Trenger råd

Jeg vet ikke helt hva du mener med at loven er streng. Som kreditor trenger du ikke faktisk få tak i folk,det er nok at man holder lovens måte å varsle på,normalt folkeregistrert adresse.

hvis jeg forstod tr riktig så ble ikke brevet sendt på nåværende folkeregisteret adresse.
 
hvis jeg forstod tr riktig så ble ikke brevet sendt på nåværende folkeregisteret adresse.
Ja,det er jo spørsmålet da. Men forsto det slik at mannen i alle tilfelle var registrert på adressen til sin far for noen år siden,men mente at brev heller ikke var kommet dit. Men brev som sendes kommer frem, veldig få brev blir borte i posten. Da blir det litt rart at man over 15år og det som må være utallige brev ikke har mottatt noe.
 
Ja,det er jo spørsmålet da. Men forsto det slik at mannen i alle tilfelle var registrert på adressen til sin far for noen år siden,men mente at brev heller ikke var kommet dit. Men brev som sendes kommer frem, veldig få brev blir borte i posten. Da blir det litt rart at man over 15år og det som må være utallige brev ikke har mottatt noe.

det er det jeg mener også. Virker rimelig usannsynlig. Men hvis det virkelig er slik så har kreditor en svak sak her.
 
det er det jeg mener også. Virker rimelig usannsynlig. Men hvis det virkelig er slik så har kreditor en svak sak her.
Kreditor har innrømmet at at de og banken har hatt både feil adr og tlf nr på mannen slik at brev og forsøk på å ringe har kommet feil. Mannen har ikke hatt folkeregistrert adr hos faren på flere år og adr hans har blitt endret hos både posten og folkeregisteret når vi har flyttet slik at det burde ikke være noe problem for dem å finne rett adr. Faren døde i tillegg i 2015 slik at eiendommen der ble solgt og postkassen tatt bort når alt ifm dødsfallet var ferdig i begynnelsen av 2016 (han døde sent i 2015). Så brev kan umulig ha kommet frem siden postkasse er borte.
 
Kreditor har innrømmet at at de og banken har hatt både feil adr og tlf nr på mannen slik at brev og forsøk på å ringe har kommet feil. Mannen har ikke hatt folkeregistrert adr hos faren på flere år og adr hans har blitt endret hos både posten og folkeregisteret når vi har flyttet slik at det burde ikke være noe problem for dem å finne rett adr. Faren døde i tillegg i 2015 slik at eiendommen der ble solgt og postkassen tatt bort når alt ifm dødsfallet var ferdig i begynnelsen av 2016 (han døde sent i 2015). Så brev kan umulig ha kommet frem siden postkasse er borte.

da ville jeg sendt skriftlig brev til kreditor og bestrid kravet og vist til foreldelsesfristen
 
Kreditor har innrømmet at at de og banken har hatt både feil adr og tlf nr på mannen slik at brev og forsøk på å ringe har kommet feil. Mannen har ikke hatt folkeregistrert adr hos faren på flere år og adr hans har blitt endret hos både posten og folkeregisteret når vi har flyttet slik at det burde ikke være noe problem for dem å finne rett adr. Faren døde i tillegg i 2015 slik at eiendommen der ble solgt og postkassen tatt bort når alt ifm dødsfallet var ferdig i begynnelsen av 2016 (han døde sent i 2015). Så brev kan umulig ha kommet frem siden postkasse er borte.
Jo, men kravet har jo gått til utlegg hos namsmann? Namsmannen bruker ikke en gammel adresse som banken har oppgitt, de bruker folkeregisteret.
 
Kreditor har innrømmet at at de og banken har hatt både feil adr og tlf nr på mannen slik at brev og forsøk på å ringe har kommet feil. Mannen har ikke hatt folkeregistrert adr hos faren på flere år og adr hans har blitt endret hos både posten og folkeregisteret når vi har flyttet slik at det burde ikke være noe problem for dem å finne rett adr. Faren døde i tillegg i 2015 slik at eiendommen der ble solgt og postkassen tatt bort når alt ifm dødsfallet var ferdig i begynnelsen av 2016 (han døde sent i 2015). Så brev kan umulig ha kommet frem siden postkasse er borte.
Har dere kommet i noen dialog med kreditor her om ettergivelse? Hvis jeg forsto rett, er dette renter av et gammelt krav som står igjen. De kan ofte være med på å ettergi ganske mye renter, har dere snakket med dem om dette?
 
Jo, men kravet har jo gått til utlegg hos namsmann? Namsmannen bruker ikke en gammel adresse som banken har oppgitt, de bruker folkeregisteret.
Her har det ihvertfall ikke kommet noe brev fra namsmannen på vår nåværende adresse, og hun som tok tlf da vi ringte til namsmannen var så bisk og sur at det var lite hjelp å hente der. Vi skulle ihvertfall ikke få prate med namsmannen da det var slutt på de tider ifølge hun samtidig som hun kunne ikke gi noen svar - da måtte vi kontakte inkaasoselskapet. En evig runddans med andre ord. Mannen spurte hvilken adr de hadde brukt og fikk oppgitt gammel adr
 
Her har det ihvertfall ikke kommet noe brev fra namsmannen på vår nåværende adresse, og hun som tok tlf da vi ringte til namsmannen var så bisk og sur at det var lite hjelp å hente der. Vi skulle ihvertfall ikke få prate med namsmannen da det var slutt på de tider ifølge hun samtidig som hun kunne ikke gi noen svar - da måtte vi kontakte inkaasoselskapet. En evig runddans med andre ord. Mannen spurte hvilken adr de hadde brukt og fikk oppgitt gammel adr
Huff,det høres ut som dere har vært uvanlig uheldige. Se på kommunen sine hjemmesider og prøv å få kontakt med noen andre, kanskje står det et nummer til namsmann eller noen saksbehandlere der som dere kan ringe direkte.
 
Huff,det høres ut som dere har vært uvanlig uheldige. Se på kommunen sine hjemmesider og prøv å få kontakt med noen andre, kanskje står det et nummer til namsmann eller noen saksbehandlere der som dere kan ringe direkte.
Ja jobber med saken. Skikkelig kjip situasjon. De hos inkassoselskapet ble skikkelig overrasket når vi fortalte vi ikke fikk prate med namsmannen direkte.
 
Håper det har ordnet seg:)
 
Håper jeg også, har tenkt på dere/denne tråden innimellom.
 
Back
Topp