Trenger hjelp med barnevogn!

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Åh, jeg er såå sliten av å prøve google og reise rundt prøve bli klokere på vogn-jungelen! Førstegangs og helt fjeern på dette. Vi har funnet ut såpass at vi vil ha svinghjul forran(som kan låses) da vogna vil bli brukt mest på asfalt/senter osv og ikke i skog og mark. Men.... Vi er jo selvfølgelig på utskikk etter en vogn som er lett, men at bag-delen er stor så baby kan ligge der lengst mulig(?).

Vi så først på Bugaboo buffalo og likte i grunn denne, men den hadde ikke innebygd ryggstøtte, så det er jo noe man må ha med ekstra. Pluss at jeg syntes sportsdelen så ubehagelig ut? Og den var litt småkranglete trille egentlg.

Så så vi på Emmaljunga edge. Denne var jo tung, men massiv da.. Alt innebygd noe som er positivt, men det som trakk veldig var at den ikke hadde bøyle over bagdelen som man kan holde i? Det var så praktisk med bugaboo, så du hadde et håndtak, ser for meg at man bærer denne bagdelen veldig mye rundt? Virket så vinglete når man skal bære emmaljunga baggen når det bare hadde reimer?

Noen som har erfaringer, eller meninger som kan være til hjelp :)? Og ikke minst, luft eller punkteringsfrie dekk???

Mountain buggy!! Jeg har hatt alle typer vogner, men mountain buggy er fantastisk! Prøv den ut i butikk :)

Vi er veldig fornøyd med Emmaljunga duo edge, men det er som du sier at den er stor og tyngre. Jeg har ikke bært rundt på baggen så mye så for vår del så spilte det ikke noe rolle at den ikke hadde håndtak:) Har hørt flere som er fornøyd både med Emmaljunga City cross både med størrelsen og vekt, men får du en lang baby så kan den fort vokse ut av baggen.. Det var mine små tips:P

babyjogger citi elite er en lett og god vogn,tar liten plass,lett å legge sammen,og med babybag deluxe som har god plass, tror jeg denne er absolutt verdt å sjekke ut. Den har lufthjul da,men vi har det på vår Simo,og bare fylt luft på de 2 ganger på 3 år! :)
sikler veldig på denne selv! men ser ut til vi blir å bruke simoen..

bag: http://www.babyshop.no/babyjogger-deluxe-pram

vogn: http://www.babyshop.no/city-elite?nosto=nosto-page-product1-mobile

Mange som sier det er dumt med 3 hjuls, men du har ikke hatt noe problemer med dette eller? :)

Hva med tfk? Har ikke snakket med en eneste sjel som ikke har forgudet joggster twist. Har den dóg ikke selv. Har emmaljunga edge da, kan ikke huske jeg hadde behov for å ta av bagen med barnet i en eneste gang:P Men det vil sikkert variere alt etter hvor man bruker vogna...

Hva med tfk? Har ikke snakket med en eneste sjel som ikke har forgudet joggster twist. Har den dóg ikke selv. Har emmaljunga edge da, kan ikke huske jeg hadde behov for å ta av bagen med barnet i en eneste gang:p Men det vil sikkert variere alt etter hvor man bruker vogna...

Men må spørre da, hvis du skal innom noen eller sånne ting, trodde det var vanlig bruke bag delen på vogna jeg da :p? Hva har man babyen i om man ikke trenger ta med vogna inn til noen?

Eller så har du jo emmaljunga city cross...Den er det jo svingbare hjul på.,,Brio go har også det tror jeg, ikke så værst plass i bagen på den...

