Torsdags-prat :D

Anita87

Fulltidsmamma
Oktobermirakler 2013
September 2012
God morgen store og små;)

Da var jentene mine levert i barnehagen, og skal skal til å rydde litt her :) blåser masse ute:eek::mad::p så var godt å komme hjem igjen..hehe..
Ul-termin er idag:eek::D så spørs om det er den eller forige termin (13 okt) som stemmer best..så nå må jet bare vente, vente, vente og, vente :P

Det største planen jeg har idag er å kjøpe mer dentinox og paracet til Liana! Stakkars liten, var jo helt utrøstelig igår kveld:( hun har aldri hatt det såå vondt ved tannutbrudd! Men ble seg selv etter å ha smurt munn, så da klarte jeg å gi hun en stikkpille;) og hun var rolig resten av natten:)

Ønsker alle dere snupper en fin dag!

★Sender fra pipe-gjøken★

Så spennende, litt for spennende å gå vente slik, håper vi får et lite hint om noe er i gjære:p
Jeg koser meg med å kjenne tydligere sprak nå, mest i blæra hehe, ordinær ultralyd på mandag:-)

Stakkars snuppa di, vi har nettopp hatt en sånn runde selv, bra det hjalp med dentinox og paracet.

Da var jentene mine levert i barnehagen, og skal skal til å rydde litt her :) blåser masse ute:eek::mad::p så var godt å komme hjem igjen..hehe..
Ul-termin er idag:eek::D så spørs om det er den eller forige termin (13 okt) som stemmer best..så nå må jet bare vente, vente, vente og, vente :p

Det største planen jeg har idag er å kjøpe mer dentinox og paracet til Liana! Stakkars liten, var jo helt utrøstelig igår kveld:( hun har aldri hatt det såå vondt ved tannutbrudd! Men ble seg selv etter å ha smurt munn, så da klarte jeg å gi hun en stikkpille;) og hun var rolig resten av natten:)

★Sender fra pipe-gjøken★
Terminen i dag kan jo stemme selvom du går over den da ;) termindato og +/- 14 dager er fortsatt "innenfor termin" ;)
Hjelper dentinox synes du? Får bare gi paracet om hun plages da. Litt skeptisk til mye dentinox jeg, kjenner jeg..

Eskil og jeg har vært på 1-årskontroll i dag =)
Det gikk supert, selvom jeg synes det var litt synd at vi ikke fikk "vår" helsesøster og en annen lege enn det vi pleier. Synes liksom den kontinuiteten er så hyggelig. Men det var koselige folk vi traff, så det gikk bra! Vaksine var jo ikke noe moro, men det gikk greit det også!
Fikk ingen klare svar på hva vi skulle gjøre med den ugreie magen til Lillebror, ble henvist til fastlege om melkefri diett ikke fungerte, eller om det fungerer bra så han skal utredes for melkeallergi.
HS mente jo at det var rart om det skulle være melk som gav reaksjon nå så plutselig, da alle grøter er basert på kumelk. Men neida, vi har jo aldri gitt den type grøt, har alltid kjøpt melkefri grøt på helsekost (det lille han har villet ha grøt da...!), så da ble hun litt mer i stuss igjen.
Planen nå er at Lillebror skal sove, og jeg skal rydde litt og gjøre klart til middagen senere.

Ul-termin er idag:eek::D så spørs om det er den eller forige termin (13 okt) som stemmer best..så nå må jet bare vente, vente, vente og, vente :P

★Sender fra pipe-gjøken★
Ååå, jeg er så spent på dine vegner!! :D Håper du slipper å vente så alt for lenge da.:)

Håper Liana slipper mye mer plager. Rart at det er ekstra ille på kveldstid? Slik er det iallfall her.. Hurra for paracet.:)

God formiddag :)

Har hatt problemer med appen, men nå virker den :)

