Det er en fin alder å begynne detHun begynner vel når hun er rundt 14 mnd tenker jegHun har bursdag tidlig i juni, og tenker jeg blir hjemme stort sett til august
![]()

Da begynner de å trenge mer barn å leke med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er en fin alder å begynne detHun begynner vel når hun er rundt 14 mnd tenker jegHun har bursdag tidlig i juni, og tenker jeg blir hjemme stort sett til august
![]()
Ja, det er detDet er en fin alder å begynne det
Da begynner de å trenge mer barn å leke med
Norge er et av de landene med best permisjons ordninger i verden.Å kjæreVi er jammen meg heldig!
![]()
Hjelpes! Hvorfor vil ikke andre land ha lengre permisjon?Norge er et av de landene med best permisjons ordninger i verden.
Mener på at vi ikke er best, men på topp 3.
Tror EU prøver å få innført 6 måneder som lov, men det har blitt møtt med motstand da de fleste land har langt kortere permisjons lengder
Var hjemme med eldsten til han var 16 måneder, husker jeg var veldig glad de hadde et godt tilbud på åpen barnehage der vi bodde daJa, det er detSer det på junior, han er 14 mnd nå, og supersosial med andre barn
![]()
Fordi det koster pengerHjelpes! Hvorfor vil ikke andre land ha lengre permisjon?![]()
Huff..Fordi det koster penger
Så kosVar hjemme med eldsten til han var 16 måneder, husker jeg var veldig glad de hadde et godt tilbud på åpen barnehage der vi bodde da
Ja i USA er det ikke noe særlig betalt i alle fall, vet at folk må,spare opp penger i forkant for å få råd til å ta permisjon, og det er ikke så lett å få fri så lenge man vil osv.Og jeg tror bare 2 eller 3 av dem er betalte..
Er viktig å sosialisere dem, ja.Så kosVar hjemme med min nest eldste til hun var 18 mnd, trivdes veldig godt!
Vi var på et slikt familiesenter to dager i uka for å sosialisere oss
Gikk kjempefint! Merker dog at hun er mer knyttet til meg enn de andre barna.
Estland har omtrent det samme som Sverige, men tror ingen av dem får fult betalt på det siste halve åretJa i USA er det ikke noe særlig betalt i alle fall, vet at folk må,spare opp penger i forkant for å få råd til å ta permisjon, og det er ikke så lett å få fri så lenge man vil osv.
Det er vel nesten bare Sverige som har så lang/lengre permisjon som oss, tror man kan være hjemme til barnet er halvannet der? Correct me if I'm wrong
I Tyskland f.eks har de også pappaperm, men det er ikke vel ansett å faktisk bruke den..
Ok. ja man har vel strengt tatt krav på ulønnet permisjon/redusert arbeidstid når man har småbarn her i landet også, men det blir jo dyrt.. Har jo kontantstøtte da, men det er så stort gap mellom den og utbetalt lønn at for meg ville det ikke vært noe reelt alternativ over en lengre periode..Estland har omtrent det samme som Sverige, men tror ingen av dem får fult betalt på det siste halve året![]()
Åh, så kjekt å gjøre det sånnEr viktig å sosialisere dem, ja.
Jeg jobbet 50% den gang så jeg var hjemme noen dager i uken, og mannen strakk permisjonen ved at han også var hjemme noen dager i uken (de dagene jeg jobbet)
Det er herligDét kunne jeg og tenkt meg. Manikyr altså.
Mange fordeler med to tetteVeldig!Føler meg ganske heldig som har det sånn! Fordelen med to tette det, visst!
![]()
Ligger i overkant godt annNå er det bare få timer igjen av august.
Ligger dere godt an jenter?
Er dere spent på september?
Ja, det er det..Mange fordeler med to tette![]()
Haha...det er veldig hektiskJa, det er det..men har jammen meg fått kjenne på at det ikke er bare burde, burde heller assa!!
![]()
![]()