Tiols reise - lukket kapittel ❤️

10+2
Formen var fin i 2 dager, så begynte jeg å kaste opp og bli enda kvalmere. Tar afipran innimellom, men vil drøye pillene mest mulig så tar dem når jeg skal noe spesielt. Eller bare ikke orker mer :hilarious:

Offentlig tul 14. juli, gleder meg masse til det :love7
Ellers finner jeg hjertelyd med doppler hjemme uten problem. Må innrømme at jeg sjekker kanskje litt for ofte… huff..
dette går vel bra ❤️

Ellers ligger jeg i senga og får ikke sove fordi senga vår stinker. Mannen lukter ingenting men det gjør det!!! :hilarious:
 
12+0
Enn at jeg skriver 12+0 i dag! Det har gått så sneglende sakte men allikevel er vi allerede her! :woot:
Kvalmen er såder, afipran på morgenen så jeg klarer 4 timer jobb. Utrolig deilig! Så går det fint på ettermiddagen til kl 19. ny afipran så overlever jeg jaggu kvelden også!

Vi skal på ultralyd om 6 små dager, jeg gleder meg veldig! Håper vi får sniktitt på kjønn :shy: sjekket hjertelyd senest i dag - 160 bpm ❤️
 
Gratulerer med 12 uker og lykke til på UL ❤️
 
14+1
Babyspark og vellykket ultralyd ❤️
Helt frisk og fin liten baby ❤️
E6B92C6E-703B-4193-BDC8-572B28B968FA.jpeg


Jordmor ville ikke si kjønn, men jeg ble satt frem en dag. Velger allikevel å ta utgangspunkt i menstermin frem til oul :love7
Kvalmen er blitt mye bedre, fortsatt ganske ille på kvelden. Bekkensmertene har dog kommet nå, og jeg tenker veldig på hvordan det blir å begynne å jobbe fult om 2 uker. :nailbiting: Vi får se hvordan det går den første uka etter ferien ❤️
 
16 + et eller annet
:laughing001

Ja sånn har det blitt :hilarious: Folk spør og jeg bare: «eh. Husker ikke heeeelt, sånn 15-16 uker?»

Ikke lenge til oul heller, det skal bli ufattelig spennende å se om vi får bittebittelillebror eller ei lita tulle ❤️ Jeg kjenner på skambelagt følelser omkring temaet. Og det hjelper ikke stort at de rundt spør «ja, da kommer vel jenta da?»
Jeg kjenner både på en «sorg» over at det helt sikkert er en gutt, men skammer meg fordi jeg også kjenner på følelsene av at kjønn er SÅ uviktig! Vi vil ha et barn! Ikke er kjønn :hungover:
Skal ikke nekte for at dersom jeg kunne valgt hadde jeg valgt ei jente. Men når man ikke KAN velge, er det vondt at alle rundt «heier» på jenta. Føler også at de kanskje tror vi skal ha denne babyen bare for å prøve å få ei jente.
Jeg er ikke SÅ glad i å gå gravid, føde og gå igjennom de første årene bare for å kanskje få ei jente :hilarious:

Veldig blandede følelser der ja. Men jeg kjenner en tilfredshet og stor glede av å vite at babyen inni magen er helt frisk og rask ❤️ jeg har begynt å kjenne små dult innimellom, og det er så utrolig godt å kjenne. Redselen for å miste synker betraktelig ved det punktet ❤️

Formen er et annet kapittel. Kvalmen har bedret seg ekstremt, tidvis overveldende.
Men bekkenet. Som gjorde livet til et helvete sist, har nå startet å krangle. Har den siste mnd gjort øvelser på ball (faktisk! Overrasket av meg selv der), gjort knipeøvelser, gått på «riktig» måte med å stramme setemusklene. Og vært flink til å bruke de svinedyre joggeskoene mine.
Men første dag på jobb i dag viste meg at det her kommer man ikke utenom uansett. Gangsperre og smerter i kveld :(

Det er så nederlag! Jeg ønsker genuint å jobbe, jeg elsker jobben min! Men jeg tror en sykemelding er veien å gå, så kan jeg heller være på topp og ikke måtte presse kroppen. ❤️

