Tråden for "dumme spørsmål"

Kjøpe tripp trapp stol allerede nå? Ja/nei?
Jaa, jeg tenker det er kjempe kjekt å ha :joyful: Hvis det er Stokke kan du jo kjøpe med new born sete også!! Vi har ihvertfall montert den, og den ser helt ypperlig ut til å ligge/sitte i mens jeg lager middag for eks :joyful:
 
Vi har en bedside crib som jeg nå har hevet til passe høyde, men synes det er litt glipe mellom den og sengen. Bør man feste criben med noe mer enn å bare låse hjulene? Bør jeg gjøre noe med glipa? Jeg kan trekke babymadrassen nærmere seng-madrassen vår, men da blir det litt glipe på den borterste siden av bedside criben som jeg må tette, vet ikke hvor mye bedre det er..
 
Vi har en bedside crib som jeg nå har hevet til passe høyde, men synes det er litt glipe mellom den og sengen. Bør man feste criben med noe mer enn å bare låse hjulene? Bør jeg gjøre noe med glipa? Jeg kan trekke babymadrassen nærmere seng-madrassen vår, men da blir det litt glipe på den borterste siden av bedside criben som jeg må tette, vet ikke hvor mye bedre det er..
Vi har et sånt "tau" som festes rundt min madrass og i cribben. Ville nok hatt noe som ankrer sengen godt til foreldresengen. Høydeforskjell hadde jeg brydd meg mindre om, men greit å sikre glippen. Kan du f.eks rulle sammen et helseteppe i den borteste delen?
 
Vi har en bedside crib som jeg nå har hevet til passe høyde, men synes det er litt glipe mellom den og sengen. Bør man feste criben med noe mer enn å bare låse hjulene? Bør jeg gjøre noe med glipa? Jeg kan trekke babymadrassen nærmere seng-madrassen vår, men da blir det litt glipe på den borterste siden av bedside criben som jeg må tette, vet ikke hvor mye bedre det er..
Vi brukte den vanlige sprinkelsenga inntil vår seng, fjernet den ene veggen og la en IKEA-kontormatte under madrassene i begge sengene slik at det «bandt» dem sammen. Tilfeldigvis var madrassene like høye. Da var det ingen glipe hun kunne falle ned lenger. Så fylte vi «glipen» fra toppen av madrassen og ned til matta med diverse svøpetepper eller lignende.

Når det er sagt, så lå hu bare i den senga i et par uker. Når pappaen begynte på jobb og vi innså at han trengte uavbrutt søvn om natta flytta han inn på et annet rom og babyen kom over i min seng. Hu lå svøpt slik i babynest i tre-fire mnd før vi etter hvert begynte å legge hu ned i sprinkelsengen med senket bunn.
 
Last edited:
Noen andre som har opplevd tidvis «blåmerke» en bestemt plass på magen? Lillebror ligger mye med rumpa mot venstre ribbeinsside, og litt mer mot midten av magen føles det ut som om jeg har ett 5x5cm stort usynlig blåmerke, for det gjør vondt å ta på men jeg ser ingenting :hungry: huden strekkes jo, men det er bare vondt noen ganger :eek: klarer ikke helt å forklare skikkelig:dead:
 
Noen andre som har opplevd tidvis «blåmerke» en bestemt plass på magen? Lillebror ligger mye med rumpa mot venstre ribbeinsside, og litt mer mot midten av magen føles det ut som om jeg har ett 5x5cm stort usynlig blåmerke, for det gjør vondt å ta på men jeg ser ingenting :hungry: huden strekkes jo, men det er bare vondt noen ganger :eek: klarer ikke helt å forklare skikkelig:dead:
Jepp :wacky: lille hær ligg å presse rumpa mot høyre ribbeinsside, skikkelig ubehagelig! Må liksom strekke meg den andre veien for å få litt avlastning :hungover: kjennes som et indre blåmerke å litt sånn nummen hvis æ sitt en lengre periode :confused:
 
Jepp :wacky: lille hær ligg å presse rumpa mot høyre ribbeinsside, skikkelig ubehagelig! Må liksom strekke meg den andre veien for å få litt avlastning :hungover: kjennes som et indre blåmerke å litt sånn nummen hvis æ sitt en lengre periode :confused:
Godt det ikke bare er meg :wacky: er det noen dager du ikke kjenner noen ting og andre dager det er litt mer konstant? :angelic:
 
Noen andre som har opplevd tidvis «blåmerke» en bestemt plass på magen? Lillebror ligger mye med rumpa mot venstre ribbeinsside, og litt mer mot midten av magen føles det ut som om jeg har ett 5x5cm stort usynlig blåmerke, for det gjør vondt å ta på men jeg ser ingenting :hungry: huden strekkes jo, men det er bare vondt noen ganger :eek: klarer ikke helt å forklare skikkelig:dead:
Jepp! Føler lillebror ligger med rumpa opp under høyre ribbein så føler at jeg har blåmerke konstant!
 
