Trening i svangerskapet

:D
Da jeg leste det første innlegget hvor du skrev to økter per dag så begynte jeg å lure på h ilken toppidrettsutøver vi hadde å gjøre med her! Du høres uansett sprek ut! Hva trener du helst? Her går det stort sett i løping og klassisk styrketrening (markløft, knebøy osv). Har ikke helt klart å omstille meg til hjemmegym tross korona, men har en del strikk jeg får prøve å venne meg til den neste tiden. Treningssenter er åpne i Bergen igjen, men er ikke så gira på å fortsette der nå. Føles rett og slett som en unødvendig sjanse å ta, finnes så mange alternativer:)
Jeg er absolutt ingen toppidrettsutøver, men skulle gjerne levd det livet å kunne trena og kosa meg hver dag. Tenk så deilig :D gjøre det som er største lidenskap. Å i tillegg kunne løpe i fjella og bare nyte livet!

Joda, jeg er skikkelig kjent toppidrettsutøver :hilarious::hilarious: nei. Jeg venter med å skrive hva jeg aller helst foretrekker for å holde det mer anonymt, men nå går det uansett mest i løping og styrke. Her er treningssenteret stengt :( holder meg i gang med løping ute (og mølla om det er dårlig ute utover), men så demotiverende å trene styrke hjemme :wtf: men går i enkle styrke/basisøvelser enn så lenge. Satser på fjellturer/skogsturer osv om det går dårligere med løpingen.

Helt enig, har prøvd meg på noen av øktene til diverse influencere, men det er sååå kjedelig. Liker å løfte tungt og skravle med folk i mellom set jeg :p

Helt enig, har prøvd meg på noen av øktene til diverse influencere, men det er sååå kjedelig. Liker å løfte tungt og skravle med folk i mellom set jeg :p
Jeg følger ingen influencere :hilarious: spørs litt hvilke det er snakk om. Men min kjære følger jo alle de toppidrettsfolkene som driver med løping/langrenn osv og tester ut alle intervaller osv. Jeg kjører de tingene jeg har lært meg fra min tid, og det er jo nokså likt. Liker best å følge meg selv om ikke alle andre :hilarious: håpløst tilfelle sa du? Er vel en grunn til at jeg ikke er en toppidrettsutøver, men god på trening da :hilarious: skal ha for det :p vi får bare heie på hverandre!

Du er rå! Jeg skulle gjerne løfta tungt også nå, men har måttet bygge det opp igjen, så føler jeg startet helt på nytt og var på god vei inntil det stengte igjen :D

Fikk fullført en 30 minutter intervalløkt på spinningsykkel i dag :)
Så flink du er! Gleder meg bare til hjem her nå, så jeg får løpt meg en tur. Satser på mølla i dag tror jeg. Litt er bedre enn ingenting. Føler alt flyter litt bedre med hverdag, selvom ferietid er fint.

Så flink du er! Gleder meg bare til hjem her nå, så jeg får løpt meg en tur. Satser på mølla i dag tror jeg. Litt er bedre enn ingenting. Føler alt flyter litt bedre med hverdag, selvom ferietid er fint.
Hehe det er første "økta" jeg har trent på over 1 år, forutenom gåturer og noen små fjellturer. Men det var godt og fint for frøet! :-)

Herlig, håper jeg kan få inspirasjon fra dere! Jeg var i mye bedre form og hadde bedre grunnlag før forrige svangerskap. Nå har jeg en 2,5-åring som gjør at jeg ikke har fått trent så mye på... ca 2,5 år :hilarious: Men tenker absolutt at jeg skal få trent jevning gjennom svangeskapet, i alle fall en del styrke mv som kan gjøres hjemme på stuegulvet :happy:
Jeg er i akkurat samme situasjon! Kjempegod form før forrige svangerskap, men vanskelig å holde det igang med en på 2,5 år hjemme :hilarious: men satser også på en del styrke hjemme + gravidyoga! Egentlig ikke noe yoga fan, men hjalp meg veldig under fødsel sist selv om det endte med KS.