Gleder meg til å oppdatere dere etter oul om noen uker ❤️
 
Man klarer ikke å henge med på uker og dager når man har mange barn :hilarious:

Skjønner hva du mener ang kjønn.. :Heartredslitsomt og vondt med alle rundt i tillegg, mas og kommentarer :hungover: Kan de ikke bare holde kjeft :meh: Det var det samme med søsteren min. Jeg har én gutt og to jenter. Om jeg hadde fått velge kjønn hadde jeg valgt jente. Folk kommer nok til å tro at vi håper på gutt. Er helt sikker på at det kommer noen kommentarer, det gjør det alltids. Skal være forberedt:bootyBlir spennendepå OUL da :Heartred

Det er så koselig med små dult :love017 Beste som er!

Tenk på deg selv og kroppen din :gen053
 
19+2
Ordinær ultralyd i går viste en frisk og fin liten baby. Det var vanskelig å se kjønn, da navlesnora lå krølla sammen mellom beina :hilarious: Jordmor trodde dog hu kunne se en liten snopp et øyeblikk, så da går vi ut ifra at vi får enda en fin gutt :Heartblue

Etter en uke med vonde kynnere og masse nedpress ringte jeg jordmor på onsdag, for å høre om det her er normalt. Fikk streng beskjed om å legge meg ned når det skjer og nevne det på oul.
Jordmor på oul ble stresset og sa at det ikke var normalt. Ble satt opp til kontroll i uke 24 hos lege for å sjekke livmorhals. Jeg stresser dog ikke, kroppen min er ikke spesielt glad i å starte fødsel, så det går nok helt fint :hilarious:
Sykemeldt videre, men bekkenet er jo også helt krøll så ikke noe nytt. Skal jobbe 20% til uka da for å se hvordan kroppen responderer. Blir godt å se kollegaer igjen ❤️

God helg du som leser ❤️
 
19+2
Ordinær ultralyd i går viste en frisk og fin liten baby. Det var vanskelig å se kjønn, da navlesnora lå krølla sammen mellom beina :hilarious: Jordmor trodde dog hu kunne se en liten snopp et øyeblikk, så da går vi ut ifra at vi får enda en fin gutt :Heartblue

Etter en uke med vonde kynnere og masse nedpress ringte jeg jordmor på onsdag, for å høre om det her er normalt. Fikk streng beskjed om å legge meg ned når det skjer og nevne det på oul.
Jordmor på oul ble stresset og sa at det ikke var normalt. Ble satt opp til kontroll i uke 24 hos lege for å sjekke livmorhals. Jeg stresser dog ikke, kroppen min er ikke spesielt glad i å starte fødsel, så det går nok helt fint :hilarious:
Sykemeldt videre, men bekkenet er jo også helt krøll så ikke noe nytt. Skal jobbe 20% til uka da for å se hvordan kroppen responderer. Blir godt å se kollegaer igjen ❤️

God helg du som leser ❤️
Gratulerer så mye med guttebassen(?) :Heartblue Mener å ha lest noe om at du skulle tilbake på en UL? Har du vært der enda i så fall? :love017
 
Gratulerer så mye med guttebassen(?) :Heartblue Mener å ha lest noe om at du skulle tilbake på en UL? Har du vært der enda i så fall? :love017
Takk ❤️ Vi har funnet guttenavn og alt på stell nå :hilarious: :Heartblue
Skal tilbake på kontroll i uke 24, med ultralyd av livmorhalsen for å se at den ikke blir påvirket. Er 21+0 i morgen så ikke så lenge til ❤️
Har mye vondt nederst i magen sammen med kynnere så er litt spent.. Håper dog det ikke er noe ❤️
 
Takk ❤️ Vi har funnet guttenavn og alt på stell nå :hilarious: :Heartblue
Skal tilbake på kontroll i uke 24, med ultralyd av livmorhalsen for å se at den ikke blir påvirket. Er 21+0 i morgen så ikke så lenge til ❤️
Har mye vondt nederst i magen sammen med kynnere så er litt spent.. Håper dog det ikke er noe ❤️
Så koselig å ha funnet navn :love017 Håper livmorhalsen er upåvirket!
 