Vi har vært hos legen i dag. Snuppa har tydeligvis vannkopper. Dumme meg forsto ikke at det var det men trodde det var elveblest. Burde nok ha kikka litt bedre etter ;) Men greit å vite hva som gjør at hun er så sutrete, grinete og klengete for tiden ihvertfall :)

Vi skal være hjemme reten av dagen. Skal bake humlebøler (risboller) til svigerinna mi sin 30 års fest i morgen. Vi har meldt avbud siden jeg er så sinnsykt kvalm på kveldstid, men vil bake likevel siden jeg lovde det for lenge siden ;) spørst om simone må få seg en liten god bedri risbolle i dag eller i morgen. Prøver å holde hun unna søtsaker, men merker at hun er raskt ute når vi er på besøk hos folk, så litt går vel bra så lenge det ikke blir rutine av det. Heldigvis har hun ikke skjønt at juice, saft og brus er godt, så håper hun ikke får snusen i det før på leeeeenge!

Vi har vært hos legen i dag. Snuppa har tydeligvis vannkopper. Dumme meg forsto ikke at det var det men trodde det var elveblest. Burde nok ha kikka litt bedre etter ;) Men greit å vite hva som gjør at hun er så sutrete, grinete og klengete for tiden ihvertfall :)

Vi skal være hjemme reten av dagen. Skal bake humlebøler (risboller) til svigerinna mi sin 30 års fest i morgen. Vi har meldt avbud siden jeg er så sinnsykt kvalm på kveldstid, men vil bake likevel siden jeg lovde det for lenge siden ;) spørst om simone må få seg en liten god bedri risbolle i dag eller i morgen. Prøver å holde hun unna søtsaker, men merker at hun er raskt ute når vi er på besøk hos folk, så litt går vel bra så lenge det ikke blir rutine av det. Heldigvis har hun ikke skjønt at juice, saft og brus er godt, så håper hun ikke får snusen i det før på leeeeenge!

Vannkopper ja, jeg venter enda på at eldstemann skal få det da han har vært utsatt for stor smitte flere ganger opp i gjennom :o
Håper hun er i grei form da! Saft og brus får de ikke snusen på så lenge vi gir dem vann ;) Så den biten er i grunn grei.
T likte hverken saft eller juice før han var 3-4 år, alt var "surt", og brus/ kullsyre klarer han fortsatt ikke. Han ELSKER vann og smoothie ;)
Men tar gjerne et saftglass nå som han har blitt så stor, om han blir tilbudt!

Så spennende, litt for spennende å gå vente slik, håper vi får et lite hint om noe er i gjære:p
Jeg koser meg med å kjenne tydligere sprak nå, mest i blæra hehe, ordinær ultralyd på mandag:-)

Stakkars snuppa di, vi har nettopp hatt en sånn runde selv, bra det hjalp med dentinox og paracet.

Hehe ja, den minste lille mensmurring får meg til å tenke på om det er rier som smått starter :P
Å det er så kos når man har begynt å kjenne sparkene:rolleyes::D nyt det før de blir for harde:p hehe.. kjenner du spark hver dag nå eller?:)
Så spennende med ul:D håper dere får vite kjønnet denne gangen;):)

Ikke noe gøy når tennene til de små gjør sååå vondt at de hylgriner og ingen trøst hjelper:( håper virkelig de kommer ut raskt!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Terminen i dag kan jo stemme selvom du går over den da ;) termindato og +/- 14 dager er fortsatt "innenfor termin" ;)
Hjelper dentinox synes du? Får bare gi paracet om hun plages da. Litt skeptisk til mye dentinox jeg, kjenner jeg..

Hehe ja, vet:P men sjansen er lissom så liten for at jeg går 2 uker over.. men det kan jo skje forde da;) men tror ikke det er lenge igjen, syns kroppen føles annerledes og har masse kynnere med murring, noe som var et veldig godt tegn sa jordmor:D

Til nå, så har dentinox hjulpet til en viss grad, men da må jeg ta en del på av gangen.. liker heller ikke å bruke så mye av det, men har nesten ikke trengt tidligere:) så da kjører jeg på nå når hun virkelig har vondt.. er 2 gangen jeg har trengt å gi paracet pga tenner, og jeg gir om jeg føler at hun trenger det..men samboer mer mye mer skeptisk til paracet :P haha..

