Tok det lang tid å bli gravid?

Prøvde ikke denne gangen, men ble gravid fordi det ikke var mulig å få tak i Yasmin... Har en gutt på snart 3 år, som vi brukte 1 år på å få til, så trodde ikke det skulle skje nå. Passet litt dårlig mtp nettopp fått ny jobb, men babyen er selvsagt høyt ønsket og elsket uansett ❤️ Vi hadde uansett tenkt på å få en til om en stund, og jeg har gruet meg til en ev lang ny prøveprosess
 
Jeg kuttet p-pillene i juli, men det var ikke før jeg avsluttet ammingen med første at jeg faktisk fikk eggløsning eller at vi traff på eggløsning. Men til gjengjeld gikk det på første eggløsning.
 
Et år. Fikk tre positive svar mellom da og nå som ikke ble noe av etter kort tid, så på god vei nå. 9+2. Førstemann rakk vi bare å slutte med prevensjon så var han der med en gang.
 
Last edited:
Slutta med prevensjon i juli, men begynte ikke å prøve ordentlig før i oktober, så både ja og nei :wacky:
 
Sluttet på p-piller i mai, fikk tr først i september prøvde i september/oktober, pauset i oktober/november også satt den i november/desember :woot:
 
Litt usikker på hva jeg skal si, egentlig :p PP1 visste jeg at vi ikke kom til å treffe på EL, så jeg er litt usikker på om den faktisk teller. PP2 hadde jeg en kjemisk, også er dette på en måte PP3. Med forrige barn traff vi på PP1 :happy:


Kan jeg spørre hva PP står for? Og hva er «en kjemisk»? Hilsen Noob
 
Kan jeg spørre hva PP står for? Og hva er «en kjemisk»? Hilsen Noob
PP står for «prøveperiode», og en kjemisk graviditet er når egget såvidt streifer borti uten å feste seg ordentlig (eller bare sitter en veldig kort stund), så man tester positivt men blør etter få dager - typisk bare et par dager etter man skulle fått mensen. Det er så tidlig at det ikke regnes som en ordentlig spontanabort.
 
Back
Topp