26+0
Ukene flyr avgårde ❤️
Føler jeg har vært gravid i en evighet .. også er det ennå en evighet igjen..
ultralyd for 14 dager siden hos gynekolog på sykehuset gikk strålende, upåvirket livmorhals. Trodde ikke et sekund at det faktisk hadde noe å si med all nedpresset og kynnerene men. Greit å sjekke ut.
Nevnte for gynekologen at jeg ønsker planlagt igangsettelse før termin grunnet heftig bekkenløsning. Han kikka i papirene mine og fødselshistoriene mine er ikke mye å skryte av :laughing001
Han var overraskende positiv og sa egentlig bare «det kan vi se på!». Han noterte det i journalen og ba meg be jordmor om time hos han etter ultralyd i uke 32.
Håper håper håper at det går gjennom ❤️

Ja - for bekkenløsningen har kommet for å bli, ikke overraskende. Går allerede med krykker mye av dagen, ekstremt lite søvn og alt er egentlig bare smertefullt. Akkurat nå er det den timen hos gyn som gir meg styrke og motivasjon …

Jobber litt av og på, mest innom for syns skyld. Og ja, så studerer jeg jo spesial pedagogikk nå - samlingene er virkelig drepen for bekkenet… men det er så verdt det :wacky::happy: én samling til før jul!! Pluss eksamen men det går fint ❤️

Ellers er det ikke så mye å fortelle..
ønsker deg en fin kveld ❤️
 
28+5
I går hadde jeg en liten blødning. Rosa utflod.. noe i den gata. Men det var med det. Ringte føden for å bare være sikker.
I dag har det derimot vært ekstremt mye nedpress og kynnere. Og siden kl 19 har jeg hatt masse murringer på topp. Menssmerter, kjenner det knyter seg helt nederst. Får litt Flashback fra tiiiiidlig fødsel med mini, den knyttneven nederst i magen.

Skal jeg ta tiden på takene? 4. gangs gravid men like usikker som med første.

På den andre siden har jeg null tro på at kroppen min faktisk klarer å produsere en fødsel. Såååå. Logikken sier at jeg bare skal snu meg i senga og sove det av meg! Gir seg jo, som alle andre gangene før :hilarious:

Litt tidlig å føde i uke 29 da. Men styret veier lissom opp for risikoen i mine øyne …

Anyways..
Ikke lenge til timen hos gyn, jeg er såååå spent!! Krysser alt for planlagt igangsettelse. ❤️

God natt du som leser. Måtte bare lufte tankene litt …
 
Absolutt innafor å be om ctg på føden, for å være sikker på at det ikke er noe.
Du kan jo prøve ta deg et bad, og se om det roer seg, om du har mulighet.

Det er jo fryktelig styr med fødsel i uke 29 også, så hvis du føler deg usikker, er det jo like greit å dra innom føden. (Selv om det er noe driiit om man har lang vei til sykehuset)
 
30+0
to dager etter jeg skrev sist, fikk jeg enda en blødning, mye større en søndagen. Mensmurringer, nedpress og kynnere på topp. Skikkelig gangsperre! Var nede på føden en tur, upåvirket livmorhals (bombe) :hilarious: Men streng beskjed om å følge med og slappe av. Hvordan slapper man av hardere når man allerede ikke gjør noe :hilarious: må dog gå mye turer for å holde tarmene i sjakk, noe som fucker opp bekkenet mer. Nedpresset fucker opp symfysen. Haha hurra!!!

14 dager til ultralyd. Og så blir det time hos overlegen. Sukk, så spent på den timen der. Leker med tanken om fødsel første uka i januar. Men så er jeg «redd» for at han er med på tanken og setter opp time i uke 37. Dvs romjula. Jeg ønsker virkelig ikke desemberbarn…..
Spørs kanskje på tendensen til Hvor travelt det er på føden? Men blir kanskje dumt hvis jeg først krangler meg til igangsettelse for så å krangle meg til uke 38 hvis de sier ja til uke 37 :hilarious:
Men igjen føler jeg uke 38 er mer «innafor» enn uke 37, mtp at babyen jo har det best i magen til den vil ut selv.
Når alt kommer til alt, så lenge jeg får det som jeg vil mtp å slippe å gå fult løp ut er jeg fornøyd!! For de siste dagene har vært et helvete. Merker det eneste som faktisk holder humøret oppe er den fablingen om å få igangsetting igjennom.

Babyen er svært ønsket… visste jeg hva jeg gikk til? Ja. Er jeg dermed bare dum som gjør dette igjen? Hmm

Det blir jo bra når babyen er ute. Bare veldig veldig vondt frem til da :wacky:

20. desember steriliserer mannen seg - heldigvis! Og jeg planlegger å også sterilisere meg med tiden. Asap faktisk, må bare spare penger til akkurat det :hilarious:

God onsdag ❤️
 
32+0
Alt fint med lille i magen ❤️
Tverrleie, kryssa bein og i det hele tatt
:jokercolor

Så fikk således ikke bekreftet av noen som kan det at det ER gutt haha! Må ta det han ferske gynekologen på føden trodde han så for god fisk
:hilarious:
jordmor sa «jasså» når jeg sa hvem som hadde sagt det er gutt til meg haha! Men altså. Det er jo gutt
:hilarious:
:love017
Jeg strikker blått nå lissom
:love017
Fikk ingen bilder heller pga leiet:sorry:

Men ja, tverrleie ja. Så ny ul i uke 36. Og hu snerpete jordmora nekta å sette meg opp til overlege asap zulu. For neste ultralyden er hos han overlegen… jaja jeg skjønner jo det at sånn er det. Men hadde så inderlig håpet på en dato snart lissom. Så 4 uker til…. Rett før jul…. Ja greit. Kanskje det er motivasjon i seg selv til å holde ut?? Ha den timen å «hang on to».. For hadde jeg fått AVSLAG om 2 dager lissom. Da hadde jeg jo ikke visst hvor jeg skulle gjort av meg…
Litt tanker fra bilen utenfor sykehuset i regnet. Måtte få ut skuffelsen.

Er dog glad alt er fint med lillebror ❤️
Håper han snur seg nedover snart ❤️
 
Åh kjedelig når man må vente på time.. Må bare si at de har tungtveiende grunner for å sette igang en fødsel i uke 37, de vil nesten alltid vente til minst 38+0 :)
Så tipper det er mer sannsynlig at du heller får igangsetting over nyttår hvis det er uke 38.
Har du fått innvilget igangsetting eller skal det diskuteres på den neste timen med overlege?
 
Åh kjedelig når man må vente på time.. Må bare si at de har tungtveiende grunner for å sette igang en fødsel i uke 37, de vil nesten alltid vente til minst 38+0 :)
Så tipper det er mer sannsynlig at du heller får igangsetting over nyttår hvis det er uke 38.
Har du fått innvilget igangsetting eller skal det diskuteres på den neste timen med overlege?
Ja jeg regner ikke med å få time før tidligst 38 og kanskje også enda nærmere termin..
jeg har ikke fått det innvilget, da jeg pratet med han i uke 24 sa han at «det kan vi se på» når jeg spurte. Så han har jo ikke sagt nei :hilarious: Så på timen hos han nestegang skal vi «se på det» som han sa:hilarious:

Håper jo på uke 38, som er rundt 4. januar. Vil helst bikke nytt år. Og jeg vet hvor sinnsykt vanskelig og strengt det er for å få det uten klar medisinsk grunn. Har googlet min fair share de siste mnd haha.. så jeg er nok helt vilt heldig hvis jeg faktisk får det. Han har skrevet i epikrisen at jeg i uke 24 «går på krykker, sterkt preget av bekkenløsning og ønsker selv igangsetting. Ny time for vurdering etter ultralyd i uke 32» eller noe i den duren. Så jeg føler han faktisk tar meg på alvor. :nailbiting:
 
