Tips til undertøy som gravid

Jeg var også drittlei av BHer som var for trange forrige uke, så jeg tok sjansen og kjøpte et par ammebher fra Boobs selv om det er lenge igjen før jeg trenger det. Veldig myke og behagelige, og kommer med extension, så jeg kan bli enda større... :rolleyes:

Lindex sine gravidtruser er GULL. De må du kjøpe på nett. Bor i dem!

Ellers kjøper jeg spileløse ammebher til en billig penge på bonprix. Da har jeg brukt målebånd for å få korrekte mål (de har størrelseskart som de fleste andre) og jeg valgt å gå en størrelse opp der jeg har vært «akkurat» på målene eller kjøpt bh-extensions i tillegg. Dette fordi jeg av erfaring vet jeg blir større både i cup og omfang :)

Må bare slenge på at flere av de ammebhene har en downside: de er tykke i stoffet og man SVETTER ... Så se på hva slags stoff det er, samt tykkelse. Kan være lurt å kjøpe noen som puster godt også.

Hvordan er størrelsen på Lindextrusene?

Sniker fra juni. Jeg bruker vanligvis en størrelse S/M i truser, og har nå investert i en del nye med (litt) mer stoff fra HM i størrelse L (ikke mammaavdelingen) . Brazilian modell siden jeg liker best at de sitter litt "inn" bak. De er romslige, sitter behagelig og jeg føler meg fin i dem! Stramme stringtruser ble jeg så lei av noen uker siden haha!! Kjøpte 5pakninger til rundt 150, og har pakket noen av dem rett i fødebagen, de er så gode :) Kjøpte også et sett med to natt-ammeBHer fra HM, og også de syns jeg er veldig gode allerede.

Last edited:
De r fantastiske!! Men de er jo ganske oppi glufsa da. Leser mye om at man blir sår og øm etter fødseleb, så sikkert greit med noe med mer avstand ja:)
Er ganske greit å ha et par jenteboksere på lur som sitter skikkelig til etter fødselen ja! Man blør jo varierende mengde, men for de aller fleste er det nødvendig med ordentlige nattbind de første dagene, for så kanskje vanlige bind en stund og så truseinnlegg lenge.. etter sist fødsel var jeg veldig fornøyd med noen jenteboksere fra Björn Borg, kjøpte de i en størrelse større enn jeg vanligvis ville brukt i ikke-gravid tilstand :-) så skal fylle på med flere av de nå :-)

Er ganske greit å ha et par jenteboksere på lur som sitter skikkelig til etter fødselen ja! Man blør jo varierende mengde, men for de aller fleste er det nødvendig med ordentlige nattbind de første dagene, for så kanskje vanlige bind en stund og så truseinnlegg lenge.. etter sist fødsel var jeg veldig fornøyd med noen jenteboksere fra Björn Borg, kjøpte de i en størrelse større enn jeg vanligvis ville brukt i ikke-gravid tilstand :) så skal fylle på med flere av de nå :)
Bokser og hipstere syns jeg er rare greier, men er vel en vanesak det ja. Tenker jeg stikker innom lindex og ser etter noen skikkelige truser i stor størrelse:) må vel holde med en 6-7 stk tenker/håper jeg.

Bokser og hipstere syns jeg er rare greier, men er vel en vanesak det ja. Tenker jeg stikker innom lindex og ser etter noen skikkelige truser i stor størrelse:) må vel holde med en 6-7 stk tenker/håper jeg.
Jeg bruker ikke det til vanlig, men etter fødselen ville jeg ha ting som for guds skyld ikke kunne finne på å lure seg inn noe sted :-P jeg personlig ville kjøpt en del siden det kan bli noen blødningsuhell, men det kommer jo an på hvor ivrig dere orker å være med vask og tørk etter fødsel :-)

Jeg bruker ikke det til vanlig, men etter fødselen ville jeg ha ting som for guds skyld ikke kunne finne på å lure seg inn noe sted :p jeg personlig ville kjøpt en del siden det kan bli noen blødningsuhell, men det kommer jo an på hvor ivrig dere orker å være med vask og tørk etter fødsel :)
Tror ikke samboern vet hvor vaskemaskin står engang....

Fikk meg ny vaskemaskin i fjor så presterte samboer å si at jeg hatt fått nytt møbel til rommet mitt :p så her blir det nok handlet inn større mengder for å slippe å vaske klær med det første.
Haha mannfolk altså:hilarious: ja, spørs om det ikke er lurt ja. Han samboern min prøver seg ofte på at kjøkkenet er rommet mitt. Men da påpeker jeg tilbake at det er nå faktisk han som lager mest mat:happy:

Sniker fra juni. Jeg bruker vanligvis en størrelse S/M i truser, og har nå investert i en del nye med (litt) mer stoff fra HM i størrelse L (ikke mammaavdelingen) . Brazilian modell siden jeg liker best at de sitter litt "inn" bak. De er romslige, sitter behagelig og jeg føler meg fin i dem! Stramme stringtruser ble jeg så lei av noen uker siden haha!! Kjøpte 5pakninger til rundt 150, og har pakket noen av dem rett i fødebagen, de er så gode :) Kjøpte også et sett med to natt-ammeBHer fra HM, og også de syns jeg er veldig gode allerede.
Har du mulighet til å legge ut bilde av disse fra nettbutikken til hm? Jeg vil gjerne sjekke ut både trusene og bh’ne du nevner :D

Jeg bruker også disse trusene! De er midt mellom string og hipster, veldig behagelige og ser bra ut på rumpa. Ingen tynne tråder som gnager seg inn i sidene! Bruker samme størrelse som før graviditeten. :)

Jeg er ikke noen fan av boxer/hipster, syns de ruller seg enten opp eller ned over hofter og lår, men etter å ha snikprøvd noen som jeg egentlig hadde kjøpt til mannen, tror jeg at det blir noe sånt etter fødselen. God plass til å holde på plass bind osv.

Har du mulighet til å legge ut bilde av disse fra nettbutikken til hm? Jeg vil gjerne sjekke ut både trusene og bh’ne du nevner :D
Ja! Det er disse trusene:
https://m2.hm.com/m/no_no/productpage.0758034010.html
Ser ikke at de har 5pakninger i svart nå, men de har dem i 3-pakninger til 139
https://m2.hm.com/m/no_no/productpage.0688055008.html
Og så er det disse bh-ene:
https://m2.hm.com/m/no_no/productpa...exc202q7T5LcMziWOED7L64j_oXArFZhoCcwAQAvD_BwE
Ser at de er utsolgt for mange størrelser akkurat nå, men sist de var det så satte jeg meg på liste og fikk mail etter noen dager at de hadde inne igjen :-) Eneste jeg aldri har fått tak i er en sort mama joggers fra HM haha, de blir alltid utsolgt med en gang!! :-)

Back
Topp