Da må du kanskje bare venteTok den 30. september... 20 uker har gått først den 17/2 :/ Legen min har sagt at hun følger FHI sine råd, så hun vil ikke anbefale at jeg tar den før.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da må du kanskje bare venteTok den 30. september... 20 uker har gått først den 17/2 :/ Legen min har sagt at hun følger FHI sine råd, så hun vil ikke anbefale at jeg tar den før.
Noen ammerelaterte spørsmål! Blir det veldig mye søl med amming i starten så man trenger å ha med en del amme-BH-er i fødebagen? Bør man ha med ammeskjold i fødebagen? Evt er det stort forskjell på hva man trenger til ulike nipler? Har de ammeskjold eller andre hjelpemidler til utlån på sykehusene sånn at man kan finne ut hva som funker på barsel og så kjøpe om det trengs når man drar hjem?
Det tar noen dager før melken (og lekkasje) virkelig er på plass. Jeg brukte bare ammesingleter og ullinnlegg på sykehuset, selv om vi var der 5 dager. Begynte med engangsinnlegg først når vi kom hjem. Hvis du blir litt sår, kan de egangsinnleggene være ubehagelige. Men, skader ikke å ta med noen, jeg kommer til å gjøre det selvNoen ammerelaterte spørsmål! Blir det veldig mye søl med amming i starten så man trenger å ha med en del amme-BH-er i fødebagen? Bør man ha med ammeskjold i fødebagen? Evt er det stort forskjell på hva man trenger til ulike nipler? Har de ammeskjold eller andre hjelpemidler til utlån på sykehusene sånn at man kan finne ut hva som funker på barsel og så kjøpe om det trengs når man drar hjem?

Er noen som er andregangsfødende her som merker ekstra mye til de stikkesmertene i underlivet nå? Jeg er 27+0 i dag, og husker med første at jeg fikk et å annet stikk der når ho bevegde seg, men denne gangen er det plutselig mye mer! føler meg dessuten helt hoven og oppblåst i underlivet også! Synes det er skikkelig slitsomt å være gravid denne gangen!
smertene kan nesten minne om presset fra da hodet skulle ut under fødsel

Jeg så at Easygrow har en bilstolpose som passer til vår/høst, som jeg vurderer å anskaffe meg. Så jeg tenker at jeg bruker heller ullpledd oppi posen når det blir kaldere til høsten/vinterenEr det noen som har noen tanker om bilstolpose? Tykk, tynn? Jeg hadde ikke det sist, men kan se for meg at det er praktisk i forbindelse med barnehagelevering av storesøster etc.

Har en bilstolpose i dun som jeg tenker er fin første tidenEr det noen som har noen tanker om bilstolpose? Tykk, tynn? Jeg hadde ikke det sist, men kan se for meg at det er praktisk i forbindelse med barnehagelevering av storesøster etc.
Sniker fra juni.Noen ammerelaterte spørsmål! Blir det veldig mye søl med amming i starten så man trenger å ha med en del amme-BH-er i fødebagen? Bør man ha med ammeskjold i fødebagen? Evt er det stort forskjell på hva man trenger til ulike nipler? Har de ammeskjold eller andre hjelpemidler til utlån på sykehusene sånn at man kan finne ut hva som funker på barsel og så kjøpe om det trengs når man drar hjem?
Sniker fra juni.Er det noen som har noen tanker om bilstolpose? Tykk, tynn? Jeg hadde ikke det sist, men kan se for meg at det er praktisk i forbindelse med barnehagelevering av storesøster etc.
Da må du kanskje bare ventemye smitte der du bor?

Noen ammerelaterte spørsmål! Blir det veldig mye søl med amming i starten så man trenger å ha med en del amme-BH-er i fødebagen? Bør man ha med ammeskjold i fødebagen? Evt er det stort forskjell på hva man trenger til ulike nipler? Har de ammeskjold eller andre hjelpemidler til utlån på sykehusene sånn at man kan finne ut hva som funker på barsel og så kjøpe om det trengs når man drar hjem?
Jeg synes det virker chill med dyne i vogna, tenker å starte med det og så kjøpe vognpose til sittedelen på vogna når det trengs eller hvis det viser seg at jeg ikke liker dyne vogna. Men hvilken størrelse bør man ha på dyna i vogna? 65 x 80 cm? 80 x 100 cm?
Hvordan estimerte jordmora di vekta? Både nå og frem i tid? Ut fra hva? Bare nysgjerrig da det ikke er tema herVar på en ekstra UL for å sjekke morkaken, alt fint. Der mente jordmor samtidig at baby var på ca 2kg og at det er helt gjennomsnittlig (uke 33). Uke 34 estimerte min faste jordmor baby til 2,1 kg og at han kanskje kom til å veie rundt 4 kg ved fødsel. Jeg har lagt på meg ca 6 kg til nå.
Noen som vil dele vekstestimat på sin baby ved rundt uke 34 ?bare nysgjerrig
![]()
Hvordan estimerte jordmora di vekta? Både nå og frem i tid? Ut fra hva? Bare nysgjerrig da det ikke er tema her
32+1 2260 g. Blir en stor gutt.Var på en ekstra UL for å sjekke morkaken, alt fint. Der mente jordmor samtidig at baby var på ca 2kg og at det er helt gjennomsnittlig (uke 33). Uke 34 estimerte min faste jordmor baby til 2,1 kg og at han kanskje kom til å veie rundt 4 kg ved fødsel. Jeg har lagt på meg ca 6 kg til nå.
Noen som vil dele vekstestimat på sin baby ved rundt uke 34 ?bare nysgjerrig
![]()