Trening i svangerskapet

Jeg trener styrke flere ganger i uka, og prøver å finne mot(ivasjon) til en joggetur. Aner ikke hvorfor, men jeg er så redd den lille klumpen min detter ut på joggetur:shy:

Endelig klart å trene noen ganger denne uken! Selv med kvalme som egentlig er der hele dagen. Men forsvinner mens jeg trener da, så da gjør det vel kroppen godt :rolleyes:
2 uker uten nesten å ha rørt på meg. Så deilig å være litt i gang igjen! Hvordan går det med dere andre?

Online trening med Naardic anbefales for de som ikke har hørt om det før. Har brukt mange av timene deres tidligere, men oppdaget nå at de har egne gravid og barsel timer også som gjennomføres hjemme i stua! Gleder meg til å prøve når kvalmen gir seg.

Her går det for det meste i trilleturer med minstemann på 1 år. Tanken er å begynne på igjen med enkle styrkeøvelser hjemme på ettermiddag/kveldene, men hittil har det dessverre bare blitt med tanken:D

Så flinke er dere med treningen
Jeg var så vant til å trene(styrke, hiit, jogge) før jeg ble gravid. Men nå orker jeg nesten ingenting. Er så trøtt og uggen Prøver å få til et par yoga økter i det minste og håper at formen blir litt bedre etter hvert.

Jeg er vant til å trene ganske mye, men har nesten ikke fått trent nå. Mest på grunn av kulden, har astma og klarer ikke jogge ute lenger :( satser på varmere vær slik jeg kan få gang på treningen igjen :D

Jeg er vant til å trene og løpe mye, men nå frister det ikke med løpeturer. Mest fordi jeg har så ømme og voksende pupper, så er ubehagelig:eek: Prøver å få til turer og har en fjelltur-runde jeg har gått to-tre ganger i uken. Ellers prøver jeg å trene litt lett styrke:rolleyes:

Misunner dere som holder styrken i gang. Her har alt vært nedstengt, så har holdt med løpeturer på meg (for å ikke overdrive). Jeg skulle også gå en liten skitur i går, men det ble selvfølgelig 20 km. Typisk. Løpt en liten tur i dag, så holder meg i gang. Vært supervanskelig å få til styrke pga kvalme og ubehag, så håper det slipper snart så jeg kan vedlikeholde styrken så det ikke blir så hardt å komme tilbake i det daglige :)

Har så lyst til å trene. Tenker på det nesten hver dag, men motivasjonen er på bunn, og vel så det. Men tør ikke dra på treningssenter.. Kan alltids trene hjemme, men da er det uten utstyr. Har sykkel og rulle til den, så kan også sykle innendørs, men dørstokkmila er lang der og :arghh: :arghh:

Åpne senter her heldigvis! Trener styrke 3-4 ganger i uka, er igrunn litt spent på om det er kroppen som sier ifra når jeg må roe på vektene eller om jeg må begrense meg selv når jeg er litt lengre på vei.. Er bare 8 uker nå, så føreløbig trener jeg som normalt hvertfall:)

Jeg er Yoga lærer og kjører på med daglige øvelser som bygger styrke og fleksibilitet. Er glad i å løfte litt i tillegg men bare lette vekter jeg har her hjemme. I min alder må jeg tenke at "less is more" og unngå skader. Det oppnår jeg ved å ikke presse meg hardt men heller trene lett og frekvent. Jeg har byttet ut løping med power walk...er som noen sa her tidligere i tråden også redd at lille bønne skal dette ut :smiley-bounce012helt irrasjonell yes, men jeg går heller. Jeg går samme distanse jeg pleier å løpe dvs 5 km.:greet015

Åpne senter her heldigvis! Trener styrke 3-4 ganger i uka, er igrunn litt spent på om det er kroppen som sier ifra når jeg må roe på vektene eller om jeg må begrense meg selv når jeg er litt lengre på vei.. Er bare 8 uker nå, så føreløbig trener jeg som normalt hvertfall:)
Vil tro du kan fortsette når kroppen din er vant til treningen fra tidligere :) kroppen sier fra dersom det skulle være noe. Vil bare tro press mot magen kan bli ubehagelig etterhvert, ellers er det ikke så mye som sier du ikke skal kunne trene som tidligere :) jeg trente styrke hele veien med begge mine. Nå har det vært stengt her dessverre, så vært dårlig opprettholdelse av den tyngre styrken, men satser på å bygge det gradvis opp igjen til et sånt vedlikeholdsnivå frem til fødsel :)

Vil tro du kan fortsette når kroppen din er vant til treningen fra tidligere :) kroppen sier fra dersom det skulle være noe. Vil bare tro press mot magen kan bli ubehagelig etterhvert, ellers er det ikke så mye som sier du ikke skal kunne trene som tidligere :) jeg trente styrke hele veien med begge mine. Nå har det vært stengt her dessverre, så vært dårlig opprettholdelse av den tyngre styrken, men satser på å bygge det gradvis opp igjen til et sånt vedlikeholdsnivå frem til fødsel :)
Ja jeg håper virkelig det! Godt å høre du fikk trent hele veien i graviditetene dineSmile krysser fingrene for at det snart åpner igjen hos deg, er virkelig ikke det samme med hjemmetrening:meh:

Trening å trening, men er hvertfall ute å går turer. Fornøyd med dette. MÅ ut når samber ikke er hjemme (3×3 turnus) med hunden, så det blir trimmen :-)

Jeg kjenner formen begynner å ta seg opp nå, så da kna jeg endelig få bevegd meg litt igjen :-)

Etter en lang dag på jobb og Burger King (:oops:) til middag bestemte jeg meg plutselig for å sykle litt på rullen hjemme. Satte på Britney-dokumentaren og spinnet i vei! Kjempe deilig etterpå selv om jeg egentlig trodde jeg ikke orket :singing::singing:

Jogget i går, for første gang på et par, tre uker. Tungt! I siste bakken ble jeg så sykt stram i magen at jeg måtte gi meg. Trodde uke 12 var for tidlig for kynnere...

Back
Topp