Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan gikk det med ny ul?Jeg var kalt inn 12+0, men jordmor mente det var for tidlig, og fosteret lå vanskelig til, så skal tilbake 13+1 (i morgen)
Alle målinger normale 13+1, aktiv lite gull på skjermen som bevegde seg masse. Tok seg til hodet, strekte seg, etc. Fin liten nese i profilHvordan gikk det med ny ul?![]()
De ville ikke gjette noe om kjønn, mente det var for tidlig. Har tatt NIPT og venter på svar.

Da håper jeg hvertfall at hvis de får en avlysning eller bytte av time, at de ringer deg så du får komme inn før!Vi skulle egentlig på tidlig ultralyd i dag (12+0), men timen ble avlyst pga sykdom hos dem. Skuffende, men sånt skjer. Når jeg ringer dem for å avtale ny time får jeg beskjed om at neste ledige time er 11. mars! Da vil jeg være i uke 16. Jeg ble helt satt ut. Jeg antok at de hadde et system for hvordan de dekker opp når slikt skjer, for det kan jo ikke være uvanlig med redusert kapasitet der noen ganger. På min jobb må vi hvertfall ta igjen arbeidsoppgaver som ikke blir gjort pga. fravær. Sekretæren mente jeg kunne snakke med jordmor på sykehuset direkte, men de tar ikke telefonen (foreløpig, jeg skal prøve igjen senere). Er det noen andre som har opplevd lignende og hva gjorde dere? Jeg tenker på å kontakte jordmoren min på helsestasjonen og høre om hun kan sjekke med de andre sykehusene i området. Det foreslo jeg for sekretæren også, men hun kunne ikke gjøre det. Dette er på Ullevål.
Jeg har ikke erfaring med det samme, men jeg har fødeplass på Ullevål, og har fått time til tidlig ultralyd på Rikshospitalet i neste uke. Så de kan fordele timer på tvers av sykehusene. Det virker som om de er sprengt på kapasitet, men synes likevel at de bør kunne gi deg en tidligere time enn uke 16. Da er det vel for sent å gjøre noen av de undersøkelsene de skal?Vi skulle egentlig på tidlig ultralyd i dag (12+0), men timen ble avlyst pga sykdom hos dem. Skuffende, men sånt skjer. Når jeg ringer dem for å avtale ny time får jeg beskjed om at neste ledige time er 11. mars! Da vil jeg være i uke 16. Jeg ble helt satt ut. Jeg antok at de hadde et system for hvordan de dekker opp når slikt skjer, for det kan jo ikke være uvanlig med redusert kapasitet der noen ganger. På min jobb må vi hvertfall ta igjen arbeidsoppgaver som ikke blir gjort pga. fravær. Sekretæren mente jeg kunne snakke med jordmor på sykehuset direkte, men de tar ikke telefonen (foreløpig, jeg skal prøve igjen senere). Er det noen andre som har opplevd lignende og hva gjorde dere? Jeg tenker på å kontakte jordmoren min på helsestasjonen og høre om hun kan sjekke med de andre sykehusene i området. Det foreslo jeg for sekretæren også, men hun kunne ikke gjøre det. Dette er på Ullevål.
Så flott å høreAlle målinger normale 13+1, aktiv lite gull på skjermen som bevegde seg masse. Tok seg til hodet, strekte seg, etc. Fin liten nese i profilDe ville ikke gjette noe om kjønn, mente det var for tidlig. Har tatt NIPT og venter på svar.
Vis vedlegget 454290
Vi tenker vel vi skal fortelle folk (utover de nærmeste) om graviditeten når vi får svar på NIPT om alt er i orden.
Hvordan går det med deg?![]()