Torsdag 15.mai

Jeg spiser litt snop i helgene...men blir så vanvittig fort på "sukkerkjøret" så prøver å begrense meg :p Hermine har heller ikke fått så mye slikt tidligere, men hun blir mer og mer oppmerksom på det alle andre spiser og skjønner hva som er "nam-nam" så da er det greit å ha noe på lur som alle kan spise :)



Hehe..ser at det kan se ut som at vi er utrolig sunne, men vi spiser vår del i chips og drikker brus da;) Simone også er veldig interessert i hva andre spiser, og vil oftere og oftere smake. Til og med grønnsaker blir smakt på og det nekta hun før. Selv om hun ikke liker det, så er hun i hvert fall på gli:D På påskeaften fant hun smågodtposen hos farmora:p Sambo trodde det var jeg som delte ut godteri, og jeg trodde det var han, så hun hadde fri tilgang en god stund og etter smilet å dømme, så falt det i god smak:DVi bør vel begynne å ha noe Simonevennlig i hus vi også, for hun skjønner at andre koser seg, og det skjer at vi har andre barn med medbragt på besøk. Ikke alle som tenker på at hun ikke kan spise alt mulig.
 
Ja, kjære vene, skjønner godt du bruker den når det er så mye annet å klargjøre!

Coop obs hadde 40% på alle Toro poser, men så jo at man må tilsette egg, smør, melk osv osv og da forsvinner jo iallfall vitsen. Kan jo like gjerne måle opp mel og bakepulver selv også liksom :p I ostekakemiksen må man tilsette kremost :eek: Jeg mener, hva er da poenget med "1-2-3"? :p


HÆ?! Må man det?
Jeg har bare prøvd poser hvor man må tilsette vann tror jeg?
Kun vann i pavlovaen og de glutenfrie knekkevbrødene hvertfall.
Nei, jeg liker ikke "ferdig"poser. Det er så mye oppi der som man absolutt ikke trenger for å få et godt resultat!
 
Hehe..ser at det kan se ut som at vi er utrolig sunne, men vi spiser vår del i chips og drikker brus da;) Simone også er veldig interessert i hva andre spiser, og vil oftere og oftere smake. Til og med grønnsaker blir smakt på og det nekta hun før. Selv om hun ikke liker det, så er hun i hvert fall på gli:D På påskeaften fant hun smågodtposen hos farmora:p Sambo trodde det var jeg som delte ut godteri, og jeg trodde det var han, så hun hadde fri tilgang en god stund og etter smilet å dømme, så falt det i god smak:DVi bør vel begynne å ha noe Simonevennlig i hus vi også, for hun skjønner at andre koser seg, og det skjer at vi har andre barn med medbragt på besøk. Ikke alle som tenker på at hun ikke kan spise alt mulig.
Hermine fikk Gompedrops i barnehagen :eek: De erklærte at hun likte det veldig godt, og jeg var ikke overrasket :p Hun har fått noen røde geléfisk av og til, det går ned på høykant ;)

Men til vanlige lørdager går det i saltstenger, goldfish, Oreokjeks, Tom&Jerry kjeks og smoothies ;) ...for Hermines del :p


 
uffda! Håper formen kommer seg før 17.mai ja! Må si du har fått gjort mye selv med en pjusk unge! Tror jeg skal hive meg rundt og lage marengsbunnen nå, for i morgen er det mye på programmet og vi skal til svigers og overnatte.

Sitter dere med Hermine til hun har sovna? Her hadde det nemmelig vært helt toppers for Simone, men hun hadde aldri i verden sovna :p
Vi sitter også inne til Lillebror sovner. Ellers blir han rasende.
Men vi koser oss med det da.
I det siste har jeg måttet ligge sammen med han i storsengen for at han skal sovne, men da går det ganske fort :)
 
Fikk jeg det til tro?



 
Hermine fikk Gompedrops i barnehagen :eek: De erklærte at hun likte det veldig godt, og jeg var ikke overrasket :p Hun har fått noen røde geléfisk av og til, det går ned på høykant ;)

Men til vanlige lørdager går det i saltstenger, goldfish, Oreokjeks, Tom&Jerry kjeks og smoothies ;) ...for Hermines del :p


Anbefaler bokstavkjeks!! De er ganske like Tom&Jerry-kjeks, men har mye mindre sukker i seg :D
 
HÆ?! Må man det?
Jeg har bare prøvd poser hvor man må tilsette vann tror jeg?
Kun vann i pavlovaen og de glutenfrie knekkevbrødene hvertfall.
Nei, jeg liker ikke "ferdig"poser. Det er så mye oppi der som man absolutt ikke trenger for å få et godt resultat!
Ja, i mange av kakene (iallfall til Toro) er det utrolig mye som må tilsettes :p

Mamma bruker mye Regal ferdigmixer, for de er melkefrie, tror man tilsetter bare vann og olje der ;)

Jeg liker så godt å bake, og å bruke mindre sukker/sukkeralternativer, så derfor liker jeg også best å lage fra bunnen av :)


