Trening

Var på joggetur i går. Vonde pupper som disset, knærene verket mer enn vanlig, hodepine og megaoppblåst vond mage...haha, en skikkelig ubehagelig økt med andre ord....!! :)
 
Jeg trener en fullkontaktsport, så jeg må nok slutte når jeg når uke 12. Skal holde ut så lenge som mulig, men det kommer jo et punkt da det bare ikke er forsvarlig lengre. Men ikke enda. :)
Jeg merker godt at jeg er litt ør på trening, da. Hadde ikke forventet at det skulle begynne så tidlig, har definitivt ikke samme overskuddet. :/
 
Er aaaltfor dårlig til å prioritere å komme meg ut... Når storebror er i seng, så er det rydding og vasking av hus. Og så er jeg helt slått ut når jeg er ferdig med det. Men er veldig glad i å jogge ute da, så er bare sløvt :/
 
:) har lest at man bør trene ca 70%, men man leser mye rart :)
Trente du knebøy tili også ?
Var den til meg?
Isåfall ja; har vært opp på det dobbelte av min egen vekt på markløft og litt over 1,5X på knebøy,så det har jeg drevet med lenge :)
 
Den var til deg ja :) okei , har ikke turt å trene som før , da noen sier forskjellig.. det er ikke farligere å trene i første trimester ?
Man får jo litt noia og redd for å miste :)
 
Syntes jeg blir uforsvarlig svimmel på trening om dagen, så har valgt og ta en pause. Får ta det opp når den verste kvalmen har gitt seg :)
 
Jeg jogger, trener styrke og er med på gruppetimer. Løfter ikke tungt og lytter til kroppen, ellers er alt som vanlig :)
 
Last edited:
Jeg trener, og er PT og gruppe instruktør. Trener både styrke og spinning. Men man bør ikke øke noe særlig i styrketreningen :D
 
Den var til deg ja :) okei , har ikke turt å trene som før , da noen sier forskjellig.. det er ikke farligere å trene i første trimester ?
Man får jo litt noia og redd for å miste :)
Har sett litt på helsedirektoratets anbefalinger og det eneste de sier er at du ikke bør trene liggende styrkeøvelser fra 4 måned på grunn av press på store blodårer. Tenker at det er ingen grunn til å ikke trene som normalt så lenge kroppen ikke sier annet.

Fokuset mitt ligger mer på å endre måten jeg trener på for å forberede meg på en fødsel. Det hjelper ikke på fødselen at jeg tar over 110 kg i knebøy, men heller at jg har mer utholden muskulatur og sterk kjernemuskulatur:)
 
Nope! :oops: Er sånn periode trener så nå har jeg ikke trent på 2-3 mnd, altså styrke eller kardio.
Men har hund så jeg går litt tur også rir jeg på hesten min en del :) også har jeg en aktiv jobb!
Er ganske deilig, for jeg er en av de som ikke liker å trene, å det har jeg heller aldri gjort :p
Så blir nok å holde på med det samme ut svangerskapet :)
 
Jeg er veldig opp og ned med trening.. Nå går det dårlig, men håper å komme litt i gang igjen i 2 trimester (når trettheten forsvinner litt).
 
Takk igjen , er helt enig med det du skriver :) hvordan får jeg til å svare på akkurat din kommentar ? At du ser ar jeg skriver til deg ?
 
Prøver å komme meg på senteret, men vært litt sløv den siste tiden, håper at jeg kommer igang igjen etter helga :D
 
Har sett litt på helsedirektoratets anbefalinger og det eneste de sier er at du ikke bør trene liggende styrkeøvelser fra 4 måned på grunn av press på store blodårer. Tenker at det er ingen grunn til å ikke trene som normalt så lenge kroppen ikke sier annet.

Fokuset mitt ligger mer på å endre måten jeg trener på for å forberede meg på en fødsel. Det hjelper ikke på fødselen at jeg tar over 110 kg i knebøy, men heller at jg har mer utholden muskulatur og sterk kjernemuskulatur:)

Må si du er rå med 110 kg knebøy :) tar bare 80kg mark og 70kg knebøy , Mn veier kun 59 kg og 177 cm , så jobber å komme meg opp i styrke , men ble en liten stans i det nå:)
 
Jeg bøyer meg i støvet over dere altså!

Jeg som er så imponert over at jeg klarte 40 minutter ellipse idag. Husker ikke sist jeg var i nærheten av trening:smiley-ashamed005
 
Back
Topp