Ja jeg regner ikke med å få time før tidligst 38 og kanskje også enda nærmere termin..
jeg har ikke fått det innvilget, da jeg pratet med han i uke 24 sa han at «det kan vi se på» når jeg spurte. Så han har jo ikke sagt nei :hilarious: Så på timen hos han nestegang skal vi «se på det» som han sa:hilarious:

Håper jo på uke 38, som er rundt 4. januar. Vil helst bikke nytt år. Og jeg vet hvor sinnsykt vanskelig og strengt det er for å få det uten klar medisinsk grunn. Har googlet min fair share de siste mnd haha.. så jeg er nok helt vilt heldig hvis jeg faktisk får det. Han har skrevet i epikrisen at jeg i uke 24 «går på krykker, sterkt preget av bekkenløsning og ønsker selv igangsetting. Ny time for vurdering etter ultralyd i uke 32» eller noe i den duren. Så jeg føler han faktisk tar meg på alvor. :nailbiting:

Håper du får en grundig vurdering og forhåpentligvis innvilget igangsettelse.
Jeg har hatt igangsettelse to ganger i uke 38 pga psykisk helse (mistet sent tidligere). Så babyen og jeg hadde det fysisk bra nok. Men de tok heldigvis hensyn til hvordan jeg hadde det også.
Så jeg håper du kan få samme hensyn. Første gang fikk jeg endelig dato i uke 36, selv om vi hadde avtalt igangsettelse noen uker før da. Andre gangen hadde jeg samme lege som gangen før, så da avtalte vi tirsdag i uke 38 (jeg skiftet ukedag på søndag) rundt uke 28. Har jo hørt gravide med HG som også får igangsettelse før tiden, selv om babyen vokser fint. Krysser fingrene for deg. Så vondt bekkenløsning høres kjipt ut ❤️
 
Håper du får en grundig vurdering og forhåpentligvis innvilget igangsettelse.
Jeg har hatt igangsettelse to ganger i uke 38 pga psykisk helse (mistet sent tidligere). Så babyen og jeg hadde det fysisk bra nok. Men de tok heldigvis hensyn til hvordan jeg hadde det også.
Så jeg håper du kan få samme hensyn. Første gang fikk jeg endelig dato i uke 36, selv om vi hadde avtalt igangsettelse noen uker før da. Andre gangen hadde jeg samme lege som gangen før, så da avtalte vi tirsdag i uke 38 (jeg skiftet ukedag på søndag) rundt uke 28. Har jo hørt gravide med HG som også får igangsettelse før tiden, selv om babyen vokser fint. Krysser fingrene for deg. Så vondt bekkenløsning høres kjipt ut ❤️
Har lest masse om historien din ❤️
Har også blitt igangsatt 3 ganger tidligere, dog over og på termin. Så vet veldig godt at det ikke er «bare bare» å bli igangsatt. Men desto mer grunn tenker jeg litt da, jeg vet hva jeg går til. Grundig gjennomtenkt… og med en 2 åring hjemme er det snart helt umulig å bare eksistere :bag:
Jeg tror ikke man kan sette seg inn i hvor smertehelvete bekkenløsning kan være før man er der selv. Jeg glemmer selv smertene hver gang… derav 4 unger haha!
Men det er altså tortur. Rett og slett. Tårene triller omtrent hele tiden. Så det er virkelig en hail Mary å be om dette før termin..

Det som skjedde med nr 3 kort fortalt er at jeg ba jordmor og legen om å ringe føden og høre om muligheter … de bare lo og nei, ikke sånn det funker. To dager før termin ringte jeg føden og det bare tilta. Jeg gråt og ba instendig om å få slippe det her. Så sa legen ja kom inn ❤️
Så denne gangen har jeg bare tatt saken i egne hender og vært i forkant.
Hjelp dette ble langt men. Jeg føler det er så teit å klage også, selvforskyldt sådan. Men dersom jeg kan få kranglet eller grini meg til igansetting igjen, så får jeg leve med å være klagekjærring :hilarious:
 
Back
Topp