Eskil og jeg har vært på 1-årskontroll i dag =)
Det gikk supert, selvom jeg synes det var litt synd at vi ikke fikk "vår" helsesøster og en annen lege enn det vi pleier. Synes liksom den kontinuiteten er så hyggelig. Men det var koselige folk vi traff, så det gikk bra! Vaksine var jo ikke noe moro, men det gikk greit det også!
Fikk ingen klare svar på hva vi skulle gjøre med den ugreie magen til Lillebror, ble henvist til fastlege om melkefri diett ikke fungerte, eller om det fungerer bra så han skal utredes for melkeallergi.
HS mente jo at det var rart om det skulle være melk som gav reaksjon nå så plutselig, da alle grøter er basert på kumelk. Men neida, vi har jo aldri gitt den type grøt, har alltid kjøpt melkefri grøt på helsekost (det lille han har villet ha grøt da...!), så da ble hun litt mer i stuss igjen.
Planen nå er at Lillebror skal sove, og jeg skal rydde litt og gjøre klart til middagen senere.

Så moro med 1års kontroll:D hva var målene? Håper dere finner ut av dette med magen hans! Er så dumt å ikke vite hva som evt er galt:(

Ååå, jeg er så spent på dine vegner!! :D Håper du slipper å vente så alt for lenge da.:)

Håper Liana slipper mye mer plager. Rart at det er ekstra ille på kveldstid? Slik er det iallfall her.. Hurra for paracet.:)

Ja håper jeg å..er ganske så lei av å være gravid! Har jo ikke gjort noe annet de siste 2 åra:P

Veldig rart at det skal være verst på kvelden/natta ja! Hun var jo sutrete igår, og siklet veldig mye..men er aldri sånn at hun hylskriker og gråter av smerte på dagtid:confused::( hehe ja HURRA for paracet!:D

Hehe ja, vet:p men sjansen er lissom så liten for at jeg går 2 uker over.. men det kan jo skje forde da;) men tror ikke det er lenge igjen, syns kroppen føles annerledes og har masse kynnere med murring, noe som var et veldig godt tegn sa jordmor:D

Til nå, så har dentinox hjulpet til en viss grad, men da må jeg ta en del på av gangen.. liker heller ikke å bruke så mye av det, men har nesten ikke trengt tidligere:) så da kjører jeg på nå når hun virkelig har vondt.. er 2 gangen jeg har trengt å gi paracet pga tenner, og jeg gir om jeg føler at hun trenger det..men samboer mer mye mer skeptisk til paracet :p haha..

Paracet har jeg aldri vært redd for å gi. Men Dentinox fungerte aldri særlig på T heller, derfor har vi ikke engang prøvd det med Lillebror. Men T var ikke veldig plaget før jekslene kom da, virker som Lillebror er av samme typen.

Vannkopper ja! Da er det ikke rart hun oppfører seg som hun gjør;) men da vet dere det hvertfall.. har hun mange?

Snill du er som baker forde:D snuppa setter nok pris på en risbolle:P:)
Liana fikk smake på bolle her om dagen, og da var det et stort smil i ansiktet og hun kom med lyder som "mmmm" og "nam":P

God bedring til Simone;)

Så moro med 1års kontroll:D hva var målene? Håper dere finner ut av dette med magen hans! Er så dumt å ikke vite hva som evt er galt:(

Glemte målene ja :p :D
Han er 11,3 kilo og 79 cm. 48,5 rundt hodet.
Han har gått opp ca en kilo på 2 måneder da, omtrent ;)

Vannkopper ja, jeg venter enda på at eldstemann skal få det da han har vært utsatt for stor smitte flere ganger opp i gjennom :o
Håper hun er i grei form da! Saft og brus får de ikke snusen på så lenge vi gir dem vann ;) Så den biten er i grunn grei.
T likte hverken saft eller juice før han var 3-4 år, alt var "surt", og brus/ kullsyre klarer han fortsatt ikke. Han ELSKER vann og smoothie ;)
Men tar gjerne et saftglass nå som han har blitt så stor, om han blir tilbudt!

Samme med Emira! Tror alle i barnehagen fikk vannkopper litt før Liana ble født, men ikke Emira:eek::p
Vann og smoothie er det Emira liker best å;) til lørdagsgodt så vil hun fortsatt ha de "baby-smoothiene" som drikke og velger bare ėn ting å spise, som en liten sjokolade eller noe..ganake greit når de ikke krever noe mer:D

Hehe ja, den minste lille mensmurring får meg til å tenke på om det er rier som smått starter :p
Å det er så kos når man har begynt å kjenne sparkene:rolleyes::D nyt det før de blir for harde:p hehe.. kjenner du spark hver dag nå eller?:)
Så spennende med ul:D håper dere får vite kjønnet denne gangen;):)

Ikke noe gøy når tennene til de små gjør sååå vondt at de hylgriner og ingen trøst hjelper:( håper virkelig de kommer ut raskt!

Kjent liv hver dag denne uka her, håper det ikke blir så harde spark, nasse var ganske snill husker jeg:-)
Ja, det hadde vært gøy, beundrer de som klarer å vente helt til fødselen:-)

Nei,det er ikke gøy nei, krysser fingre for at tanna er på plass snart.

Samme med Emira! Tror alle i barnehagen fikk vannkopper litt før Liana ble født, men ikke Emira:eek::p
Vann og smoothie er det Emira liker best å;) til lørdagsgodt så vil hun fortsatt ha de "baby-smoothiene" som drikke og velger bare ėn ting å spise, som en liten sjokolade eller noe..ganake greit når de ikke krever noe mer:D

Men, altså, om de lærer seg at vann og smoothie er det man får å drikke, så vil de jo helst ha det ;) :)
Teodor spiser gjerne MASSE godteri, han :p Men han klarer å begrense seg, og må ofte velge en eller to ting da, det synes jeg holder. Men vi har snakket om at vi må innføre bokstavkjeks og rosiner til lørdagsgodt, så T ikke sitter med masse godt som Lillebror ikke kan spise nå som han er mer bevisst på hva de rundt han putter i seg...

Paracet har jeg aldri vært redd for å gi. Men Dentinox fungerte aldri særlig på T heller, derfor har vi ikke engang prøvd det med Lillebror. Men T var ikke veldig plaget før jekslene kom da, virker som Lillebror er av samme typen.

Jeg er heller ikke redd for å gi det..for er så sjeldent alikevel.. men samboer liker ikke tabletter osv.. har sier det er gift:P hahaha.. men det stopper ikke meg om jeg eller barna har det vondt! Emira var heller ikke så mye plaget før jekslene kom, og hun fikk alle 4 samtidig (begge gangene)..så ikke rart det var vondt..

Vi harkostossmed en enkel lunsj med brød,kyllingpostei og maaaasse bringebær... Mina elsker det,men ikke W..
Fikk akkurat vite at mannen kommer mandag kveld <3 23.30 lander han,på 2 årsdagen til Wael....
Litt synd det ikke gikk noe som matchet før...
Vi får feire ordentlig på tirsdag :)

Har støvsugd,vasket all sengetøy til alle 3 :) legger på nytt snart :) wael vil bare ha fantorangen på,så han får bare få viljen sin :)

Sent from my iPad <3

Jeg er heller ikke redd for å gi det..for er så sjeldent alikevel.. men samboer liker ikke tabletter osv.. har sier det er gift:p hahaha.. men det stopper ikke meg om jeg eller barna har det vondt! Emira var heller ikke så mye plaget før jekslene kom, og hun fikk alle 4 samtidig (begge gangene)..så ikke rart det var vondt..

Men Dentinox er ikke "gift" eller? :p

Back
Topp