Torsdag 15.mai

Hermine lille er pjusk igjen :( Hun var så sutrete og slapp i ettermiddag, og etter bad og melkeflaske måtte jeg måle henne, da hadde hun 38.2 målt under armen :oops: Tett i brystet og nesen så måtte gi både Ventoline og Efedrin før legging så hun ikke skal brekke seg :(

Håper hun blir bedre til 17.mai!!!

Jeg har fått "ostekaka" (som egentlig er mer en fromasjkake) i kjøleskapet og skal legge gelélokk på den i morgen :) Så lager jeg pavlovaen også i morgen tenker jeg.

Snuppa sovna rekordfort stakkars, men jeg sitter enda på sengekanten og venter på at hun skal sove tungt nok til at jeg kan gå :p

Nå blir det jordbær og Netflix!!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Usj da :( masse god bedring til lille jenta! Håper hun er feberfri og i form til lørdagen ;)
 
Så søt hun er :) ...Hermine plukker bare småstein :p

Herlig med han med fruktnettet :) Pære er også populært i sånn ;)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Haha småstein er jo fint det å :p

Ja han elsker å sutte på pære, så skal gi han det oppi denne også :) han har fått med drue og idag banan.. masse go'lyder:p hehe..

jeg har 4 eller 5 sånne til de med nett, men fikk ikke kjøpt pakker med kun nett i, når vi var på tur..så da ble det en ny med silikonsutt på :D syns den var 10 ganger lettere å rengjøre:p
 
Hermine lille er pjusk igjen :( Hun var så sutrete og slapp i ettermiddag, og etter bad og melkeflaske måtte jeg måle henne, da hadde hun 38.2 målt under armen :oops: Tett i brystet og nesen så måtte gi både Ventoline og Efedrin før legging så hun ikke skal brekke seg :(

Håper hun blir bedre til 17.mai!!!

Jeg har fått "ostekaka" (som egentlig er mer en fromasjkake) i kjøleskapet og skal legge gelélokk på den i morgen :) Så lager jeg pavlovaen også i morgen tenker jeg.

Snuppa sovna rekordfort stakkars, men jeg sitter enda på sengekanten og venter på at hun skal sove tungt nok til at jeg kan gå :p

Nå blir det jordbær og Netflix!!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Så flink du er til å bake. Jeg fant en liknende variant av sjokoladekake, men der skulle eggene skilles og hviten piskes stiv først =) Lager den nå for å ha med sørover. Og så har jeg jukset og kjøpt en TORO-pose med marengsbunn :eek:
JEg må også bake ut noen knekkebrød for å ha med på tur. Kjekt med alt som skal steke en stund, så får jeg gjort annet innimellom.

Så kjedelig at hun ikke er i form :( :(
 
Den kom opp her hvertfall :D da må jeg også prøve!

Hvordan gjorde du det??
Lagde ticker på Lilypie og valgte denne linken
ImageUploadedByBV Forum1400179363.475822.jpg

Så kopierte jeg linken og limte den inn i signaturfeltet (det finner du under innstillinger i appen, husk å skru på innstillingen for signatur først, så limer du inn linken) :)


 
Så flink du er til å bake. Jeg fant en liknende variant av sjokoladekake, men der skulle eggene skilles og hviten piskes stiv først =) Lager den nå for å ha med sørover. Og så har jeg jukset og kjøpt en TORO-pose med marengsbunn :eek:
JEg må også bake ut noen knekkebrød for å ha med på tur. Kjekt med alt som skal steke en stund, så får jeg gjort annet innimellom.

Så kjedelig at hun ikke er i form :( :(
Hehe, jeg sto med en sånn Toropose på butikken men fant ut at det ble FOR dumt :p Dessuten skal jeg lage eggekrem og trenger likevel eggeplommene så da er det like greit å lage marengsen fra bunnen av ;)

Ja, hun sutrer og våkner :( Spørs om hun ikke må få litt Ibux for å få god nattesøvn.