Men må spørre da, hvis du skal innom noen eller sånne ting, trodde det var vanlig bruke bag delen på vogna jeg da :p? Hva har man babyen i om man ikke trenger ta med vogna inn til noen?
Ja, nå hadde vel ikke jeg så mange som bodde så nære at vi trillet på besøk.Men om jeg hadde hatt det hadde jeg latt vognen stå utenfor på trappa eller verandaen dersom babyen sover. Og om den er våken er det jo bare å ta med babyen inn og la vogna stå igjen:)
Når vi kjørte på besøk holdt vi bare babyen på fanget, la den på et pledd i sofa (når den var veldig liten da) eller at han satt litt i bilstolen bare....

Eller så har du jo emmaljunga city cross...Den er det jo svingbare hjul på.,,Brio go har også det tror jeg, ikke så værst plass i bagen på den...

Ja, men syntes kanskje city crossen var litt kort bag??

Ja, nå hadde vel ikke jeg så mange som bodde så nære at vi trillet på besøk.Men om jeg hadde hatt det hadde jeg latt vognen stå utenfor på trappa eller verandaen dersom babyen sover. Og om den er våken er det jo bare å ta med babyen inn og la vogna stå igjen:)
Når vi kjørte på besøk holdt vi bare babyen på fanget, la den på et pledd i sofa (når den var veldig liten da) eller at han satt litt i bilstolen bare....

ja, tenker at det er praktisk å ha noe baby kan ligge i når vi er på besøk hos noen og ikke trenger vogna, så regna med at det da var vanlig ta med bag delen, men man pleier kanskje bruke noe annet?

Bruker man ikke bilsete viss man skal bære mye på babyen da?:) ellers så har du jo de vognene med sånn avtagbart "sete", men de ser veldig små ut og upraktiske når ungen vokser:)

Mange som sier det er dumt med 3 hjuls, men du har ikke hatt noe problemer med dette eller? :)

Vi har ikke hatt 3 hjuls, men har enda ikke hørt noen som ikke har likt det og da byttet. det er selvfølgelig forskjellig hva man liker, men lurt å føle seg litt frem der når du er ute å ser. trill, løft, pakk sammen,se hvor stor plass vognen tar i bilen :)

vi har som sagt Simo Kombi,og der kan jeg løfte bagdelen av om baby sover i den, da bare inn til folk, timer og sånt da :) brukte den noen ganger slik når gutten vår var nyfødt.
om du trenger et alternativ bag på vogn som tas av har du jo alltids disse bæreselene av alle slag :)

har du Vært i mange butikker å sett å testet vogner?

Ja, men syntes kanskje city crossen var litt kort bag??
Ja, city crossen har liten bag...Men om du skal ha vogn med svingbare hjul tror jeg det er vanskelig å finne noen som har like stor bag som en duovogn. Men hva med simo kombi? Den har riktignok ikke svingbare hjul, men den har jo bagen stående oppi sportsdelen. Er remmer på den men den er veldig lett å bare løfte ut og ta med seg inn:)

Bruker man ikke bilsete viss man skal bære mye på babyen da?:) ellers så har du jo de vognene med sånn avtagbart "sete", men de ser veldig små ut og upraktiske når ungen vokser:)

Alle vogner har jo avtagbar bag, så for meg at vi kom til å bruke denne mye utenom vogna men ganske ikke, haha :p Hørt at de ikke skal ligge for lenge i bilsete om gangen?

Vi har ikke hatt 3 hjuls, men har enda ikke hørt noen som ikke har likt det og da byttet. det er selvfølgelig forskjellig hva man liker, men lurt å føle seg litt frem der når du er ute å ser. trill, løft, pakk sammen,se hvor stor plass vognen tar i bilen :)

vi har som sagt Simo Kombi,og der kan jeg løfte bagdelen av om baby sover i den, da bare inn til folk, timer og sånt da :) brukte den noen ganger slik når gutten vår var nyfødt.
om du trenger et alternativ bag på vogn som tas av har du jo alltids disse bæreselene av alle slag :)

har du Vært i mange butikker å sett å testet vogner?

Vært på babyshop og på barnevognhuset Rudo :) Prøvde en del forskjellig, men følte meg ikke klokere :(

Back
Topp