.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nesten positiv, ja.Ville dere regnet denne som nesten positiv? Vis vedlegget 467892

Har du PCOS eller noen andre hormonelle problemer som du vet om?Hei, kanskje noen av dere har noe erfaring rundt dette -
Jeg har aldri fått en positiv eggløsningstest. Mesteparten av syklusen viser de bare en strek, men i dagene rundt EL ser jeg to streker, dog er teststreken aldri sterk nok til å kvalifisere som positiv enda jeg tester flere gang om dagen rundt forventet EL. Jeg temper også, og det funker litt bedre for meg, men går skift og det lager litt krøll med tempinga hvis jeg snur fra dagskift til nattskift og tilbake i tiden rundt EL.
Er det mulig at jeg har en helt uvanlig kort topp, og ikke treffer toppen selv med flere tester om dagen, eller at nivået mitt er såpass lavt i utgangspunktet at en «sterk negativ» egentlig er positiv for meg?![]()
Jeg får aldri tydelig positiv, men har blitt gravid to ganger for detHei, kanskje noen av dere har noe erfaring rundt dette -
Jeg har aldri fått en positiv eggløsningstest. Mesteparten av syklusen viser de bare en strek, men i dagene rundt EL ser jeg to streker, dog er teststreken aldri sterk nok til å kvalifisere som positiv enda jeg tester flere gang om dagen rundt forventet EL. Jeg temper også, og det funker litt bedre for meg, men går skift og det lager litt krøll med tempinga hvis jeg snur fra dagskift til nattskift og tilbake i tiden rundt EL.
Er det mulig at jeg har en helt uvanlig kort topp, og ikke treffer toppen selv med flere tester om dagen, eller at nivået mitt er såpass lavt i utgangspunktet at en «sterk negativ» egentlig er positiv for meg?![]()
Tusen takk for fine svar @LillaDrøm og @AvonleaJeg får aldri tydelig positiv, men har blitt gravid to ganger for detVet ikke hvor sterke teststrekene dine blir? Og har du prøvd lenge?
Vis vedlegget 475202
Her er siste syklusen min, ganske sikker på jeg hadde eggløsning dagen etter denne topp.

Tusen takk for fine svar @LillaDrøm og @Avonlea
Jeg har vært gravid flere gang, og har ei datter allerede. Har ingen diagnose, og har også som oftest nærmest kunnet stille klokken etter syklusen - men bare slitt med å finne ut når jeg faktisk har eggløsning. Når jeg ble gravid sist både tempet jeg, og brukte EL-tester, men testene viste aldri positiv selv om temperaturfall og -stigning var der.
Nå er «systemet» kommet i gang etter fødsel, og vi ønsker å prøve på et søsken, men siden syklusen ikke har stabilisert seg ennå prøver jeg å finne ut av EL med både tester og temping, men som nevnt i forrige innlegg så fungerer ikke tempingen så bra denne gangen både pga skift, og delvis også nattlige oppvåkninger med baby. Det blir derfor fort mange temperaturer som er litt «off».
Mine sterkeste teststreker er kanskje som de som viser 0.5 eller deromkring. Men ser jo ut i fra klokkeslettene på testene dine at det godt kan hende at jeg misser toppene… Er jo ikke mange timer i mellom 0.51-0.78 og ned igjen hos deg heller, jeg har vel testet 3-4 ganger om dagen på det meste, men kan jo likevel ha klart å «bomme»Er det rimelig å anta at det har vært en LH-topp hvis streken har blitt sterkere og sterkere for så å bli svakere igjen og forsvinne helt i løpet av de neste par døgnene?
![]()