Trening i graviditeten

Prøvde å løpe førdagen, det går ikke. Er så innmari anpusten! Får satse på å gjøre cardio på ellipsemaskin fremover, og spinning

Kommer til å fortsette med sirkeltrening en stund til også.
 
Er det noen av der som trener mye som merker stor forskjell på formen? Og vet dere om hurtig intervall på mølle er farlig..?

Jeg blir mer andpusten, varm i hodet og sliten enn vanlig når jeg trener nå...
 
Det er viktig å starte med lavt. Ikke ha de store Foreventningene til deg selv.

Selv meldt jeg meg ut av treningssenter for første gang på 22 år!!

Trener en del hjemme, samt svømming, sykling, yoga og går tur.
 
Ja, jeg trente mye før sommeren. Da hadde jeg som mål å være 4 dager på treningssenteret. Om jeg ikke hadde en bra økt eller det kun ble en halvtime, så slo det fortsatt sofasitting. Og alle monner drar :) Jeg er 5 uker i morgen.


Det har du rett i. Alle økter teller selvom de blir korte ☺️ vi får lytte til kroppen og bevege oss så mye vi har mulighet til.
Så koselig, gratulerer ☺️ jeg er 4+2, så da kommer jeg rett bak deg ☺️
 
Er det noen av der som trener mye som merker stor forskjell på formen? Og vet dere om hurtig intervall på mølle er farlig..?

Jeg blir mer andpusten, varm i hodet og sliten enn vanlig når jeg trener nå...


Jeg merker ganske stor forskjell på formen allerede. Får fortere høy puls og blir mer andpusten.

Nå er ikke jeg noen ekspert, men de jeg har snakket med har sagt at man kan løpe intervaller. Det eneste vi gravide skal tenke på er å ikke ha høy puls over lang tid og ikke blir overopphetede. Så hvis du løper feks 4x4 så tror jeg det går fint. Bare lytt til kroppen og pass på å drikk mye vann ☺️
 
Jeg går ikke på treningsstudio, men går turer, trener yoga og kommer nok til å bli mer aktiv i bassenget igjen :)
 
Jeg var syk de to siste ukene før jeg ble gravid, og de to første ukene av graviditeten, så har blitt lite trening så langt. Var på storbyferie forrige helg, da gikk vi nesten 2 mil om dagen, også har jeg trent to korte yogaøkter hjemme. Nå er jeg så kvalm og trøtt at jeg ikke føler for å gjøre noenting. Går til og fra jobb hver dag (ca 20 min hver vei), noe mer enn det tror jeg ikke jeg får overskudd til så lenge kvalmen og trøttheten stjeler tid og energi... Men håper å få til mer etterhvert.
 
Jeg sykler på treningssykkel når jeg har energi, prøver å holde meg litt aktiv. Ellers gjør jeg yoga nesten hver morgen før jeg står opp. Det er bare strekkeøvelser, så det er veldig godt å gjøre om morgenen siden jeg er veldig støl om morgenene. Har veldig lyst til å danse Zumba igjen!
 
Jeg satser ikke på treningsstudio, da jeg ikke liker det! Men går mye turer, jogger, og er aktiv ellers. Satser på å fortsette med det, muligens legge til svømming :)
Har også tenkt å begynne på igjen med yoga i svangerskapet!
 
Da har jeg hatt min første økt siden mai! Kjærevene, det var en varm og pesende runde. Tok ikke hardt i, men merka at formen var dårlig og påvirka av graviditeten! Men UTROLIG deilig å være i gang igjen :joyful: Herlig!
 
Henger meg på her, måtte opprette ny profil... Får ikke gjort noe med nick/bilde før PC er i orden ser d ut til.

Vært på åstur i dag, deilig å gå i skogen :)
 
Så flinke dere er! Vet ikke om jeg tør å trene så mye styrke enda, siden jeg er bare 5+4 uker i dag. Livredd for å miste, siden dette er min første graviditet og har vært i gjennom et langt år med prøverør.
 
Last edited:
Fikk ikke trent i Formiddag siden jeg fikk besøk....

Etter å ha kjempet med dørstokkmila noen timer kom jeg meg endelig på treningssenteret. Fikk en finfin time med lett trening! Små kvalm etter å ha spist middag, så mageøvelser utgikk i frykt for å kaste opp:)
 
Jeg må virkelig komme i gang å bevege meg!!! Hadde egentlig et mål å veie minst 10kg mindre på starten av svangerskap 2, men det skjedde ikke.. Så da får jeg i det minste prøve å være litt flink å bevege på meg og spise fornuftig :)
 
Jeg må virkelig komme i gang å bevege meg!!! Hadde egentlig et mål å veie minst 10kg mindre på starten av svangerskap 2, men det skjedde ikke.. Så da får jeg i det minste prøve å være litt flink å bevege på meg og spise fornuftig :)

Hihi! Akkurat som meg det... Hadde ambisjoner om minus 10 kg...
Det ble 1 kg pluss gitt;-)

Jaja, får bare passe på underveis!
 
Hihi! Akkurat som meg det... Hadde ambisjoner om minus 10 kg...
Det ble 1 kg pluss gitt;-)

Jaja, får bare passe på underveis!

Haha samme her! Har vært veldig syk i over en måned, så jeg har ikke fått trent. Og da blir det ekstra synd på meg selv og lettere med snop :p
Jeg la ikke på meg før sent i svangerskapet sist. Men så tok jeg inn så ekstremt mye vann på slutten at det bare sa pang!!! Det var slitsomt :p
 
Jeg trener 2-3 g pr uke hovedsaklig styrketrening. Men i det siste så blir jeg så forkjølet ? når jeg ha trent. Akkurat som jeg får akutt influensa. Hva kan dette være ?`tRENER JEG FOR HARDT I FORHOLD TIL svangerskapet eller er det bare tilfeldigheter ? Jeg blir helt slått ut, og ligger langflat i timesvis etterpå. Jeg ønsker jo veldig gjerne og fortsette med treningen. Noen flere om har opplevd dette ?
 
Back
Topp