Torsdag 29. Mai

God kveld.
Deilig vær i dag. Vesla har lekt ute, sov i tre timer, for så å bade i bassenget og springe rundt i nattkjole/bleieløs på verandaen. Greit med så lite klær på, så er det "enklere" å komme seg på potte.;) En herrrlig dag med andre ord. Og angående ord, så kom det et nytt et her i dag: iiis!
Vis vedlegget 63354

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Så deilig hun har det! :)

Is er nok det viktigste ordet i vokabularet til en nesten toåring ;)

Både du og baggasjen er der dere hører hjemme!;)
Ble frista av den pæredrinken du nevnte jeg asså... *sikle*

Jeg tror jeg må teste den pærecoctailen i kveld! MÅ jo bare bli bra :D

Ariel på, ja.:) Kjøpte to nattkjoler på lindex som jeg bruker som vanlige kjoler.:p
Jen har spist/fått smake is de siste tre helgene, så det er tydeligvis populært - siden hun fant ut at hun skulle uttale ordet. Tenkte vel at hun kom til å imponere oss soppass at hun kom til å få en ekstra is da!:p

Hehe ja men det er jo kjekt!:) for kjoler blir laget så korte nå for tiden også.. til Emira så kjøper jeg 1 og 2 str større enn det hun bruker til vanlig, fordi hun vil helst ha litt lengde på kjolene:) (for det er jo sånn prinsessene har:P )

Haha så god lille jenny er:) sier hun mange ord eller?

Hehe ja men det er jo kjekt!:) for kjoler blir laget så korte nå for tiden også.. til Emira så kjøper jeg 1 og 2 str større enn det hun bruker til vanlig, fordi hun vil helst ha litt lengde på kjolene:) (for det er jo sånn prinsessene har:P )

Haha så god lille jenny er:) sier hun mange ord eller?
Nei, prinsessene går ikke i korte kjoler! Nattkjoler derimot..;)

Hun er ikke så avansert i språkveien, men har fått noen nye ord og sammensetninger bare den siste uka: isss, mat, gass (gras), dobbte (blomster), titte/titte dæ (sitte/ sitte der) og i sta sa hun "nam mat". Ellers går det i mamma/pappa/mappa, hei/heia,hade, hajjo du dæ (hallo du der), ko (sko), tisss, møø, væo-væo (voff-voff) og ikke minst NEEEIIIII!!;)
Men det er utrolig hvor mye hun forstår asså! Morro.:)

Nei, prinsessene går ikke i korte kjoler! Nattkjoler derimot..;)

Hun er ikke så avansert i språkveien, men har fått noen nye ord og sammensetninger bare den siste uka: isss, mat, gass (gras), dobbte (blomster), titte/titte dæ (sitte/ sitte der) og i sta sa hun "nam mat". Ellers går det i mamma/pappa/mappa, hei/heia,hade, hajjo du dæ (hallo du der), ko (sko), tisss, møø, væo-væo (voff-voff) og ikke minst NEEEIIIII!!;)
Men det er utrolig hvor mye hun forstår asså! Morro.:)

Jeg syns hun høres flink ut :D likte hvertfall ordet for blomst og voff-voff :P Liana sier håååjooo til hallo..og bombom til blomst.. NEEEIIII hører vi ofte her å.. og IKKE! :P og Liana har blitt veldig flink til å herme eller prøve å gjenta ord etter oss :)

Jeg syns hun høres flink ut :D likte hvertfall ordet for blomst og voff-voff :P Liana sier håååjooo til hallo..og bombom til blomst.. NEEEIIII hører vi ofte her å.. og IKKE! :P og Liana har blitt veldig flink til å herme eller prøve å gjenta ord etter oss :)
Ja, det er nok herminga som gjør at hun har lært deg litt den siste uka. Hun har jo vært hjemme med skravlemammaen sin veittu!;)

Hvis det kommer i flere bleier så ta deg en legetur. Blir det med den ene gangen så er det nok ikke noe å bekymre seg for...men er kanskje ikke helt usannsynlig at begge jentene reagerer på det samme.

Nei, det er vel en fare for at nr 2 kan få det også ja. Jaja, man er i hvertfall godt vant til det nå.

Var ikke du på melkefri diett da hun var nyfødt? Mente å huske problemstillingen din for kort tid siden.

Surfer mobilt!

Jo, jeg var det, men begynte å spise litt hvitost for å teste, det gikk helt fint. Men ren melk går ikke bra.

