Trening i graviditeten

Mozzarella

Elsker forumet
Er det noe dere har tenkt på? :) Jeg har veldig lyst å komme i gang. Tenkte jeg skulle prøve å luske meg ned på treningssenteret i morgen. Om flere er gira på å komme i gang eller opprettholde treninga, kunne vi ha satt oss noen mål? F.eks to økter i uka :) Lettere å bli motivert når man ser at andre klarer det.
 
Blir ikke mer trening en tur med nabodamene på meg fram til jul... Går dette bra blir det bassengtrim for gravide etter jul :)
 
Hurra! Ja, er redd det kan bli tungt å dra seg ut døra etterhvert :p Men så får man også mer energi når man trener! Så om jeg bare klarer å komme i gang før det blir for ille, kanskje man klarer å opprettholde det :D
 
Jeg er vant til å trene 5-7 ganger i uka :) så for min del blir det til å tilpasse øvelsene og intensiteten og lytte til kroppen. Jeg tror det beste er å være i bevegelse, uansett hva det er for type aktivitet ☺️

Er lettere hvis man har et mål ☺️ hvor langt er dere på vei?
 
Jeg er vant til å trene 5-7 ganger i uka :) så for min del blir det til å tilpasse øvelsene og intensiteten og lytte til kroppen. Jeg tror det beste er å være i bevegelse, uansett hva det er for type aktivitet ☺️

Er lettere hvis man har et mål ☺️ hvor langt er dere på vei?


Ja, jeg trente mye før sommeren. Da hadde jeg som mål å være 4 dager på treningssenteret. Om jeg ikke hadde en bra økt eller det kun ble en halvtime, så slo det fortsatt sofasitting. Og alle monner drar :) Jeg er 5 uker i morgen.
 
Gåturer teller! Jeg hadde bassengtrening sist, det var veldig deilig mot slutten når man har stor mage :)

Jeg hadde også det! Eneste jeg klarte pga bekkenløsning.
Vi går turer 1-3ganger i uken og håper jeg klarer å forsette med det :)
 
Hadde også bekkenløsning sist. Tror jeg begynte med bassengtrening i uke 22. Kanskje jeg må sjekke opp om de har tilbud om det her i området også :)
 
Jeg har hatt en rutine på spinning 2-3 ganger i uka, pluss en time sirkeltrening på jobb. Og så går jeg til og fra jobb.
Har veldig lyst til å melde meg på pilateskurs for gravide, men venter til etter nyttår/12 uker tror jeg :)
 
Åå det er jeg med på!! Er litt flink til å skyve vekk ting for meg selv så denne treningen er et herk å få igang. Supert forslag :D jeg er iallefall med på et felles mål :)
 
Hurra!! Skal vi ha en avtale om at hver gang man har vært flink til å være aktiv (gåturer/fjellturer/treningsøkter o.l) så bumper man opp tråden og forteller hva man har gjort? :D Og om man feirer det hele etterpå med et godt, sunt og friskt måltid så deler man det også! Jeg skal prøve å holde meg til en relativt sunn livsstil denne gangen ;)
 
Jeg trener en del, denne uka har det blitt:

Sykling hver dag på jobb, 11km hver dag.
1200m svømming.
To gå turer av hhv 8 og 5 km.
 
Hadde også bekkenløsning sist. Tror jeg begynte med bassengtrening i uke 22. Kanskje jeg må sjekke opp om de har tilbud om det her i området også :)

Jeg begynte vel rundt uke 18sist.. Regner med jeg begynner på nyåret og da er jeg ca 13/14uker...
 
Trener 5-6 ganger i uken, både løping, spinning og styrketrening på sats. Håper på å kunne fortsette langt ut i svangerskapet:dance011
 
Så FLINKE dere er! Da håper jeg å joine dere på en aktiv graviditet. Jeg har enda sommerferie fra trening :laughing002 Høres det ut som jeg kommer til å få masse motivasjon av at dere er aktive! I morgen, da skal jeg tyne på meg treningstightsen ;)
 
Jeg trener også en del til vanlig. Akkurat ferdig opptrening etter en hofteskade! Spent på hvordan den blir med svangerskapet!!

Bekkenløsningen har allerede meldt seg så smått, men denne uka har jeg;

- Gått på fjellet 45 min to ganger.

- Styrketrening en gang.

- Kondisjon på studio en gang.

Blir nok mer svømming etterhvert. Egentlig ikke min favoritt:-/

Håper håper håper å kunne være aktiv så lenge så mulig:)
 
Ja, jeg er livredd for den dritbekkenløsninga :p Kjenner også at det har begynt å låse seg bak og stikke foran. Høyrefoten min har begynt å få ubehagelig verk. Nå er det bare å være aktiv mens jeg enda har mulighet! Sykling skal visst være en relativt god trening når man har vondt, så jeg får lære meg å like det ;) Og svømming!
 
Ja, jeg er livredd for den dritbekkenløsninga :p Kjenner også at det har begynt å låse seg bak og stikke foran. Høyrefoten min har begynt å få ubehagelig verk. Nå er det bare å være aktiv mens jeg enda har mulighet! Sykling skal visst være en relativt god trening når man har vondt, så jeg får lære meg å like det ;) Og svømming!


Blir det samme som meg da! Løper vanligvis, og det går ikke mye lengre.

Svømming er neste litt hat, sykling er heller ingen favoritt.

Fått henvisning til fysio, håper å starte trening der snart!
 
Back
Topp