Tredjemann er her

20230622_070027.jpg

God stigning bare fra i går ettermiddag! Skal prøøøve å vente til IKM med å erklære meg selv som gravid. 12 DPO i dag, så IKM om to dager!

Gratulerer så mye! Så fin test! Håper det er en terminspire :love7

3+6
Ok, jeg tar sjansen. IKM er trolig i morgen. Testen var absolutt ikke svakere i dag, og de vanlige tidlig-gravid-symptomene mine (trøtthet, løs mage og oppblåst mage) er høyst til stede. Jeg erklærer meg selv som gravid og melder meg inn i mitt første terminforum: Mars 2024.

Hvis denne graviditeten går bra, og det blir baby ut av det, så er det min siste. Hvis spiren derimot viser seg å være syk/annerledes på kontroll, så har vi bestemt oss for å ta abort av hensyn til søsken og barnet selv. Da prøver vi selvsagt igjen, men tre unger er altså vårt punktum (hvis det ikke blir flerlinger, da :hilarious:). Vi vil gjerne ha tid til alle barna, og ikke blir vi yngre heller, så det får holde.

Det er vemodig på mange måter. Tenk at dette kanskje er siste gang jeg går gravid? Jeg hater jo å være gravid, men jeg liker spenningen, forventningen, fødselen og tiden etterpå. Derfor skal jeg nyte hver eneste babytanke til det fulle - fra begynnelse til slutt. Forumet er perfekt for formålet. Det er jo ingen andre som holder ut konstant babyprat. :hilarious: Og jeg kan jo ikke fortelle det til ungene ennå heller.

Det er selvsagt litt kjedelig at det blir tre skoleår mellom nr. 2 og nr. 3, men det blir trolig bare 27 måneder mellom dem, så lekekamerater blir de uansett! Mellom nr. 1 og nr. 2 er det 26 måneder, og de to er bestevenner. :Heartblue

Lurt å bare nyte det fullt ut, man har jo ingen garantier for at alt går bra, men det blir jo ikke bedre av å gå rundt og fornekte seg :)
Men har tenkt på at det hadde vært kjekt å kunne bytte på å gå gravid med partner, er ikke min favoritting heller :D

Blir litt misunnelig på at du får så fin aldersavstand på gjengen din, jeg har 2.5 år mellom mine og blir 4 år til baby. Har vært så fornøyd vi og med alderen på de, så blir spennende å se hvordan det går nå.

Lurt å bare nyte det fullt ut, man har jo ingen garantier for at alt går bra, men det blir jo ikke bedre av å gå rundt og fornekte seg :)
Men har tenkt på at det hadde vært kjekt å kunne bytte på å gå gravid med partner, er ikke min favoritting heller :D

Blir litt misunnelig på at du får så fin aldersavstand på gjengen din, jeg har 2.5 år mellom mine og blir 4 år til baby. Har vært så fornøyd vi og med alderen på de, så blir spennende å se hvordan det går nå.
Haha, enig! Lurer på hvordan partnerne hadde taklet det.

Fire år går nok helt fint det også. Det er fem år mellom lillesøsteren min og meg, og vi har stort sett vært gode venner, kanskje med unntak av da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. :hilarious:

Jaja... Da har jeg opplevd min første spontanabort (MA). Var på OTUL i dag (11+3) og så med en gang at det ikke var liv. Utviklingen hadde trolig stoppet i uke 8.

Vi er veldig lei oss, og det er mye nytt å sette seg inn i. Må ta piller for å sette i gang aborten, så det blir nok både smertefullt og rart.

Usikker på om jeg skal være aktiv her i neste prøveperiode og graviditet. Det blir så virkelig og altoppslukende når man snakker om det hver dag. Tror kanskje det er best for meg å distansere seg frem til TOUL. For ja, vi skal prøve på nytt. Ser hvor mange her inne som biter seg gjennom flere SA på rad. Jeg kan ikke være dårligere.

Skal se an hvordan jeg takler det, bare.

Last edited:
Ånei, dette var skikkelig trist å lese.... ❤️
Ta vare på deg selv så godt du kan under denne fæle opplevelsen ❤️

Ååååh så trist :Heartred Vet akkurat hva du går gjennom! Håper du har mange gode folk å støtte deg på. Prat mye om det, og ikke hold følelsene inne:Heartred

Back
Topp