Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
14+4 er seint er det ikke? Trodde den var rundt uke 12 ish?14+4 her
Jaa, det mener jeg også Synes det var veldig seint!!14+4 er seint er det ikke? Trodde den var rundt uke 12 ish?
Det praktiseres forskjellig. På Ahus Kongsvinger fikk jeg begge timene dagen etter henvisning var sendt. På Ahus Nordbyhagen fikk jeg nå tildelt OTUL og beskjed om at jeg vil få tildelt OUL i løpet av januar/februar.Ser ut som de fleste får tildelt TOUL mellom 12+0 - 13+0 sånn ca Håper å få tildelt time snart jeg også! Får man tildelt time til begge ultralydene samtidig eller må man vente på OUL time etter TOUL?
Du kan kanskje be de ringe deg hvis noen avlyser sin time eller se om det finnes ledige timer før? Enig i at 14+0 er veldig sent. Skal du ta NIPT også?Jeg lurer på om jeg skal spørre om de kan fremskynde min TUL. Har fått time når jeg er 14+0 Men sånn som jeg skjønner det så blir det veldig i grenseland med tanke på å se avvik i forhold til nakkefolden. Så det kan vel være smart å ta den ultralyden mellom uke 12-13?
Jeg er over 35, så tenker at det er lurt at jeg tar NIPT og. Men har legetime i uke 11, så kan kanskje ta blodprøven der?Du kan kanskje be de ringe deg hvis noen avlyser sin time eller se om det finnes ledige timer før? Enig i at 14+0 er veldig sent. Skal du ta NIPT også?
Offentlig NIPT tas rutinemessig samtidig som man er på OTUL. Blodprøven er spesiell og det er bare noen få på sykehuset som kan bestille den, på Ahus Kongsvinger er det kun 2 stk på hele huset som har tilgang til å bestille, så tror ikke det går hos FL? Sjekk det gjerne ut, skader jo ikke å spørre om det er mulig. Det er også lurt å vente så lenge som mulig med NIPT da blir svaret mest konklusivtJeg er over 35, så tenker at det er lurt at jeg tar NIPT og. Men har legetime i uke 11, så kan kanskje ta blodprøven der?
Jo men dersom man finner avvik som er tungtveiende skal det ikke være noe problem å få medhold i nemnden. Man rekker egentlig ikke å «unngå» nemden siden man har første offentlige en gang mellom 11+0-14+0 og det tar som regel en uke å få svar på blodprøven.Jeg er 12+0 når jeg har time. Litt urolig for det, siden vi skal ha NIPT da også. Må man ikke til abortnemd da hvis noe er galt?