Jeg er i akkurat samme situasjon! Kjempegod form før forrige svangerskap, men vanskelig å holde det igang med en på 2,5 år hjemme :hilarious: men satser også på en del styrke hjemme + gravidyoga! Egentlig ikke noe yoga fan, men hjalp meg veldig under fødsel sist selv om det endte med KS.
Hehe, ja det er ikke lett! Si gjerne fra om du har tips til nettsider etc for å sette i gang med gravidyoga!:happy: Ser for meg at det blir mye stuegulvstrening etter at kiden er i seng her :p

Hehe, ja det er ikke lett! Si gjerne fra om du har tips til nettsider etc for å sette i gang med gravidyoga!:happy: Ser for meg at det blir mye stuegulvstrening etter at kiden er i seng her :p
Søk på Prenatal yoga på YouTube, så dukker det opp masse bra. Skal si ifra hvis jeg finner noen bra!:D

Er formen deres bra til trening foreløpig?

Her har jeg brukt så og si hele dagen på å psyke meg opp for en løpeøkt. Ble frarådet å løpe ute pga is, så ble litt demotivert av å skulle ta mølla. Jeg trives best ute. Har hatt smerter i magen og vært helt kjørt i dag. Så sikkert greit å ta det litt roligere.

Hadde en basis/styrkeøkt tidligere i dag.
Tenker alt er bedre enn ingenting :)
Så prøve meg på mølla en liten tur nå. Det gikk så fint i går.

Er formen deres bra til trening foreløpig?

Her har jeg brukt så og si hele dagen på å psyke meg opp for en løpeøkt. Ble frarådet å løpe ute pga is, så ble litt demotivert av å skulle ta mølla. Jeg trives best ute. Har hatt smerter i magen og vært helt kjørt i dag. Så sikkert greit å ta det litt roligere.

Hadde en basis/styrkeøkt tidligere i dag.
Tenker alt er bedre enn ingenting :)
Så prøve meg på mølla en liten tur nå. Det gikk så fint i går.
Hvis du får til to økter ila dagen tenker jeg du gjør en knallinnsats! Tviler på jeg kommer til å notere meg for det på noe tidspunkt ila svangerskapet :woot:

Ble inspirert av denne tråden og fikk meg en 5 km løpetur i rolig tempo i går ettermiddag. Følte meg veldig bra etterpå, mer energisk og mindre trøtt. Digg! Foreløpig kjenner jeg på så godt som ingen graviditetssymptomer, håper det fortsetter så jeg får fortsette å løpe en del, kanskje til og med noen økter på ski om været tillater det :happy:

Hvis du får til to økter ila dagen tenker jeg du gjør en knallinnsats! Tviler på jeg kommer til å notere meg for det på noe tidspunkt ila svangerskapet :woot:

Ble inspirert av denne tråden og fikk meg en 5 km løpetur i rolig tempo i går ettermiddag. Følte meg veldig bra etterpå, mer energisk og mindre trøtt. Digg! Foreløpig kjenner jeg på så godt som ingen graviditetssymptomer, håper det fortsetter så jeg får fortsette å løpe en del, kanskje til og med noen økter på ski om været tillater det :happy:
Så godt med inspirasjon!! Det er så godt med frisk luft. Det gir skikkelig overskudd ❤️

Mange spreke her :D
Hadde en styrkeøkt i går hvor det meste gikk som normalt, men kjente det strakk skikkelig ubehagelig i magen når jeg la meg ned for å ta benkpress. Så lot det være. Kjentes ut som å strekke ut en støl muskel på en måte, hadde sikkert gått fint, men hvorfor ta sjansen når jeg kan gjøre så mye annet. Ellers deilig å røre på kroppen, hjelper mot den voldsomme trøttheten. Aldri kjent maken :hilarious:

Er det normalt å føle seg sliten så tidlig i svangerskapet? Gikk en lang tur på fredag, hadde en 30 min styrkeøkt i går og gikk tur igjen i dag. Ble bare rusletur, følte meg skikkelig slapp rett og slett. Er en del trøtt og, men pleier vanligvis å ha lyst til å trene selv om. Kan jo være dagsform uavhengig av graviditet og vinter/mørke og selvfølgelig.