 
Haha småstein er jo fint det å :p

Ja han elsker å sutte på pære, så skal gi han det oppi denne også :) han har fått med drue og idag banan.. masse go'lyder:p hehe..

jeg har 4 eller 5 sånne til de med nett, men fikk ikke kjøpt pakker med kun nett i, når vi var på tur..så da ble det en ny med silikonsutt på :D syns den var 10 ganger lettere å rengjøre:p
Ja det er den absolutt! Men da jeg kjøpte en slik var Hermine 8-9 måneder og godt vandt til å få frukt og grønnsaker i store biter å tygge på, så hun ble sur av den plastdingsen :p Egner seg best for de bittesmå før de får frukten "bar" ;)


 
Jeg skal også lage melkefri pavlova :D OG melkefri "ostekake" (uten ost) :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Her blir det soyafløte og enten oatly vaniljekrem eller hjemmelaga vaniljekrem av havremelk...er forkjølt, så kanskje det blir den ferdige :p Hva bruker du? laget det før? hhi..ostekake uten ost...hva bruker du i stedet for? Kjekt at man kan lage "vanlige" ting som smaker godt :)
 
Hehe, jeg sto med en sånn Toropose på butikken men fant ut at det ble FOR dumt :p Dessuten skal jeg lage eggekrem og trenger likevel eggeplommene så da er det like greit å lage marengsen fra bunnen av ;)

Ja, hun sutrer og våkner :( Spørs om hun ikke må få litt Ibux for å få god nattesøvn.



FOR dumt ja, det er som regel det jeg tenker og =)
Men det ble så mye å be svigermor handle da hun allerede har styrt masse for oss.
Jeg tenkte å ha marengsbunnen sammen med sjokoladekaken - kanskje! :p
 
Her blir det soyafløte og enten oatly vaniljekrem eller hjemmelaga vaniljekrem av havremelk...er forkjølt, så kanskje det blir den ferdige :p Hva bruker du? laget det før? hhi..ostekake uten ost...hva bruker du i stedet for? Kjekt at man kan lage "vanlige" ting som smaker godt :)
Jeg bruker eggekrem og soyakrem på pavlovaen ;)

Og så blir det denne ostekaken:
http://www.glutenogmelkefri.com/2014/04/gluten-og-melkefri-ostekake.html

"Ostekremen" er bare soyakrem med sitrongelé i, så er mer en fromasjkake enn ostekake men både vi og Hermine elsker den :)

Men lager ostekaken på oreobunn fordi jeg synes Digestivebunn er så tamt :p ;)


 
Coop Anglamark har mørk sjokolade som er melkefri, med appelsinsmak og naturell. Hermine elsker de ;) På Europris, i smågodthylla, har de også melkefri nonstop og operamints :) Vi har ikke testa de enda, men har klart til 17.mai ;)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Tusen takk for tips! :) er så sjelden vi spiser godteri, søtsaker og kaker her i hus, så trenger litt inspirasjon...i hvert fall når det skal være melkefritt! Pappan spiser forresten en god del godteri da...sjokolade, men ikke melkefri som jeg har sett;)
 
FOR dumt ja, det er som regel det jeg tenker og =)
Men det ble så mye å be svigermor handle da hun allerede har styrt masse for oss.
Jeg tenkte å ha marengsbunnen sammen med sjokoladekaken - kanskje! :p
Ja, kjære vene, skjønner godt du bruker den når det er så mye annet å klargjøre!

Coop obs hadde 40% på alle Toro poser, men så jo at man må tilsette egg, smør, melk osv osv og da forsvinner jo iallfall vitsen. Kan jo like gjerne måle opp mel og bakepulver selv også liksom :p I ostekakemiksen må man tilsette kremost :eek: Jeg mener, hva er da poenget med "1-2-3"? :p


 
Hermine lille er pjusk igjen :( Hun var så sutrete og slapp i ettermiddag, og etter bad og melkeflaske måtte jeg måle henne, da hadde hun 38.2 målt under armen :oops: Tett i brystet og nesen så måtte gi både Ventoline og Efedrin før legging så hun ikke skal brekke seg :(

Håper hun blir bedre til 17.mai!!!

Jeg har fått "ostekaka" (som egentlig er mer en fromasjkake) i kjøleskapet og skal legge gelélokk på den i morgen :) Så lager jeg pavlovaen også i morgen tenker jeg.