Godt det ikke bare er meg :wacky: er det noen dager du ikke kjenner noen ting og andre dager det er litt mer konstant? :angelic:
Har vært ganske konstant, men mest plagsomt på kvelden før jeg legger meg. Tror det har med at han har lagt seg fast med ryggen utover mot høyreside, den siste måneden har han ikke flyttet på seg. Håper det kanskje kan bli litt bedre hvis/når han beveger seg litt lengre ned i bekkenet :rolleyes: jordmor sa han fremdeles lå ganske høy oppe :wacky:
 
Godt det ikke bare er meg :wacky: er det noen dager du ikke kjenner noen ting og andre dager det er litt mer konstant? :angelic:
Her ble det så ille at jeg måtte gå ut i permisjon lenge før tiden. Men legen fant et punkt på et ribbein og mente at det var en brist, jeg kan ikke skjønne hvordan jeg kan ha fått det. Det blir gradvis bedre men ikke helt bra (hatt det sånn siden ca u28). Kanskje det ikke er brist likevel, men hellerdet samme som dere beskriver. Utrolig ubehagelig. Har du/dere det på samme sted hele tiden?
 
Her ble det så ille at jeg måtte gå ut i permisjon lenge før tiden. Men legen fant et punkt på et ribbein og mente at det var en brist, jeg kan ikke skjønne hvordan jeg kan ha fått det. Det blir gradvis bedre men ikke helt bra (hatt det sånn siden ca u28). Kanskje det ikke er brist likevel, men hellerdet samme som dere beskriver. Utrolig ubehagelig. Har du/dere det på samme sted hele tiden?
Det er ikke sikkert det er en brist, men det er fullt mulig å hoste seg til et ribbeinsbrudd/brist, så om babyen sparker godt er det ikke umulig at det er det du har fått. Selv opplever jeg det som et slags gnagsår opp mot ribbeina. Både med lillebror i magen og da storesøster lå der. Kjenner det store deler av hver dag og har bare venta på at det skulle skje med lillebror også. Det er godt det ikke er lenge igjen.
 
Dumt spørsmål!
Har dere med lue til den nyfødte, eller får man det der? Vi har bare kjøpt sånn med knyting- men ser på bilder og filmer at de gjerne skal ha en man kan tre over hodet med en gang den nyfødte har kommet ut! Må jeg kjøpe det?
Vi hadde med både en strikkalue vi fikk på Finn som var helt enkel og jeg som strikker hadde ingen tilknytning til, pluss en lue eller to babyen skulle ha på når hun var vasket. Men da jeg spurte mannen om å hente lua i bagen og ta den på babyen, sa jordmor at jeg ikke skulle tenke på det, for de hadde en lue som var ment til og brukes mens ungen var «skitten». Det var en strikka ribbelue i rosa og hvit. Enda mindre fin enn den vi hadde med. Sikkert godt egnet til premature barn, men på blubba mi bare sklei den av. Tar derfor med den samme lua jeg hadde med sist og bruker den denne gangen. Den har knyting som kan festes løst slik at den holder seg bedre på plass. Planen er å kaste den etterpå.

Jeg fødte på Storken på KK, og det kan jo være tilfeldig om jordmødrene strikker mye, om de har mange som donerer luer, eller om de tilfeldigvis bare hadde et lager akkurat da.
 
Her ble det så ille at jeg måtte gå ut i permisjon lenge før tiden. Men legen fant et punkt på et ribbein og mente at det var en brist, jeg kan ikke skjønne hvordan jeg kan ha fått det. Det blir gradvis bedre men ikke helt bra (hatt det sånn siden ca u28). Kanskje det ikke er brist likevel, men hellerdet samme som dere beskriver. Utrolig ubehagelig. Har du/dere det på samme sted hele tiden?
Off ja, skikkelig ubehagelig :( jeg får på samme plass hver gang, men varierer når jeg får det og hvor lenge det varer.. i går hadde jeg det hele ettermiddag/kveld, men våknet opp uten vondt noe plass :hungry: synes det er skikkelig rart..
 
Noen som klør fælt på brystene for tiden? :sorry:
 
Nå har jeg fått det vonde «blåmerke» i dag også, men i dag tror jeg at jeg har trigget det frem med å skrue sammen en kommode til storebror, og jeg har stått i ulike stillinger som kanskje ikke er de mest behagelige :p
 
Back
Topp