Trening

Andre enn meg som opplever å bli kvalm under trening? Både ved håndball og jogging blir jeg kvalm.. Eventuelt om noen har tips som kan fungere? :)
Jeg har blandet litt saft i vannet og det funker kjempebra for meg, føler meg faktisk litt bedre etter trening.

Var på en time slyngetrening i går, merker at kondisen har en utfordring. Fikk kommentar av hun ene etter på at hun hadde lagt merke til at jeg ikke var like sprek som alltid, men trodde jeg hadde trent en gang allerede ;) fortalte at jeg var gravid så hun skjønte kjapt hvorfor ;)

Andre enn meg som opplever å bli kvalm under trening? Både ved håndball og jogging blir jeg kvalm.. Eventuelt om noen har tips som kan fungere? :)

Kjenner jeg blir kvalm av å trene. Blir veldig mett i magen liksom.. Føler at innvollene mine presses helt opp i halsen... :( har dessverre ingen tips :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Har vært på kettlebell WOD, tungt men moro og bånn gass. Men supersulten etter trening, så da var det rett hjem å spise deilig spaghetti carbonara :D

har ikke klart å trene siden før eg visste eg var gravid :/ no når eg er kvitt kvalmen og trøttheten, vet jeg ikke hvor mye eg skal begynne med? Har liksom alltid løftet vekter og diverse men jeg vil ikke forverre bekkenløsningen som jeg vet kommer. :/

Trener bekkenbunnen, liggende på sofan.. Hehe..

Sent from my iPhone using BV Forum

har ikke klart å trene siden før eg visste eg var gravid :/ no når eg er kvitt kvalmen og trøttheten, vet jeg ikke hvor mye eg skal begynne med? Har liksom alltid løftet vekter og diverse men jeg vil ikke forverre bekkenløsningen som jeg vet kommer. :/
Ta kontakt med en fysio eller PT og hør om de har noen tips. I utgangspunktet kan du trene som vanlig i første trimester, men selvfølgelig ta hensyn til hva du orker og formen.

I går trente jeg en time Kettlecross WOD på crossfit'n, i dag skal jeg på puls step intervall på Stamina. Det er det lenge siden jeg har vært på så er veldig spent på hvor mye jeg orker, jeg tar selvfølgelig hensyn nå som jeg er gravid og kan ikke ta øvelser hvor det er mye strekninger særlig i magepartiet. Kan fortsatt hoppe litt, men kondisen er ikke helt den samme til tross for at jeg bare er 14+1 på vei.

I dag ble det en time med pulsstep intervall, antagelig fikk jeg i meg litt lite vann så hadde hodepine et par timer etterpå. Har behov for mye mer å drikke når jeg trener nå, så spørs om jeg må begynne å ta med to vannflasker.

Trener ikke annet enn bekkenet å gåturer i skog og mark. Er mer motivert til å trene etter fødselen for jeg vil nyte svangerskapet;)

Idag skal jeg kjøre den styrke økten! Gleder meg så en liten unge! Kommer også til å avslutte med 20-30 min cardio :D

I dag skal jeg på første trening siden ever! Planen er å trene litt knebøy med minimal vekt, utfall uten noe vekt tror eg, enkel beinhev uten å bruke magen for mye, hip thrust uten vekt, og en del enkel overkropp og mye tøying!

Sprettrompa mi har dotte ned tre hakk uten rompetrening. Usj!

Trener ikke annet enn bekkenet å gåturer i skog og mark. Er mer motivert til å trene etter fødselen for jeg vil nyte svangerskapet;)

Etter at kvalmen forsvant og jeg kunne begynne å trene igjen har jeg virkelig begynt å nyte svangerskapet, så tror jeg kommer til å fortsette å trene så lenge formen er der. :)

Jeg rei fram til uke 12 nesten hver dag, barbakk, og det har jeg gjort de siste 3 årene. Men så flytta vi sørovet og nå går jeg kun turer med bikkja... riktignok en husky så krever jo litt, men jeg merker at lårene og ryggen/bekken et blitt litt svakere :(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg rei fram til uke 12 nesten hver dag, barbakk, og det har jeg gjort de siste 3 årene. Men så flytta vi sørovet og nå går jeg kun turer med bikkja... riktignok en husky så krever jo litt, men jeg merker at lårene og ryggen/bekken et blitt litt svakere :(

Dersom du søker litt på nettet kan du finne enkle øvelser som er gode for å styrke bekken, rygg og mage. Det har også blitt veldig populært med månedens utfordring hvor du har en øvelse hele mnd som du skal ta et gitt antall repetisjoner i løpet av mnd, så tar du så og så mange hver dag. kjekk måte å trene på og er unnagjort på kort tid, i tillegg er det bra trening.

Jeg synes det er ekstra deilig å få trent nå, for jeg gjør det ikke bare for min egen del. Liker tanken på at jeg gjør noe bra både for babyen og meg, og nyter det :)

Men turer i skog og mark er en fin aktivitet det også da :)

Dersom du søker litt på nettet kan du finne enkle øvelser som er gode for å styrke bekken, rygg og mage. Det har også blitt veldig populært med månedens utfordring hvor du har en øvelse hele mnd som du skal ta et gitt antall repetisjoner i løpet av mnd, så tar du så og så mange hver dag. kjekk måte å trene på og er unnagjort på kort tid, i tillegg er det bra trening.

Takk, det skal jeg sjekke ut :) Får se om jeg klarer å holde meg til det, faller som regel av lasset på slike utfordringer rimelig kjapt :p

Jeg trener step og aerobic 3.ganger i uken. Men er oppblåst og kvalm og merker det litt i bekkenet så må snart trappe ned på intensiteten. Bekkenet har blitt verre og verre for hvert barn.

Æsj har ikke trent skikkelig på en uke, pga magesmerter, bare gått noen turer, og en topptur på søndag... Håper på noe bedre form i løpet av denne uka, vil begynne på å trene skikkelig igjen neste uke, men vil ta denne uka til hjelp, sliter fortsatt litt med magen :(

Back
Topp