Tredjemann er her

Ser den! Høres litt deilig ut å slippe sjalusien, ja. :facepalm: Når pleier du å få tilbake mensen? Jeg måtte slutte å amme HELT og så vente på mensen i tre måneder  til etter det. Da var det et halvår siden nattamming ble kuttet. Slik var det med begge, så det var litt optimistisk å håpe på 23-barn da, med andremann født sent i november. :hilarious:

Har også blitt gravid på PP1 og PP2 før, meeen nå er jeg på PP3 og straks 38, så frykten har satt seg.
Med første sluttet jeg med nattamming rundt 5 mnd og sluttet helt å amme rundt 9 mnd, han var aldri kjempe fan av puppen dessverre og mensen kom når han var 7 mnd. Nummer 2 var helt puppegal og hang i puppen hele natta til over året, sluttet helt ved 15 mnd. Hadde hormonspiral så akkurat når jeg ble fruktbar igjen vet jeg ikke helt, men har en følelse av at det var rundt 13-14 måneder. Hadde håpet det skjedde før denne gangen da lille hadde en periode hvor han sov 8-9 timer i strekk. Nå er vi tilbake til at han våkner når vi legger oss og ligger inntil hele natta igjen. Håper det snur snart :P

Krysser fingrene for at alle gode ting er 3 og at spiren sitter nå på pp3❤️ men skjønner at frykten kommer, tenker du har oddsene på din side som har blitt så lett gravid før :)

CD 8. Blødde i seks dager, akkurat som sist. Innbiller meg at det bygger seg opp noe på høyre side nå. Har kjent svaaake stikninger i dag. I forrige syklus kom EL på venstre side mellom CD 9 og (senest) CD 13. Kan dette bety at det begynner å stabilisere seg, og at syklusen ender opp med å være rundt 23 dager fast? Aner ikke, men er spent!

CD 15. I dag er jeg 38 år. Har en del ubehag i magen nå, og håper det er EL. Har gruet meg til i dag, men har så søte små at det har gått litt over. Smelter av bursdagsgratulasjoner fra dem. <3

Gratulerer med dagen :joyful:

CD 17
Takk for alle bursdagshilsener! :cheers

Hoppet fra IKM uke 24 til IKM uke 25 nå. Er rimelig sikker på at EL ikke har vært, men det kan virke som den er i gang nå. Så tendenser til EL-slim i går og har kjent svake smerter på venstre side i går og i dag. Vanskelig å si om jeg har EL-slim i dag. Tror det er et børskrakk jeg ser resultatet av nå. :hilarious:

Kjente svake smerter på høyre side i forrige uke, men da hadde jeg bare kommet til CD 8, og det var lite slim. Tror ikke det skjedde noe da. Vanskelig det her!

CD 19
Ble så usikker på egen syklus at jeg dro til gynekolog i dag. Jeg har faktisk ikke hatt EL ennå, fordi hun fant nemlig en eggpose på 18 mm som kommer til å slippe innen kort tid. Hun skrev ut Letrozol og rekvirerte blodprøver til neste syklus hvis jeg ikke skulle bli gravid i denne syklusen.

Nå starter EL-testingen (blæh), mer aksjelegging og spenningen for fullt. Kan hende 23-dagerssyklusen bare var en slenger. SPENT.

CD 19
Ble så usikker på egen syklus at jeg dro til gynekolog i dag. Jeg har faktisk ikke hatt EL ennå, fordi hun fant nemlig en eggpose på 18 mm som kommer til å slippe innen kort tid. Hun skrev ut Letrozol og rekvirerte blodprøver til neste syklus hvis jeg ikke skulle bli gravid i denne syklusen.

Nå starter EL-testingen (blæh), mer aksjelegging og spenningen for fullt. Kan hende 23-dagerssyklusen bare var en slenger. SPENT.
Oii spennende da :woot: krysser fingre og tær for at det er gullegget!

CD 21
I dag er EL-testen positiv! Jeg har tydeligvis størst mengde EL-slim og mest smerter to dager før testen blir positiv. Rart. Holdt frem testen og sa: "Ja, i dag slipper tydeligvis egget." Mannen min fikk et skjevt og litt ubekvemt smil, og så måtte jeg si at det ikke var snakk om positiv graviditetstest, men EL-test. :hilarious: "Ah, ja, for det hadde vært en rar måte å fortelle det på," svarte han. Får legge litt aksjer i dag også, da.

Tok faktisk en test til nå, og den var allerede svakere, så da er toppen forbi og EL garantert nær.

CD 29 og 8 DPO
Veldig spent denne syklusen. Hadde ikke symptomer på noe som helst 1-5 DPO, kjente mensaktige smerter 6 DPO og ingenting igjen 7 DPO. I dag har jeg foreløpig ikke kjent noe heller. Har selvsagt utflod, men det har jeg jo alltid i varierende grad, så lenge jeg ikke ammer.

I forrige syklus kjente jeg masse rart hver dag. En av dagene i DPO-land klarte jeg ikke en gang å sove på grunn av smertene! Syklusen ble både kort og ekstrem, så har en bedre følelse nå, selv om det ser ut til at den blir litt lang og runder 34 dager. Skal teste med RFSU-strimmel 11 DPO da jeg skal i en bursdag.

Nå ble det plutselig litt spennende her. Skal i bursdag og testet derfor med RFSU tidligtest i morges (er 11 DPO). Den var blank, men mens jeg klaget min nød i IKM 25-tråden, kom det strek! Det var maks åtte minutter etter jeg tok testen, og den ble enda tydeligere etter 20 minutter. Ja, jeg vet at det ikke er gyldig, men det er såpass spennende at jeg skal teste med et annet merke etter jobb i dag.

1-5 min. (herlighet, er det strek der også? Ser det nå!)
20230621_062030.jpg
Ca. 8 min. (svak strek)
20230621_062627.jpg
Ca. 20 min. (definitivt strek!)
20230621_064438.jpg

Kopierer det jeg skrev i IKM 25:

HERREGUD. Tok tre Make Sure og en RFSU på fjerdegangsurin nå (og jeg er en drikker). ALLE ble svakt positive innen treminuttersfristen! RFSU tok mer tid enn det står på pakken, men også den ble svakt positiv. Lurer på om dette holder hele veien. Meganervøs siden jeg aldri har registrert kjemisk eller SA/MA etter positiv test (men tror jeg har hatt minst en SA).

(Papiret er der for å vise hvithet og begrense tiss på soveromsgulvet :hilarious: Ventet med dandering til etter fristen.)

Vedlegg

• 20230621_154559.jpg
    20230621_154559.jpg
    1,2 MB · Visninger: 128
Kopierer det jeg skrev i IKM 25:

HERREGUD. Tok tre Make Sure og en RFSU på fjerdegangsurin nå (og jeg er en drikker). ALLE ble svakt positive innen treminuttersfristen! RFSU tok mer tid enn det står på pakken, men også den ble svakt positiv. Lurer på om dette holder hele veien. Meganervøs siden jeg aldri har registrert kjemisk eller SA/MA etter positiv test (men tror jeg har hatt minst en SA).

(Papiret er der for å vise hvithet og begrense tiss på soveromsgulvet :hilarious: Ventet med dandering til etter fristen.)

Gratulerer så mye med spiren :love7 :smiley-bounce015 :dance011 :Heartpink :love017:cool05:talk017

Back
Topp