 
Anbefaler bokstavkjeks!! De er ganske like Tom&Jerry-kjeks, men har mye mindre sukker i seg :D
Ja...jeg vet det men Hermine er ikke overbevist om at de er spiselige :p Hun får det kun til helg og "fest" så da går det greit ;)


 
Ja, i mange av kakene (iallfall til Toro) er det utrolig mye som må tilsettes :p

Mamma bruker mye Regal ferdigmixer, for de er melkefrie, tror man tilsetter bare vann og olje der ;)

Jeg liker så godt å bake, og å bruke mindre sukker/sukkeralternativer, så derfor liker jeg også best å lage fra bunnen av :)


Den kaken jeg baker nå er med sukker og jeg halverte nesten mengden. Jeg laget en minikake med restene av fyllet fordi 1/4 egentlig skulle spares til glasur. Den ble utrolig god! :D
Og pga de stive eggehvitene synker kaka ned i midten når den blir kald. Ikke mye, men nok til at det blir en fin grop til krem og bær :D
 
Ja...jeg vet det men Hermine er ikke overbevist om at de er spiselige :p Hun får det kun til helg og "fest" så da går det greit ;)


Hehe ja, var ikke hysterisk ment, kom bare på at de er ganske like.
 
Hun virka ikke særlig syk inntil rett før hun skulle legges ;) Men mannen tok henne hele ettermiddagen, og jeg fikk bakt mens de var på badet og dusja :)

Jeg skal lage marengsbunnen i morra tenkte jeg, så kan Hermine "hjelpe" meg :p Noe må vi jo gjøre når vi likevel må være inne i hele morgen ;)

Og ja, vi sitter inne sammen med henne. Men det er noe nytt. Hun har helt siden hun var baby best funnet roen alene, sålenge døra sto åpen og hun kunne høre oss. Men nå er hun inne i en fase hvor hun er veldig engstelig, og da vil hun kun legge seg om jeg er der helt til hun sover godt. Hun legger seg iallfall i sin egen seng, etter at vi lot oss inspirer av dere og senket kanten på senga hennes så hun kan klatre inn selv, så vil hun sove i si seng og ikke i vår :D



Deilig at du fikk bake i fred da..går ofte litt fortere ;)
Så koselig med "bakehjelp". Drømmer om slikt selv, men snuppa har ikke tålmodighet eller interesse for det enda. Håper det kommer!

Aha...lurt å sitte inne med hun da! Er nok litt koselig også da. Selv om det er fordi hun er engstelig, så er det ikke så mange åra til vi i hvert fall ikke får sitte inne med de;) Kjempebra at vi kunne inspirere:p Håper engstesen går over fort:) Hun er jo utrolig flink å snakke. Kan det være at hun blir slik pga den raske utviklingen? Her pusser vi tennene mens vi hører og ser på Fantorangen's pussesang. Så sier de natta til meg, går inn på soverommet, sier natta til Sumbie og Ole Brum (bilder på veggen), Simone legger seg i senga og danderer de 10(!!!) bamsene sine, legger seg ned og drar dyna over seg, så sier hun natta, vinker og gir smellsuss. Vi har aldri hatt hun i vår seng. Syns det høres litt koselig ut, men hun vil rett og slett være i fred om natta, og våkner ikke før det er morgen. Men! Det kommer nok en dag da hun oppdager at det kan være kjekt å teste litt grenser tenker jeg!
 
Hehe ja, var ikke hysterisk ment, kom bare på at de er ganske like.
Ja, jeg liker de godt...men ikke hun :p

Har kjøpt flere pakker med fullkornskjeks, uten tilsatt sukker, fra Iherb. De får hun med i matboksen i bhg, og spiser de :eek: :p


 
Ja det er den absolutt! Men da jeg kjøpte en slik var Hermine 8-9 måneder og godt vandt til å få frukt og grønnsaker i store biter å tygge på, så hun ble sur av den plastdingsen :p Egner seg best for de bittesmå før de får frukten "bar" ;)



Hehe ja.. det er veldig kjekt med sånt før de får tenner :) også er det en fin måte å utforske på;) Emira og Liana begynte med sånt når de var 5 mnd gamle..så var godt vandt med det :) hadde en i barnehagen til Emira.. livredd hun skulle sette fast i halsen :p haha..



 
Så gøy med sko! Hihi...de er søte da;) det er ko her også. Støvlene ja...der sa du noe! De liker hun også, men jeg har ikke sett de på lenge, så kanskje de er i bhg...

Gleder meg til å se alle sammen i finstasen jeg også! :D

er dere friske og raske? hva skal dere 17 mai? kanskje vi skal lage en 17 mai tråd...hmmm..får se senere...nå håper jeg at Nathaniel sover til jeg har drukket latten min, og Simone og sambo er på Moa og handler inn til melkefri pavlova (kjenner jeg er spent!) og henter dressbuksa hans.
Melkefri pavlova skal vel gå fint? Spennende å prøve noe litt annerledes. Det setter nok Simone pris på.;)
Vi er friske, ja. Jenny hadde 39.7 i feber her en kveld, men det var nok bare en tannebiss som gjorde litt ugang. Ellers er det lesing og styr før nasjonaldag og eksamen på mandag. Gleder meg til en dag med slæpping åff.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp