Tok det lang tid å bli gravid?

Det er ca 2 år siden vi sluttet med prevensjon, men ble ikke aktive prøvere før 1 år siden. Da ble jeg gravid i PP4, men mistet i MA, og pga en operasjon måtte vi vente 4 mnd med å prøve igjen :(
Når vi endelig kunne prøve igjen ble vi gravid i PP 2 :) (jeg har laaaange sykluser, så det har føltes som en evighet da, hehe)
 
Etter 2 EXU og 3 SA er vi endelig gravid med IVF behandling. Vi har diagnose uforklarlig infertilitet å prøvde 11pp før IVF.
 
PP1 tidligere i høst, SA i uke 5+3 og heldigvis PP1 denne gangen også. Er 4+5 og kjempenervøs for ny SA. Trøster meg med at jeg tydeligvis blir gravid fort, men det hjelper lite om det ikke sitter. Forrige gang testet jeg bare to ganger. Første digital 4+0 som viste 1-2 og andre digital 5+2 som fortsatt viste 1-2. Skjønte at noe ikke stemte, og rett som det var begynte jeg å blø dagen etter. Denne gangen tester jeg med strimmel hver morgen. Slitsomt, men klarer ikke la vær. Er tom om noen dager og skal prøve å ikke kjøpe nye:confused005
 
Var ikke planlagt, så holdt ikke på å forsøke. Men hadde en sa i sommer, og har hatt i tankene på få nr 4 etter den. Men vi gikk ikke aktivt inn for å prøve da vi egentlig synes det er greit med de 3 vi har (som alle satt på første forsøk) og de begynner å bli selvstendige. Men gøy med nr 4 (om denne sitter)
 
PP0, så må jo bare føle seg velsignet selvom det er uplanlagt.
 
Vi prøvde ikke :p
Men på grunn av min PCOS så har vi ikke gått på prevensjon siden storebror ble født i 2016, og det siste et og et halvt året så har jeg gått på syklusfremmende piller, så sånn sett så har vi ikke gjort noe for å forhindre det heller.

Jeg føler meg helt sjokkskada egentlig, jeg skal jo ikke få til dette for egen maskin! Med førstemann så hadde vi oppfølging av fertillitetsavdelingen på sykehuset og gikk på eggløsningsmedisiner. Der fikk vi beskjed om å ta kontakt så snart vi ville tenke på nr 2, for vi ville måtte ha hjelp da også. Jeg var også hos gynekolog for noen pr siden, og hun mente at jeg burde ha fått barna jeg ville ha før jeg ble 30, for etter det ville det bli vanskelig. Og nå sitter jeg her, 31 år gammel og plutselig gravid. Jeg skjønner ingenting!
 
Klaffet på første forsøk med innsett av fryst blastocyst, men prosessen fram til innsett startet i februar.
Egget (+noen til) ble laget for 4 år siden, og prosessen for å lage de eggene tok 2,5 år:p
 
Vært gravid 2 ganger på kort tid nå, men endte i SA i uke 5+1-2. Nå er jeg 5+3. alt dette uten mens i mellom. Så vært gravid 3 ganger p ca 4 måneder.:bag:
 
PP2 her :) overrasket over at det gikk så fort egentlig . Brukte lenger tid på første. Eneste jeg har kommet frem til av teori om hvorfor kan være prevensjon jeg gikk på før førstemann og prevensjon nå.
 
Tatt alt for lang tid med begge rundene. 2 år med første og 10 mnd denne gangen. Begge med ivf.
 
Tok ut spiralen i juni, ble gravid rett etter men mistet i juli 4+4. Ble gravid igjen rett etter, men mistet i august 4+6. Så har mannen vært borte ved eggløsning september, oktober og november og jeg ble gravid igjen når han nå var hjemme i desember, er 5+2 nå. Håper denne sitter:Heartpink
 
Totalt har vi prøvd i over 1 år, men det var først i mars jeg gikk skikkelig inn for å finne ut når el var og fikk sexen til å klaffe med det.
 
Første jeg ble gravid med var et uhell, andremann med ny mann var planlagt og satt på pp2, gutten kom i april i fjor , nå satt den også på pp2, giftet oss i september å planla å begynne prøving etter bryllupet, og det gikk fort 8+4 på vei i dag ❤️
 
8mnd på første. 2 år og 11 mnd på dette forsøket. IVF siden i sommer med ett fersk forsøk og ett fryseforsøk. 5+1 i dag, spent på TUL på nyåret ☺️
 
Back
Topp