Tolking av eggløsningstester

Vis vedlegget 310211
Nå tenker jeg! Endelig..!!

Anbefaler å måle temperaturen ved siden av hvis du kan. Jeg fikk eggløsning første dagen med helpositiv test sist, altså dagen etter det mange ville kalt negativ test her. Og hadde så to-tre dager med positiv test 1-2 DPO. Så lenge man legger inn aksjer alle dager er det jo ikke så farlig, men syns det var nyttig å måle temperaturen i tillegg ☺️
 
Anbefaler å måle temperaturen ved siden av hvis du kan. Jeg fikk eggløsning første dagen med helpositiv test sist, altså dagen etter det mange ville kalt negativ test her. Og hadde så to-tre dager med positiv test 1-2 DPO. Så lenge man legger inn aksjer alle dager er det jo ikke så farlig, men syns det var nyttig å måle temperaturen i tillegg ☺️

Har ikke tempet før, men hvordan ser du at du har el på tempen? Og tempet du en gang i døgnet typ? Sånn ca på samme tidspunkt?
 
Har ikke tempet før, men hvordan ser du at du har el på tempen? Og tempet du en gang i døgnet typ? Sånn ca på samme tidspunkt?

Jeg tar tempen kl. 07:00 hver dag (også i helgene, men tropper det når jeg har fått bekreftet eggløsning eller har mensen). Kjøpte termometer for 100 kr og bruker gratisversjonen av Fertility Friend. Har bare gjort det to måneder, så er ingen mester, men syns det var veldig lærerikt. Fertility friend setter et kryss dagen du har eggløsning basert på endringer i basaltemperaturen din (og eventuelt andre faktorer) :)
 

Vedlegg

  • 3143929D-5F3E-416B-9A5E-7329DB471513.jpeg
    3143929D-5F3E-416B-9A5E-7329DB471513.jpeg
    68,8 KB · Visninger: 124
Jeg tar tempen kl. 07:00 hver dag (også i helgene, men tropper det når jeg har fått bekreftet eggløsning eller har mensen). Kjøpte termometer for 100 kr og bruker gratisversjonen av Fertility Friend. Har bare gjort det to måneder, så er ingen mester, men syns det var veldig lærerikt. Fertility friend setter et kryss dagen du har eggløsning basert på endringer i basaltemperaturen din (og eventuelt andre faktorer) :)

Skjønner, spennende =) men jeg lurer på hvordan det er når man jobber turnus. Får ikke til å ta samme klokkeslett hver dag da
 
95FC8054-4A1C-439C-A950-39D4382C3F3C.jpeg
F1763856-1832-4B19-A0E3-F3D025F14DC2.jpeg
Hva med disse? Den ene er i går morges og er klart positiv. Har hatt sterk strek siden tirsdag morgen og fikk tirsdag også positiv el test på cb. Så to døgn med sterk strek. Og den nederste er fra i dag. Er den fortsatt positiv??
 
Jeg tar tempen kl. 07:00 hver dag (også i helgene, men tropper det når jeg har fått bekreftet eggløsning eller har mensen). Kjøpte termometer for 100 kr og bruker gratisversjonen av Fertility Friend. Har bare gjort det to måneder, så er ingen mester, men syns det var veldig lærerikt. Fertility friend setter et kryss dagen du har eggløsning basert på endringer i basaltemperaturen din (og eventuelt andre faktorer) :)

Bruker du øretermometer? Hører så mye forskjellig om påliteligheten blant disse. Jeg har allikevel tempet i øre hver morgen nå og håper det er ok
 
Trenger tyde hjelp. Hvor sterke skal testene være for å legge inn aksjer? Har slim nå, men testene er svake, nærmer El seg?
 

Vedlegg

  • IMG_20191018_132106.jpg
    IMG_20191018_132106.jpg
    16,6 KB · Visninger: 211
Men er ikke det veldig lenge? Fra tirsdag til fredag? Positiv?
Jo det er litt lenge. Jeg har hatt opp til 3 dager med positiv test men som regel to dager. Test i ettermiddag og se om den er svakere.
 
Trenger tyde hjelp. Hvor sterke skal testene være for å legge inn aksjer? Har slim nå, men testene er svake, nærmer El seg?
Har ikke erfaring fra de testene så vet ikke hvor sterk de kan bli. Ut i fra styrke så hadde jeg trodd at det er noen dager igjen til EL, men noen får et plutselig hopp. Siden du har fått EL slim nå så nærmer vel EL seg. Jeg kan ha opptil 5 dager med EL slim før EL.
 
Har ikke erfaring fra de testene så vet ikke hvor sterk de kan bli. Ut i fra styrke så hadde jeg trodd at det er noen dager igjen til EL, men noen får et plutselig hopp. Siden du har fått EL slim nå så nærmer vel EL seg. Jeg kan ha opptil 5 dager med EL slim før EL.
Oki, tusen takk for svar. Frustrerende å ikke vite:hilarious:
 
Haha, jeg som hadde gitt opp denne syklusen fikk plutselig dette i dag, vil d si jeg har noen dager på meg til aksje innleggelse eller haster d?
 

Vedlegg

  • IMG_20191020_132518.jpg
    IMG_20191020_132518.jpg
    12,6 KB · Visninger: 159
Neeeeesten - håper den blir positiv i morgen
15B946B0-F8FE-42D0-9DE3-BB0622B38CBC.jpeg
 
Føler jeg har gått glipp av den nå, da det gikk fra mye til ingen slim i løpe av dagen, men krysser fingrene for at jeg ikke har det. Å at det kanskje er et lite håp for at det er sterkere tester i morgen. Men føler meg veldig pessimistisk nå:(
Haha, jeg som hadde gitt opp denne syklusen fikk plutselig dette i dag, vil d si jeg har noen dager på meg til aksje innleggelse eller haster d?
Så bra at du endelig fikk positiv test :)
EL kommer vel rundt 12-36/48 timer etter positiv test.
 
Back
Topp