To verdener

Lurt å holde seg opptatt så ikke tankene får tatt helt over. Det er ganske altoppslukende og spennende dette her!
Jeg tror jeg også kommer til å teste på rugedag 10. Det dumme med det er jo at vi risikerer å få falsk negativ, og derfor få en unødvendig nedtur. Men vi kan jo også få positiv!:)
Helt enig med Lilla86! Hvis du klarer å vente er det jo best. Man blir skikkelig depa med en falsk negativt test.
Krysser fingre for dere! :)
Ja, nå har jeg blitt enig med mannen om at vi skal teste kr.himmelfartsdag, da har vi fri, så hvis dette går til h******, slipper jeg å dra på jobb å møte kollegaer den dagen. Da kan jeg grave meg ned under dyna og se filmer hele dagen :) har lovet å ikke teste før, jeg klarer ikke å lyve, så nå måååå jeg holde meg til å teste to uker etter innsett.. Det er som dere sier, unødvendig skuffelse hvis man får en falsk negativ. Kjenner jeg gruer meg til å få svaret, hater den følelsen av å sitte med en hersens negativ test i hånden!

Ja, nå har jeg blitt enig med mannen om at vi skal teste kr.himmelfartsdag, da har vi fri, så hvis dette går til h******, slipper jeg å dra på jobb å møte kollegaer den dagen. Da kan jeg grave meg ned under dyna og se filmer hele dagen :) har lovet å ikke teste før, jeg klarer ikke å lyve, så nå måååå jeg holde meg til å teste to uker etter innsett.. Det er som dere sier, unødvendig skuffelse hvis man får en falsk negativ. Kjenner jeg gruer meg til å få svaret, hater den følelsen av å sitte med en hersens negativ test i hånden!
God plan! :-) Men håper i stedenfor å grave deg ned under dyna, danse du rundt i huset! :p
Krysser fingre at spiren sitter denne gangen! :)

Rugedag 4-6:
Dagene snegler seg av gårde, litt rart å være inne i de rolige ukene av ivf-perioden.. De siste ukene har det vært så mye medisiner, kontroller, og klokkeslett å forholde seg til. Nå venter vi bare på det store svaret. Egentlig føles et lite snev av ensomhet, nå er vi liksom overlatt til oss selv, ikke noe som kan gjøres fra eller til.. Heldigvis glemmer jeg noen ganger at jeg er "ruger", det er litt godt, godt å være tilbake på jobb. Ta hverdagslivet sitt litt tilbake.

Lurer selvfølgelig på om det har klaffet, har så mange venninner som "bare viste at jeg var gravid", "kjente med en gang at jeg var gravid"... Jeg kan ikke kjenne noe, vel kjenner jeg at jeg har ømme pupper, har måttet opp å tisse to netter på rad, at alt og alle irriterte meg på jobb i dag, uten at jeg aner hvorfor... Alle disse tingene er jo bivirkninger av Lutinus, kroppen tror vel den egentlig er gravid akkurat nå pga hormontilskuddene. Kan jo kjenne en kribling i magen når jeg tenker på at det kanskje vokser noe der nede i magen... Er det den følelsen de beskriver?? Ikke vet jeg, har innbilt meg at jeg har vært gravid så mange ganger i løpet av årene, til og med tenkt at jeg må tro jeg er gravid for at det skal kunne gå.. Man blir tullete av prøving...

Det er ganske deilig å ha kommet så langt i prøveprosessen at man får hjelp, er ganske lei av måneder hvor mensen ALLTID kommer. Nå krysser vi bare alt vi har :)

Hvordan står det til med deg i dag? Håper sånn for deg :-) Nå må det januarfrøet feste seg! det har jeg bestemt nemlig :-)

Hvordan står det til med deg i dag? Håper sånn for deg :) Nå må det januarfrøet feste seg! det har jeg bestemt nemlig :)
Så søt du er :) det går bra, men det svinger fra å tro at dette må jo klaffe til hvorfor skulle det gå når så mange andre mislykkes...vanlige tanker som nok alle har i denne prosessen :) Jeg håper du har rett! Kroppen tar i hvert fall til seg progresteron, må opp å tisse hver natt, og i natt hadde jeg litt "menssmerter" men ga seg etter 5min, så kroppen er litt rar gitt... Er på rugedag 8 nå... Når testet du første gang? Har tenkt sånn på deg, syntes det var så trist at det ikke gikk. Men høres jo ut som om du har kommet deg over det værste sjokket. Håper du finner noe du kan kose deg med om dagen!

