpig kjennes det veldig bra ut.

Bekkenbunnsøvelser… tja. Jeg prøver å skjerpe meg sånn ca. hver mandag (ny uke - nye muligheter).


Omg løper! DA er du heldig altså :smiley-bounce016:smiley-bounce016

Jeg går på Gravidtrening 1 gang i uka, med fokus på bekkenbunn og tilrettelagte øvelser av fysio for gravide.
 
Hvordan går det med treningen deres? Jeg har tatt et steg ut av komfortsonen og deltatt på gravidyoga, selv om jeg aldri har prøvd yoga tidligere. Håpet er å lære noen teknikker for å bli mer bevisst på egen pust og avspenningsteknikker. Kanskje også lære noen nye mobilitetsøvelser for bekkenet. Har begynt å tenke litt mer på fødselen og hvordan jeg kan stille litt mer "forberedt" denne gang.

Ellers løper jeg fremdeles så og si hver dag og håper å kunne fortsette med det så lenge som mulig. Foreløpig kjennes det veldig bra ut.

Bekkenbunnsøvelser… tja. Jeg prøver å skjerpe meg sånn ca. hver mandag (ny uke - nye muligheter).

Går på gravidyoga en gang i uken, og prøver å gå så mye jeg kan uten smerter i bekkenet. Savner å løpe, men har ikke sjans. Må gå i rolig tempo :inpain:
Skal til osteopat i morgen, så håper jevnlig behandling der kan gjøre at jeg får vært litt mer aktiv uten smerter frem til fødsel. Skal definitivt fortsette med gravidyoga da. :happy:
 
  • Liker
Reactions: Wii
Hvordan går det med treningen deres? Jeg har tatt et steg ut av komfortsonen og deltatt på gravidyoga, selv om jeg aldri har prøvd yoga tidligere. Håpet er å lære noen teknikker for å bli mer bevisst på egen pust og avspenningsteknikker. Kanskje også lære noen nye mobilitetsøvelser for bekkenet. Har begynt å tenke litt mer på fødselen og hvordan jeg kan stille litt mer "forberedt" denne gang.

Ellers løper jeg fremdeles så og si hver dag og håper å kunne fortsette med det så lenge som mulig. Foreløpig kjennes det veldig bra ut.

Bekkenbunnsøvelser… tja. Jeg prøver å skjerpe meg sånn ca. hver mandag (ny uke - nye muligheter).

4km løp annen hver dag, måtte begrense pga bekkenlåsning, og styrke annen hver dag ☺️ Har ikke fått trent styrke på to uker pga forkjølelse
 
  • Liker
Reactions: Wii
Hvordan går det med treningen deres? Jeg har tatt et steg ut av komfortsonen og deltatt på gravidyoga, selv om jeg aldri har prøvd yoga tidligere. Håpet er å lære noen teknikker for å bli mer bevisst på egen pust og avspenningsteknikker. Kanskje også lære noen nye mobilitetsøvelser for bekkenet. Har begynt å tenke litt mer på fødselen og hvordan jeg kan stille litt mer "forberedt" denne gang.

Ellers løper jeg fremdeles så og si hver dag og håper å kunne fortsette med det så lenge som mulig. Foreløpig kjennes det veldig bra ut.

Bekkenbunnsøvelser… tja. Jeg prøver å skjerpe meg sånn ca. hver mandag (ny uke - nye muligheter).

Heldig dere som kan løpe! Kan løpe rolig og kort, men får fort smerter i bekken + nedpress, så nå er det mest gåturer.. Trener styrke et par ganger i uka og merker det er bra for bekkenet:) Jeg har også tenkt meg på gravidyoga, mest for å lære meg litt om pusteteknikk.
 
Er padle farlig? Det er en racketsport for de som ikke vet, mellomting av squash og tennis. Trente det i går og det gikk veldig bra. Men så var det noen som sa at det kunne kanskje forårsake navlestreng rundt hodet, sånn overarms/strekke seg slag.. noe hold i dette eller? Blandt annet skulle man ikke henge opp klesvask etter 4 mnd gravid, aldri hørt om før..
 
Høres ut som at dere er flinke til å holde dere i gang altså! Og jeg misunner virkelig muligheten til lange og regelmessige jogge/løpeturer! Føler meg litt «innesperret» i egen kropp til tider nå :dead:

men, status her er at jogging fungerer i små doser! Dvs en til to ganger i uka, 1-1,5 km, etter god oppvarming... så går mye først, kjenner etter på dagens følelse og må ta utgangspunkt i dagsform! :) Mest pga bekkenet bak.. men, kjære vene jeg skal ikke klage egentlig! :happy: Har hatt et par uheldige økter som har trigget symfysen veldig (sykling av en eller annen merkelig grunn... som skulle være så bra :yuck:), men får det heldigvis tilbake/bort med litt ro! :wtf: Jeg blir bare sprø i mellomtiden :joyful:

yoga og styrke fungerer som regel, så prøver å blande inn det også flere ganger i uken, og tenkte jeg skulle tipse om at det finnes mye bra på YouTube ift yoga for den som ikke har tilbud nær seg :happy: jeg har ikke funnet noen god gravidyoga, men ‘yoga with adriene’ synes jeg er fin om jeg trenger litt inspirasjon noen dager ;) utrolig godt å fåes både styrken men også tøyinga på rygg og rumpe spesielt synes jeg :joyful:
 
Last edited:
Er padle farlig? Det er en racketsport for de som ikke vet, mellomting av squash og tennis. Trente det i går og det gikk veldig bra. Men så var det noen som sa at det kunne kanskje forårsake navlestreng rundt hodet, sånn overarms/strekke seg slag.. noe hold i dette eller? Blandt annet skulle man ikke henge opp klesvask etter 4 mnd gravid, aldri hørt om før..
Tror de på sykehuset er mer redd for at du skal få ballen i magen :p Kan i teorien drive med all idrett som ikke gir fare for harde slag mot magen ☺️
 
Går inn i siste trimester på tirsdag, så lyst til å klare 4km på under 21minutter i siste trimester også, bare for å ha klart det, men ser ut som at målet ryker på sekundet :p
 

Vedlegg

  • 1F82D6F0-5950-4792-B4B0-13A2B07DEAE6.png
    1F82D6F0-5950-4792-B4B0-13A2B07DEAE6.png
    46 KB · Visninger: 15
Kom meg endelig på trening i går da jeg var med på time for gravide! Vanskelig å skulle starte i 6. Måned, men tok det etter eget tempo så gikk fint. Godt å få rørt kroppen litt :happy: Prøvde å gå en tur her en dag og brukte evigheter på bare noen kilometer og på slutten brøt bekkenet sammen så jeg haltet meg hjem:hilarious::banghead:
 
Går inn i siste trimester på tirsdag, så lyst til å klare 4km på under 21minutter i siste trimester også, bare for å ha klart det, men ser ut som at målet ryker på sekundet :p
Beste tid tredje trimester på 4km ble 21minutter og 44sekunder, men med bekkenlåsning og tyngre kropp sier jeg meg fornøyd! 8 måneder på vei på onsdag, og hadde vært sykt gøy å klare løpeturen fortsatt, bare litt tregere.

Fortsetter med styrke, turer og løping, aldri vært så sprek i et svangerskap før :D
 
Back
Topp