Trening

småbrukerfrue

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Noen som trener og vil dele erfaringer underveis?
Jeg trener styrke og crossfit, i tillegg går jeg på spinning og stephen timer :) en gang i uka trener jeg slyngetrening med fysio, igjennom jobben til sambo.
 
Eg trena mest ute, sånn type gå i oppoverbakker, vanlig turer i høgttempo. Har ikkje trent styrke på lenge, men har lyst å trene styre i svangerskapet slik at eg helde kroppen sterk og sunn. Har du noken gode tips og råd? Virka som du er godt trent når du helde på med so mykje.
 
Jeg var veldig flink til å trene inntil høsten, styrke å kondis... Så når vi begynte å prøve ble jeg redd liksom for at det ikke skulle gå om jeg trente mye styrke... Så dabba av... :(
Slitt med motivasjonen nå etter jul, men nå er jo motivasjonen kommet for fullt igjen siden jeg fant ut at det er noe som vokser i magen:)
Skal ha en time med PT'n min til uka så blir vi vel enige om no lurt ;)

Trener du tung styrke nå som du er blitt gravid?
Hvis du er super dit fra før så har det kanskje ikke så mye å si....

Mitt mål med treningen har vært å gå ned i vekt da... Nå fremover må det vel være å holde den :)
 
Jeg var veldig flink til å trene inntil høsten, styrke å kondis... Så når vi begynte å prøve ble jeg redd liksom for at det ikke skulle gå om jeg trente mye styrke... Så dabba av... :(
Slitt med motivasjonen nå etter jul, men nå er jo motivasjonen kommet for fullt igjen siden jeg fant ut at det er noe som vokser i magen:)
Skal ha en time med PT'n min til uka så blir vi vel enige om no lurt ;)

Trener du tung styrke nå som du er blitt gravid?
Hvis du er super dit fra før så har det kanskje ikke så mye å si....

Mitt mål med treningen har vært å gå ned i vekt da... Nå fremover må det vel være å holde den :)
Har trent 3-4 mnd med PT i fjor høst, nå når jeg har blitt gravid er det vedlikeholdstrening og å se Ann formen som gjelder. Jeg er ikke sånn veldig sterk, men klarer pr nå 35 kg i pushpress, det er relativt tungt for min del ;)
 
Jeg er vant til å trene tungt og variert. Styrke, løping, klatring, langrenn, veldig mye forskjellig, og jeg kjenner kroppen min godt.

Kommer til å trene som vanlig fremover, men ta store hensyn til dagsformen og lytte til kroppen hver gang. Nå kjenner jeg ingen symptomer ennå, men er forberedt på å trappe ned så fort jeg kjenner noe.
 
Jeg har trenet endel styrke tidligere, men har slitt med motivasjonen sammen med mye annet etter SA i oktober. Motivasjonen ser ut til å ha kommet tilbake sammen med positiv graviditetstest!! :D Så da satser jeg på å bare kjøre på mens lysta og motivasjonen er der. Tror jeg fortsetter med samme styrkeprogrammet så langt formen tillater det, så får jeg heller gjøre noen endringer etterhvert. Akkurat som @MammAnn vil jeg gjerne være sunn og sterk for babyen. Er det egentlig noen øvelser/treningsformer man burde holde seg unna når man er gravid??

Noen som har noen gode styrkeøvelser på lager å kanskje? ;)
 
Jeg har trenet endel styrke tidligere, men har slitt med motivasjonen sammen med mye annet etter SA i oktober. Motivasjonen ser ut til å ha kommet tilbake sammen med positiv graviditetstest!! :D Så da satser jeg på å bare kjøre på mens lysta og motivasjonen er der. Tror jeg fortsetter med samme styrkeprogrammet så langt formen tillater det, så får jeg heller gjøre noen endringer etterhvert. Akkurat som @MammAnn vil jeg gjerne være sunn og sterk for babyen. Er det egentlig noen øvelser/treningsformer man burde holde seg unna når man er gravid??

Noen som har noen gode styrkeøvelser på lager å kanskje? ;)


Ja kom gjerne med øvelser og tips:)
 
Jeg har trenet endel styrke tidligere, men har slitt med motivasjonen sammen med mye annet etter SA i oktober. Motivasjonen ser ut til å ha kommet tilbake sammen med positiv graviditetstest!! :D Så da satser jeg på å bare kjøre på mens lysta og motivasjonen er der. Tror jeg fortsetter med samme styrkeprogrammet så langt formen tillater det, så får jeg heller gjøre noen endringer etterhvert. Akkurat som @MammAnn vil jeg gjerne være sunn og sterk for babyen. Er det egentlig noen øvelser/treningsformer man burde holde seg unna når man er gravid??

Noen som har noen gode styrkeøvelser på lager å kanskje? ;)
Det jeg har fått som svar av fysio og PT er at man ikke skal endre på så mye før ved seks mnd når magen begynner og bli stor og tung, da kan det være lurt å kutte ut baseøvelser som knebøy og markløft. Men å utføre utfall kan være et godt alternativ da, det samme kan stående fuglehund og løfte motsatt bein og arm. Ellers skal man kunne trene det man vanligvis gjør, men ikke pushe på med for mye vekter men heller fokusere på å vedlikeholde formen man har fra før graviditeten oppstod.
 
Kommer til å fortsette med programmet mitt så mye jeg orker. Må si jeg egentlig gleder meg til å dra på treningsstudioet med stor gravidmage! :rolleyes: DA ser man sprek ut da!

Har planer om en treningsrunde i dag, noen fler? :)
 
Skal prøve å opprettholde samme trening som nå, så lenge det lar seg gjøre :) Forrige svangerskap måtte jeg raskt endre program, og kutte ned på en del av styrkeøvelsene da det førte til mye kynnere, håper å slippe det denne gangen :)
 
Jeg var å trente i går, i dag har jeg bare gått en kort tur med bikkjene. I morgebskal jeg på trening igjen.
 
Jeg kjøpte boka Smart mamma. Masse masse tips, råd, program, kost og trening kan virkelig anbefales
 
I dag har jeg vært på crossfit, også var jeg på zumba også. Da min kompis fra Oslo var innom et lokalt treningssenter og hadde time der i dag. Nå skal jeg sove og lade opp til nattevakt :rolleyes:
 
Jeg har kjøpt boka "Trening for kule mager". Syns den virker veldig bra. Men i frykt for å miste igjen så har jeg roet veldig ned her nå. Går bare turer i motbakker. Håper egentlig jeg får drevet med litt styrke igjen før fødselen. :)
 
Jeg har kjøpt boka "Trening for kule mager". Syns den virker veldig bra. Men i frykt for å miste igjen så har jeg roet veldig ned her nå. Går bare turer i motbakker. Håper egentlig jeg får drevet med litt styrke igjen før fødselen. :)

Samme følelsen her. Blir bare rolige øvelser og rask gange ;-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Samme følelsen her. Blir bare rolige øvelser og rask gange ;-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
Ser vi er like langt. :) Og jeg vil mye heller være safe than sorry.
 
Back
Topp