Jeg testet rugedag 8, fikk da den svake streken på billigtest strimmel. Symptomene dine høres lovende ut da! Disse to ukene er slitsomme, kjenner meg igjen. Synes du er flink som er standhaftig og ikke tester. ;)

Dette synes jeg var en veldig god plan! Det er lurt å vente med å teste, selv om det føles ut som en evighet å vente... Jeg heier på deg!!! :-)

Jeg testet rugedag 8, fikk da den svake streken på billigtest strimmel. Symptomene dine høres lovende ut da! Disse to ukene er slitsomme, kjenner meg igjen. Synes du er flink som er standhaftig og ikke tester. ;)
Dette synes jeg var en veldig god plan! Det er lurt å vente med å teste, selv om det føles ut som en evighet å vente... Jeg heier på deg!!! :)
Tusen takk begge to :) Har klart å vente så lenge, så får jeg klare noen dager til. Har bestilt tester, så må uansett vente på de, sløsing å gå i butikken å kjøpe flere nå... ;) blir spennende å se om jeg klarer å holde meg når jeg får de da ... :)

Rugedag 10
I går fikk jeg testene i posten, får se hvor lett det blir å la vær å teste nå... Håpet at testene ikke skulle komme så raskt, er uke like lett å la tre tester ligge nede på badet urørt helt til torsdag. Lurte på om jeg skulle teste i morgen, da er jeg på rugedag 11, den bør jo slå ut da hvis det er noen der inne??? Kjøpte en RFSU test i tillegg til Clear blue, da slapp jeg porto :) har vel hørt at de testene kan være litt ustabile, kan man egentlig stole på de?

Pleier man egentlig å få mensen 14 dager etter uthenging hvis det ikke klaffer?

Rugedag 10
I går fikk jeg testene i posten, får se hvor lett det blir å la vær å teste nå... Håpet at testene ikke skulle komme så raskt, er uke like lett å la tre tester ligge nede på badet urørt helt til torsdag. Lurte på om jeg skulle teste i morgen, da er jeg på rugedag 11, den bør jo slå ut da hvis det er noen der inne??? Kjøpte en RFSU test i tillegg til Clear blue, da slapp jeg porto :) har vel hørt at de testene kan være litt ustabile, kan man egentlig stole på de?

Pleier man egentlig å få mensen 14 dager etter uthenging hvis det ikke klaffer?
Be strong! Hehe:) Mensen har vært forskjellig på meg. Den første gangen kom mensen nesten en uke etter at jeg sluttet på progesteron (sluttet på dagen da jeg fikk negativ blodprøve). Og en annen gang fikk jeg mensen dagen før jeg skulle ta blodprøve. Så det er litt vanskelig å si...Kroppen er ingen fasit. Det kan endre seg fra gang til gang dessverre.

Rugedag 12
Testet positivt både søndag og mandag morgen, og er super glad for det, men for noen nervepirrende dager det har vært siden. Hatt mye mensmurringer og i natt var det akkurat som om noen strakk magen i alle retninger. Tenkte løpet var kjørt for denne gang, men har heldig vis ikke sett noe blod så langt.. Hver gang jeg går på do er jeg redd for å se blod.. Håper dette roer seg etter hvert.

Skal til legen i morgen og ta blodprøve, så får vi se hva hun sier...

Jeg blir enda urolig når jeg kjenne mensmurringer, men de er veldig vanlige. Livmoren utvider seg og det kjennes som murringer. Ikke bekymrer deg for det, dette kommer til å gå bra :-)

Jeg blir enda urolig når jeg kjenne mensmurringer, men de er veldig vanlige. Livmoren utvider seg og det kjennes som murringer. Ikke bekymrer deg for det, dette kommer til å gå bra :)
Tusen takk, det er kanskje like vanlig å kjenne noe som å ikke kjenne noe. Trodde ikke man kjente noe i starten, men kroppen min jobber i hvert fall med noe :)

image.jpg
image.jpg
Rugedag 13 (4+1):

Tok en ny test i dag og syntes streken er litt sterkere i dag :) syntes det er litt skummelt å ha sluttet på progresteron, så skal snakke med legen om det i dag når jeg først er der. Stoler jo egentlig på at de på Ullevål vet hva de driver med :)

Har vært hos legen, men kom til en turnuslege, hun var veldig hyggelig, Men visste hakket mindre enn meg om graviditet... Hun mente jeg var i uke 3..mulig de regner på en annen måte.. Tok ikke blodprøve, hun mente det ikke var vanlig ved et normalt svangerskap, men tok urinprøve som viste positivt :) skal tilbake mellom uke 8 og 12, for å fylle ut helsekort osv, men da tror jeg at jeg vil til min fastlege..

Back
Topp