Trenger hjelp med barnevogn!

Jeg skjønner veldig godt hva du mener med å ha noe og ha ungen i når man er inne hos folk. Det var også noe jeg savnet..
Jeg hadde bugaboo cameleon og klikket av hele bagen og tok med den inn. Det var veldig greit, men savnet boe enklere..

Neste gang vil jeg ha en voksi mini med bæreplate, så kan jeg bare løfte ungen ut av. Så er probleme løst!
Jeg var MYE ut til hun var 7 mnd, så den hadde jeg hat mye bruk for.
Det kan være et alternativ for deg.

Evt kan du se på Bumbleride indie, der er også bagen veldig lett og med to bærestropper til å bære barnet i.

Har brukt Duo Edge til minstejenta og elsket den... Stor bag og super sportsvogn. Bærte heller aldri noe særlig på bagen, men synes ikke det var noe problem å gjøre det. Likte at bagen var avrundet under slik at den kunne gynges når den stod på gulvet også...

Ser flere sier duo edgen er tung..., men det synes jeg egentlig ikke. Ja, den er tyngre en mange andre, men jeg har aldri tenkt på den som tung. Vi har stor bil, så jeg løfter hele vogna inn uten å slå den sammen uten problem.

Ser flere sier duo edgen er tung..., men det synes jeg egentlig ikke. Ja, den er tyngre en mange andre, men jeg har aldri tenkt på den som tung. Vi har stor bil, så jeg løfter hele vogna inn uten å slå den sammen uten problem.

Jeg brukte både egde duo og city elite sist. Himmelvid forskjell både ved løft og trilling. Men jeg slet med rygg og bekken etter fødsel, derfor ble edgen for tung for meg. Men tenkte ikke at den var så tung før jeg prøvde city eliten da.
Kommer til å bruke begge vogner denne gangen og, for edgen har så mange plussider også. Så det at den er tung trekker ikke særlig ned.

Er emmaljung duo veldig tung? For min del blir det kombi by + landevei.. Hadde egentlig bare sett for meg den Pga utseende :o
Jeg syns den er ganske tung, men det kommer jo an på hvordan understell du velger, jeg har sportsunderstell på min. Og det er kun inn og ut av bil det blir tungt, den er god og trille og bagdelen har god plass :)

Jeg brukte ofte bagen inne hos folk da min nr 2 var liten. Men jeg tok først inn ungen, så inn Bagen. Kan ikke huske at jeg bærte rundt på ungen i bagen så mye. Så om bagen er litt ukvampete funka det fint hos meg. Jeg skal ha Emmaljunga duo Edge med klassisk understell. Også ser jeg for meg å kjøpe en tfk eller lignende når ungen blir større :0)

TFK-bagen kan også bæres som et bilsete :)

Brio GO. Vi har kjøpt 2015 utgaven som heter next. Stor bag, svingbare forhjul, med mulighet for vinterhjul, kan ha bilsete på understellet, lett vogn, kan ha sportsdelen vendt mot deg (kan man ikke med TFK, babyjogger city elite eller Montain buggy, men alle disse tre er gode vogner altså). Vi elsket denne vogna til minsten vår.
Er på supertilbud til 3999 på barnas hus nå (2014 modell). Vi har valgt next pga bedre kalesjer og lufthjul.

Brio GO. Vi har kjøpt 2015 utgaven som heter next. Stor bag, svingbare forhjul, med mulighet for vinterhjul, kan ha bilsete på understellet, lett vogn, kan ha sportsdelen vendt mot deg (kan man ikke med TFK, babyjogger city elite eller Montain buggy, men alle disse tre er gode vogner altså). Vi elsket denne vogna til minsten vår.
Er på supertilbud til 3999 på barnas hus nå (2014 modell). Vi har valgt next pga bedre kalesjer og lufthjul.
Sikkert ikke noe man skal tenke/legge vekt på, men jeg syns håndtaket er så fryktelig rart! Klarer liksom ikke bli helt fortrolig med det. Hadde de bare kunne laget det "vanlig" som på alle andre vogner :-P

Bærte duoEdge-bagen med baby da vi var på babykino... Både opp og ned trapper, nada problem for meg ihvertfall. Man blir vant med alt. For meg var bagen så stor og god med så mange funksjoner at det veide opp for "tyngden" Du må vel bare prøve å se selv hva du synes Husker jeg styrtr litt med valget til førstejenta jeg og, men var fast bestemt på en emaljunga..

Nei jeg er førstegangs så har ikke peeeiling, trodde det var vanlig derfor jeg har fokusert på dette med mett bag, men om det ikke er det så gjør det jo alt litt enklere :)

Når småsøskna mine var små gjorde folk det der hele tiden, men trur det er helt i fortiden nå.

Ser mange snakker om stor bag. Er det et problem at ungen vokser ut av bagen før en bytter til sportsdel altså? Er ikke det allerede etter et halvår eller noe?

Ville uten tvil valgt babyjogger city elite! Vi kjøpte den som en nr 2 vogn egentlig med vår første og vi elsker den! Den er enkel å legge sammen, har svingbart hjul med demping, ser noen her skriver at den har lufthjul og selv om det kjennes slik ut har den IKKE det så den punkterer aldri, men er veldig god å kjøre. Trinnløs regulering i rygg, MASSE gode luftemuligheter, benstøtte til beina (som var noe av det jeg falt for) og veldig stabil i motsetning til MB og tfk som har veltet mange ganger der jeg jobber i bhg.. Jeg som aldri skulle ha trehjuling... De velter ikke når barna er små, men når de begynner å bli litt større og får mer vekt bak i vognen. Aldri skjedd i denne med vår treåring. Vi har kjøpt bagdelen til kommende baby nå og denne er det også god lufting på samt skjerm til å ta ut ved mye sol. ENESTE jeg liker dårig med sike type sportsvogner er trekket fordi det blir så tett. Anbefaler å bare kjøpe tinkafu sitt regntrekk med stor skjerm som du kan bruke både på bag, sportsdel og for øvrig mange andre vogner. Vi angrer ikke! Sjekk tinkafu.no

Ikke for å spamme men bare nevner at lengden på bagdelen er kanskje 2 cm kortere enn på vår simo duo. Mye smalere da så vil nok bli trangt med pose i etterhvert, men vil nok gå fint gjennom vinteren:)

Ser mange snakker om stor bag. Er det et problem at ungen vokser ut av bagen før en bytter til sportsdel altså? Er ikke det allerede etter et halvår eller noe?

Jeg syns det er greit med stor bag, da kan du ha de lengre. De skal ikke sitte før de kan det selv. Jeg ser det som en fordel av at bag er stor.

Et problem kan også være at det blir trangt med pose på vinteren. Smart med stor bag :)

Med emmaljunga kan man istedet for bagdel. Ha en quadrolift bag som man bruker i sportsvogn delen. Den er det vist bare og nappe med seg.

Back
Topp