Nei, det er vel en fare for at nr 2 kan få det også ja. Jaja, man er i hvertfall godt vant til det nå.
Ja, jeg synes ikke det er noe stress med melkefritt lengre. Føler ikke det hemmer oss på noe vis! Etter at vi fant soyais er alt helt greit, for is var det eneste savnet (mitt) :P ;) ...og ost da, men det har vi også funnet!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det er nok herminga som gjør at hun har lært deg litt den siste uka. Hun har jo vært hjemme med skravlemammaen sin veittu!;)

Haha ja du får skravle hull i hode hennes, så gjør hun det med deg å :D

Kanskje det er derfor Hermine prater så bra :eek:

Hun har vært veeeldig mye hjemme alene sammen med mamman sin siden hun ble født :p

Både jeg og dm skravler noe helt forferdelig, så det er rart hun ikke kan flere ord.:p Virker som at det har "løsna" litt nå da. I dag sa hun "ode" (hode) og tok seg på skallen. Jeg sier "hau", så det må hun evt plukka opp fra pappaen sin, som er finere i målet enn meg.:p

Kanskje det er derfor Hermine prater så bra :eek:

Hun har vært veeeldig mye hjemme alene sammen med mamman sin siden hun ble født :p

Hahaha ja og etter hva jeg hat fortsått, så kan du være skravlete å?:P:D haha

Både jeg og dm skravler noe helt forferdelig, så det er rart hun ikke kan flere ord.:p Virker som at det har "løsna" litt nå da. I dag sa hun "ode" (hode) og tok seg på skallen. Jeg sier "hau", så det må hun evt plukka opp fra pappaen sin, som er finere i målet enn meg.:p

Hehe ja men du skal se at plutselig braker det løs:) jeg pleier å si "hue" og sambo og barnehagen sier "hode".. hehe.. så Liana sier hooooode, også hååååre.. MEN noen ganger blander hun disse ordene og sier "hooooore":eek: hahaha

Ja, jeg synes ikke det er noe stress med melkefritt lengre. Føler ikke det hemmer oss på noe vis! Etter at vi fant soyais er alt helt greit, for is var det eneste savnet (mitt) :p ;) ...og ost da, men det har vi også funnet!

Sent from my iPhone using BV Forum

Lager du ukes menyer?

Hahaha ja og etter hva jeg hat fortsått, så kan du være skravlete å?:P:D haha
En viss fare for det ja :rolleyes:

Hun plukker opp så mye rart. Jeg sa til mannen idag at jeg fikk så vondt i nakken av å gå med bh, så jeg skulle ta av meg bh-en og så skifte til en genser jeg kunne gå med uten bh under. Det gikk noen minutter så sa Hermine:

"Ondt i nakken, genser af" og begynte å hale i genseren sin. Jeg spurte hvor nakken var og hun pekte på magen sin :p

Lager du ukes menyer?
Jepp!

Eller, jeg planlegger 6 middager (onsdager er Hermine hos svigers så da har vi ikke middag) og handler inn. Så tar vi det litt ettersom hva vi har lyst på og lager hver dag ;)

Den neste uken blir det:

Ovnsbakt laks med ris og salat
Fiskesuppe
Wok med svinekjøtt
Spagetti og kjøttsaus
Pølselapskaus
Hamburger og chips

En viss fare for det ja :rolleyes:

Hun plukker opp så mye rart. Jeg sa til mannen idag at jeg fikk så vondt i nakken av å gå med bh, så jeg skulle ta av meg bh-en og så skifte til en genser jeg kunne gå med uten bh under. Det gikk noen minutter så sa Hermine:

"Ondt i nakken, genser af" og begynte å hale i genseren sin. Jeg spurte hvor nakken var og hun pekte på magen sin :p

Hahah så heldig :D hvordan du forklarer det hun sier og gjør, minner meg om Emira når hun var litt over 2 år;) moro at hun fanger opp så mye! Men man må jammen være.være forsiktig med hva man sier å :P

Når jeg var gravid med Liana så må jeg ha klaget mye på bekkenet, for når jeg sa ting som "nå må du rydde lekene dine", så kom det "jeg kan ikke nå, for har så vondt i bekkenet" haha

Hahah så heldig :D hvordan du forklarer det hun sier og gjør, minner meg om Emira når hun var litt over 2 år;) moro at hun fanger opp så mye! Men man må jammen være.være forsiktig med hva man sier å :P

Når jeg var gravid med Liana så må jeg ha klaget mye på bekkenet, for når jeg sa ting som "nå må du rydde lekene dine", så kom det "jeg kan ikke nå, for har så vondt i bekkenet" haha
Hahaha, fantastisk!
Ja her passer vi på hva vi snakker om og hvilke ord vi bruker. Må ikke klage for mye om jeg har hodepine e.l. for hun blir først bekymret og så får hun også vondt :p

Jepp!

Eller, jeg planlegger 6 middager (onsdager er Hermine hos svigers så da har vi ikke middag) og handler inn. Så tar vi det litt ettersom hva vi har lyst på og lager hver dag ;)

Den neste uken blir det:

Ovnsbakt laks med ris og salat
Fiskesuppe
Wok med svinekjøtt
Spagetti og kjøttsaus
Pølselapskaus
Hamburger og chips

Jøsses, jeg må si jeg er imponert her jeg sitter:-) Har du noen oppskrifter på det du skal lage?

Back
Topp