Snuppa sovna rekordfort stakkars, men jeg sitter enda på sengekanten og venter på at hun skal sove tungt nok til at jeg kan gå :p

Nå blir det jordbær og Netflix!!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum

uffda! Håper formen kommer seg før 17.mai ja! Må si du har fått gjort mye selv med en pjusk unge! Tror jeg skal hive meg rundt og lage marengsbunnen nå, for i morgen er det mye på programmet og vi skal til svigers og overnatte.

Sitter dere med Hermine til hun har sovna? Her hadde det nemmelig vært helt toppers for Simone, men hun hadde aldri i verden sovna :p
 
Tusen takk for tips! :) er så sjelden vi spiser godteri, søtsaker og kaker her i hus, så trenger litt inspirasjon...i hvert fall når det skal være melkefritt! Pappan spiser forresten en god del godteri da...sjokolade, men ikke melkefri som jeg har sett;)
Jeg spiser litt snop i helgene...men blir så vanvittig fort på "sukkerkjøret" så prøver å begrense meg :p Hermine har heller ikke fått så mye slikt tidligere, men hun blir mer og mer oppmerksom på det alle andre spiser og skjønner hva som er "nam-nam" så da er det greit å ha noe på lur som alle kan spise :)


 
Haha ja du er hvertfall heldig som fikk en da! Jeg fikk bare høre "nei, min" :p hehe.. så litt sørgelig ut denne også innen den kom inn ;) hehe.. hele stilken var knekt på flere områder og var helt most:p

Haha:p bukettene blir sikkert finere med årene :D
 
uffda! Håper formen kommer seg før 17.mai ja! Må si du har fått gjort mye selv med en pjusk unge! Tror jeg skal hive meg rundt og lage marengsbunnen nå, for i morgen er det mye på programmet og vi skal til svigers og overnatte.

Sitter dere med Hermine til hun har sovna? Her hadde det nemmelig vært helt toppers for Simone, men hun hadde aldri i verden sovna :p
Hun virka ikke særlig syk inntil rett før hun skulle legges ;) Men mannen tok henne hele ettermiddagen, og jeg fikk bakt mens de var på badet og dusja :)

Jeg skal lage marengsbunnen i morra tenkte jeg, så kan Hermine "hjelpe" meg :p Noe må vi jo gjøre når vi likevel må være inne i hele morgen ;)

Og ja, vi sitter inne sammen med henne. Men det er noe nytt. Hun har helt siden hun var baby best funnet roen alene, sålenge døra sto åpen og hun kunne høre oss. Men nå er hun inne i en fase hvor hun er veldig engstelig, og da vil hun kun legge seg om jeg er der helt til hun sover godt. Hun legger seg iallfall i sin egen seng, etter at vi lot oss inspirer av dere og senket kanten på senga hennes så hun kan klatre inn selv, så vil hun sove i si seng og ikke i vår :D


 
Ja, kjære vene, skjønner godt du bruker den når det er så mye annet å klargjøre!

Coop obs hadde 40% på alle Toro poser, men så jo at man må tilsette egg, smør, melk osv osv og da forsvinner jo iallfall vitsen. Kan jo like gjerne måle opp mel og bakepulver selv også liksom :p I ostekakemiksen må man tilsette kremost :eek: Jeg mener, hva er da poenget med "1-2-3"? :p



Hihi..må man tilsette så mye selv? Da forsvinner litt at vitsen ja:p Har brukt noen slike pakker, men husker ikke hva jeg tilsatte...sjokoladekake har jeg i hvert fall bakt. Husker at jeg prøvde ostekaka også, men det var like mye/lite strev å lage den selv:p
 
Lagde ticker på Lilypie og valgte denne linken
Vis vedlegget 61603

Så kopierte jeg linken og limte den inn i signaturfeltet (det finner du under innstillinger i appen, husk å skru på innstillingen for signatur først, så limer du inn linken) :)



Tusen takk! Skal teste nå :D
 
Hihi..må man tilsette så mye selv? Da forsvinner litt at vitsen ja:p Har brukt noen slike pakker, men husker ikke hva jeg tilsatte...sjokoladekake har jeg i hvert fall bakt. Husker at jeg prøvde ostekaka også, men det var like mye/lite strev å lage den selv:p
Ja, jeg har også brukt noen slike. Browniemiksen er veldig god! Men gir opp når man må tilsette mer enn 2 ingredienser (inkludert vann) :p


 
Back
Topp