Tips til undertøy som gravid

Lotta915

Glad i forumet
Jeg blir helt rådvill på hva som er behagelig å ha på. I tillegg har jo størrelsene mine økt så kraftig at halvparten av hva jeg nettopp kjøpte må byttes inn. Også så lenge igjen til termin!
Hva bør jeg kjøpe?

Lindex sine gravidtruser er GULL. De må du kjøpe på nett. Bor i dem!

Ellers kjøper jeg spileløse ammebher til en billig penge på bonprix. Da har jeg brukt målebånd for å få korrekte mål (de har størrelseskart som de fleste andre) og jeg valgt å gå en størrelse opp der jeg har vært «akkurat» på målene eller kjøpt bh-extensions i tillegg. Dette fordi jeg av erfaring vet jeg blir større både i cup og omfang :)

Må bare slenge på at flere av de ammebhene har en downside: de er tykke i stoffet og man SVETTER ... Så se på hva slags stoff det er, samt tykkelse. Kan være lurt å kjøpe noen som puster godt også.

Sømløse truser, fra sloggi, og cubus og kappahl har også egne typer :-)
Kan være greit å bare kjøpe inn amme-bher nå, selv om de gjerne blir for små i noen uker rett etter fødsel, for så å ofte passe igjen senere i amme-perioden :-) folk liker forskjellige typer amme-bher, så det er noe man gjerne må prøve seg litt frem med.
Min erfaring er at «båndet» under brystene ikke må være for smalt, da det fort blir for stramt på ett område og stopper melkegangene og lager brystbetennelse...

Jeg har brukt ammebh en stund nå:hilarious: Det er så mye mer behagelig. Har de fra tidligere og de er spileløse og nesten sømløse, i stretch stoff. Tror de heter seamless fra bravado. Har også noen som ligner som man får i 2-pakke fra Lindex.

Har også kjøpt noen veldig behagelig truser på HM med bred blondekant øverst:happy:

Jeg bruker de ‘bestemorstrusene’ fra Cubus, 3 i pakken til 99 kr og så har jeg calvin klein sine bikinitruser. I bh bruker jeg de fra Cubus som er spileløse, de er gull☺️

Vedlegg

• 4560BD39-1D5B-4D93-A7A9-7AA4E09A67EA.png
    4560BD39-1D5B-4D93-A7A9-7AA4E09A67EA.png
    100,4 KB · Visninger: 19
  • BB6B35C1-1F66-40CA-B8E7-85495EB745E4.png
    BB6B35C1-1F66-40CA-B8E7-85495EB745E4.png
    83,9 KB · Visninger: 18
  • 78F3CF1F-2B0E-4560-A671-136B2688F4FB.png
    78F3CF1F-2B0E-4560-A671-136B2688F4FB.png
    62 KB · Visninger: 18
Sniker litt. Jeg har sverger til tynne boksere fra Cubus. De har ikke stramme strikk, og de glir ikke rett i rumpesprekken som så mye annet gjør.

Lindex sine gravidtruser er GULL. De må du kjøpe på nett. Bor i dem!

Ellers kjøper jeg spileløse ammebher til en billig penge på bonprix. Da har jeg brukt målebånd for å få korrekte mål (de har størrelseskart som de fleste andre) og jeg valgt å gå en størrelse opp der jeg har vært «akkurat» på målene eller kjøpt bh-extensions i tillegg. Dette fordi jeg av erfaring vet jeg blir større både i cup og omfang :)

Må bare slenge på at flere av de ammebhene har en downside: de er tykke i stoffet og man SVETTER ... Så se på hva slags stoff det er, samt tykkelse. Kan være lurt å kjøpe noen som puster godt også.

Aldri brukt eller prøvd amme bh før, så jeg har omtrent ikke turt å kjøpe heller

Bruker stortsett sportsbh fra Pierre Robert eller HM her, og vanlige truser som før jeg ble gravid :)

Pleier og kjøpe HM sine gravid truser og bruker Boob sine amme bh, liker dem veldig godt ☺️

Uansett hvile truser jeg kjøper, så sklir de jo bare ned:sour::(:hilarious: bruker dere truse-truser eller string? Jeg bruker kun string, men de graver seg jo inn i håndtakene jeg har fått pga magen:eek:

Uansett hvile truser jeg kjøper, så sklir de jo bare ned:sour::(:hilarious: bruker dere truse-truser eller string? Jeg bruker kun string, men de graver seg jo inn i håndtakene jeg har fått pga magen:eek:
Satte meg akkurat ned her selv og la merke til at når jeg sitter så syns det ikke at jeg har på truse, nettopp pga det :laughing002

Bestemorstruser her gitt:hilarious::hilarious:string har jeg gitt opp for lenge siden.

Bruker enda de blonde-stringene fra cubus:) beste stringene.
Men må vel kjøpe noen truser eller hipstere etterhvert, til rundt/etter fødselen.

Bruker enda de blonde-stringene fra cubus:) beste stringene.
Men må vel kjøpe noen truser eller hipstere etterhvert, til rundt/etter fødselen.

Bruker akkurat de samme :P men tenker som deg må invistere i noe med mer stoff til etter fødselen :)

Bruker fortsatt stringtruser mine på dagtid og noen hipstere på natten. De minste størrelsene brukes ikke lenger, men de som var litt store passer fortsatt fint (håper jeg, kjennes i alle fall greie ut på, håper de ser like greie ut:hilarious:)

De r fantastiske!! Men de er jo ganske oppi glufsa da. Leser mye om at man blir sår og øm etter fødseleb, så sikkert greit med noe med mer avstand ja:)

Helt enig! Pluss, syns ikke truseinnlegg fester seg noe godt i uannsett stringtruse. Har forstått det slik at det vil være behov for både truseinnlegg og bind osv i ettertiden :p

Back
Topp