Er det normalt å føle seg sliten så tidlig i svangerskapet? Gikk en lang tur på fredag, hadde en 30 min styrkeøkt i går og gikk tur igjen i dag. Ble bare rusletur, følte meg skikkelig slapp rett og slett. Er en del trøtt og, men pleier vanligvis å ha lyst til å trene selv om. Kan jo være dagsform uavhengig av graviditet og vinter/mørke og selvfølgelig.
Ja, helt klart! Jeg må ut på morgenen når jeg føler meg i grei form. Blir uggen underveis i løpeturen, og er forsåvidt ferdig for dagen nå. Det har også noe med at kroppen min ikke er helt med om dagen, men merker helt klart på at svangerskapet spiller inn. Tenker det er greit å følge dagsformen ettersom hva du orker og føler for. Å lufte seg er jo nydelig. Er du ferdig etterpå, så fint - da kan du slappe av. Min kjære minner meg stadig på at jeg tross alt har vært ute i løpet av dagen osv. Jeg har veldig lett for å se alt jeg ikke mestrer, så det er en kunst å vende :D:eek: tenker fremover at en liten rusletur i nabolaget er bedre enn ingenting osv. Det er straks hverdag igjen, og oppfølging av barn osv, så da går det jevnt. Vi skal ha overskudd til å fungere :)

Ja, helt klart! Jeg må ut på morgenen når jeg føler meg i grei form. Blir uggen underveis i løpeturen, og er forsåvidt ferdig for dagen nå. Det har også noe med at kroppen min ikke er helt med om dagen, men merker helt klart på at svangerskapet spiller inn. Tenker det er greit å følge dagsformen ettersom hva du orker og føler for. Å lufte seg er jo nydelig. Er du ferdig etterpå, så fint - da kan du slappe av. Min kjære minner meg stadig på at jeg tross alt har vært ute i løpet av dagen osv. Jeg har veldig lett for å se alt jeg ikke mestrer, så det er en kunst å vende :D:eek: tenker fremover at en liten rusletur i nabolaget er bedre enn ingenting osv. Det er straks hverdag igjen, og oppfølging av barn osv, så da går det jevnt. Vi skal ha overskudd til å fungere :)

Å lytte til kroppen er virkelig en kunst :hilarious: men det er sant som du sier, prøve å sette pris på å få tatt en tur ut fremfor å være sur for å ikke orke å løpe f.eks

Å lytte til kroppen er virkelig en kunst :hilarious: men det er sant som du sier, prøve å sette pris på å få tatt en tur ut fremfor å være sur for å ikke orke å løpe f.eks
Ja, det er utrolig vanskelig. Jeg snakker av erfaring. Denna kroppen har virkelig ikke blitt lytta til siste 15-20 åra, og jeg er sånn som aldri sitter stille. Året som var sa kroppen bare stopp, så ble helt nødt til å lytte (eller kroppen klarte ikke mer, så jeg ble pent nødt). Det er mye bedre å stoppe i tide og lytte, enn å gå hele den lange veien tilbake :hilarious: det et grusomt, unner ingen det!
MYE bedte å nyte den turen en får enn ingenting. Om det så er en luftetur til postkassa, eller en tur i området på 5-10 min til en halvtime istedenfor den fine løpeturen eller lignende. Det viktigste et at en fungerer, tross alt. Å nå skal det jo spire et liv til som må bli tatt hensyn til ❤️
Formen din kommer tilbake når du er så aktiv som du er, så bare gjør de tingene som gir deg overskudd. I dag følte jeg meg faktisk ok ute, og hadde da veldig lyst til å dra på enda mer med en lengre tur - men da måtte den fornuften min fortelle meg at det vesle overskuddet skal spares og ikke kjøres i senk. Så nå har jeg fått reid på senger og vasket klær, altså, små gleder av mestring her :hilarious: men det er såå viktig, iallefall for min del i veien tilbake. Nå er jo du ikke der, men skal holde deg i gang frem til lille kommer og lytte til kroppen ❤️

Jeg sliter med ekstrem tretthet siden jeg ble gravid og sovner stortsett hver gang jeg setter meg ned. Så akkurat nå er jeg fornøyd med en gåtur om dagen på 30-60 min. Håper det løsner litt etterhvert og jeg blir mer meg selv og kan begynne å trene litt ordentlig igjen.

Back
Topp