Trening i graviditeten

Skjønner ikke at dere orker jeg :eek: jeg vil helst bare sove jeg og syntes det er vanskelig å være på jobb til og med :p
Formen har blitt betraktelig bedre denne uken, så kjører med trening på så lenge jeg er i form :happy: Er selvfølgelig tyngre å trene, men det skader ingen:p
 
Gikk tur her om dagen, en tur jeg går ofte bare for kos. Måtte sette meg på en benk og litt senere legge meg på et fjell underveis, var så utrolig slapp! Ikke akkurat sliten som etter trening, bare for slapp til å bevege meg ...

Har sykla et par mil noen dager, det gikk mye greiere.

Nå skal jeg ut og gå i skogen igjen.
 
Klarte å karre meg opp av sofaen og kommet meg på trening!

Kvalmen gav seg litt etterhvert i løpet av økten:)

Styrketrening og noen lette intervaller i dag. Ikke MYE futt i kroppen!!

NU er det sofa resten av kvelden!
(Sovner vel innen kl 21:))
 
Treningsplan uke 7: Jogge 1 mil - Spinning - Crossfit - Løpe intervall - Crossfit - Fri/gå tur - Bodypump

:dance018- nå skal det sies at jeg bare sitter på rumpa resten av dagen, og skriver master! ;-)
 
Last edited:
I dag skal jeg se bort ifra kvalmen å komme meg ut på kveldstid. Tror jeg skal gå meg en tur så prøver jeg treningssenter i morgen :) Takk for bumping av tråden Cams89!
 
I dag skal jeg se bort ifra kvalmen å komme meg ut på kveldstid. Tror jeg skal gå meg en tur så prøver jeg treningssenter i morgen :) Takk for bumping av tråden Cams89!

Alle planer blir lettere å gjennomføre når det står svart på hvitt ;-) :)
 
Alle planer blir lettere å gjennomføre når det står svart på hvitt ;-) :)

Det har du helt rett i! Derfor bumper jeg og legger inn min plan - så MÅ jeg :)

Mandag: Sirkeltrening
Tirsdag: Styrke bein/rygg (tabata)
Onsdag: Sirkeltrening el. fjelltur (eller begge?)
Torsdag: Utetrening i gruppe
Fredag: FRIIII :)
Lørdag og søndag: Studiedager - all trening jeg får tid til er bonus :p
 
Jeg tørr fremdeles ikke å trene.. Siden jeg har prøvd i mange år for å bli gravid, så vil jeg ikke risikere abort pga belastning elr noe slikt.
 
Jeg tørr fremdeles ikke å trene.. Siden jeg har prøvd i mange år for å bli gravid, så vil jeg ikke risikere abort pga belastning elr noe slikt.
Vi har prøvd 1,5 år, men jeg kommer til å fortsette med å trene 5-7 ganger i uken så lenge jeg orker! Alle studier viser jo at trening ikke fører til abort. Det skyldes i såfall at det er kromosomfeil ved fosteret. Trening er bare bra for barnet, og for deg:) Så lenge du trener med en intensitet som ikke er maxpulsl, altså at du klarer å prate underveis , da er trening bare tipptopp i svangerskapet :)
 
Hoho, første styrkeøkt i går etter 3 uker i ro med forkjølelse og drit. Eeeendlig fikk jeg trent! Det var fælt og vondt, men gjorde godt. Støl i hele meg i dag <3 Sirkeltrening er tingen as!
 
Vi har prøvd 1,5 år, men jeg kommer til å fortsette med å trene 5-7 ganger i uken så lenge jeg orker! Alle studier viser jo at trening ikke fører til abort. Det skyldes i såfall at det er kromosomfeil ved fosteret. Trening er bare bra for barnet, og for deg:) Så lenge du trener med en intensitet som ikke er maxpulsl, altså at du klarer å prate underveis , da er trening bare tipptopp i svangerskapet :)
Godt å høre:) vi holder på å lege et ordentlig treningsstudio i kjellern, så får begynne å trene der når vi er ferdige:)
 
Ingen trening for meg denne uken:-(
Laaaaange dager på jobb og mye reising.

I morgen er jeg endelig hjemme igjen og får ta meg 2-3 økter innen søndag.
Begynner å kjenne bekkenløsningen godt, så løping utgår dessverre.

Ellipse maskin og spinning funker heldigvis bra:)
 
Jeg skal på første treningstime i dag på over tre uke! Første time siden jeg fant ut at jeg er gravid. Håper det går bra!
 
Ja, tror det er lurt å sette seg oppnåelige mål!:) jeg holder meg til rompestyrkeøvelser 5—10 min et par dager i uka, og prøver å gå tur nesten hver kveld. Begynt å ta trappen på jobb igjen etter lang periode med heis pga fotsmerter. Hadde bekkenløsningsmerter sist, bør vi unngå trappetrening da? Hm. Jeg har i hvert fall beveget meg mer etter jeg ble gravid:)
 
Jeg kan ikke trene så hardt, men skal være flinkere til å bevege meg i dette svangerskapet :) jeg gikk opp 25 kg sist, og det er aaaalt for mye! Satser på 30 min sammenhengende aktivitet daglig :)
 
Slenger meg inn her, så fint at det er så mange som skal/vil være aktive i svangerskapet.
Jeg tenkte også å fortsette med trening som før til magen blir et problem. Har veldig lyst å prøve gravidyoga, håper de har tilbud om det her jeg bor.
Jeg var i god fysisk form forrige fødsel og jordmor sa at det absolutt har gjort fødselen lettere.
Så jeg får prøve å legge et godt grunnlag nå tilfelle jeg får bekkenløsning eller andre plager senere...
 
Jeg har veldig lyst å fortsette med mine fjellturer, som er det jeg liker best. Men foreløpig har formen satt en stopper for det. Jeg håper det blir bedre etter passerte 12 uker! ;)
 
Back
Topp