Trening i svangerskapet

Jogget i går, for første gang på et par, tre uker. Tungt! I siste bakken ble jeg så sykt stram i magen at jeg måtte gi meg. Trodde uke 12 var for tidlig for kynnere...

Sist gang hadde jeg masse kynnere allerede fra uke 12... Håper du slipper lettere unna enn meg :p
 
Fortsetter med yoga og gåing ca 4 dager i uka nå. Turte å jogge litt sist det gikk faktisk fint.
 
Prøvde meg på trening fra YouTube i går. Bodyfit by Amy, var ikke så verst :). Hun har både pre- og post pregnancy treninger på kanalen sin, så tenker å prøve flere av videoene i fremtiden.
Skal på spinning i kveld.
Håper at jeg begynner å komme meg med treningen igjen.
Syns det er verre med maten. Spiste Keto og mer lavkarbo rett før graviditeten, men greier hverken det ene eller det andre nå. Har ikke lyst på kjøtt i det hele tatt og så blir kvalmen litt bedre når jeg spiser sitrus frukt og grønne epler, så greier bare ikke å holde meg til noen av de to kostholdstypene. Hva spiser dere til frokost/lunsj?
 
Siste uken har jeg endelig kommet i gang med å bevege meg igjen, og det føles helt fantastisk! Kroppen har virkelig forfalt siden jul. Dette er selvfølgelig en periode hvor vedlikehold er viktigere en fremgang, men jeg tenker at for egen helse (både fysisk og psykisk) er det ikke bra at alt av muskler og kondis forsvinner allerede. Håper på en god treningsvår nå, humøret har ikke vært så bra siden før jeg ble gravid :hilarious:
 
Trente i dag. Føltes greit under økta, passet på å drikke vann. Men etter har jeg vært helt utmattet! Ikke følt på en sånn utmattelse før. Føles som jeg har løpt maraton. Merkelig. Noen andre?
 
Når jeg trener styrkeøvelser for rygg/mage (lette og gravidvennlige), så hender det at det kommer stikk eller sammentrekninger i magen. Flere som har det?
 
Trente i dag. Føltes greit under økta, passet på å drikke vann. Men etter har jeg vært helt utmattet! Ikke følt på en sånn utmattelse før. Føles som jeg har løpt maraton. Merkelig. Noen andre?

Å ja! Blir helt utmattet etter enkelte økter, og det henger ikke alltid sammen med hvor hard den er. Tror det er totalbelastning med jobb, trening og annen aktivitet. Helt merkelig, men fantastisk deilig å få gjennomført litt trening. Så får vi bare spise godt og sove litt ekstra etterpå:)
 
Å ja! Blir helt utmattet etter enkelte økter, og det henger ikke alltid sammen med hvor hard den er. Tror det er totalbelastning med jobb, trening og annen aktivitet. Helt merkelig, men fantastisk deilig å få gjennomført litt trening. Så får vi bare spise godt og sove litt ekstra etterpå:)
Takk! Godt å høre at man ikke er alene om det. :)
 
5 km lett jogging idag. 39 min så det gikk sakte men godt :goodnight.

Har trappet ned litt med trening fordi det er ikke forsvarlig å trene som jeg gjør før jeg ble gravid. Men som noen sa her over er vedlikehold kjempeviktig, derfor prøver jeg å jogge et pr ggr i uken så lenge det går. Yoga og lette vekter type 2 dager i uken. Jeg sover og spiser mye om dagen :smiley-angelic002
 
Jeg ville bare anbefale Kristin Birkelund sin konto på Instagram. Testet flere av øktene hennes siste ukene. Korte og effektive, og trenger ikke mye utstyr :) Hun er også gravid, men mye lengre enn oss nå da. Men ligger masse økter ute. Kanskje noen av dere får nytte av det og :)
 
Endelig er Stolpejakten igang og jeg er veldig motivert for masse turer fremover! Håper formen fortsetter å tillate det. Men etter en 4 timers tur blir det sofa og chips resten av kvelden:p:p
 
Back
Topp