Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

Bare sjekk opp om det er noen frist ift dato medisinene er tatt ut at kvitteringen må være sendt inn. Ikke verre enn at det lagres/registreres inntil dere når grensa
Er 6mnd, så vi har omtrent til oul til eventuell spire å sende inn, god tid.:D
 
Men jeg ble helt rørt av at han kjøpte den til meg når jeg ønsket meg den, og til og med fikk den pakket inn :Heartred følelsen om at vi er sammen om prosjekt baby var helt overveldende!:love2
Det var utrolig koselig og varmer.
 
Det var utrolig koselig og varmer.
Ja:Heartred
Har du snublet over noen som har selvmedisinert med prednisolon? Kjenner at jeg må gi det minst en sjanse før neste ivf.. føler at jeg kanskje har en sjanse naturlig dersom kroppen min ikke spises opp av endo.. siste lille håpet for naturlig baby liksom?
 
Ja:Heartred
Har du snublet over noen som har selvmedisinert med prednisolon? Kjenner at jeg må gi det minst en sjanse før neste ivf.. føler at jeg kanskje har en sjanse naturlig dersom kroppen min ikke spises opp av endo.. siste lille håpet for naturlig baby liksom?
Baby snart? er vel nærmeste jeg kommer selvmedisinering.
Min gyn var veldig klar på at jeg skulle slutte ihvertfall for det er ikke så bra å gå på. Og jeg gikk på en liten dose (5mg?) fra 4+1 til 10 uker...
 
Ja:Heartred
Har du snublet over noen som har selvmedisinert med prednisolon? Kjenner at jeg må gi det minst en sjanse før neste ivf.. føler at jeg kanskje har en sjanse naturlig dersom kroppen min ikke spises opp av endo.. siste lille håpet for naturlig baby liksom?

Selvmedisinerte ikke, men tok kontakt med Hausken og forhørte med om dosering for endopasienter før jeg dro til fastlegen og spurte om jeg kunne få det skrevet ut. Men om du har endo burde du virkelig få fjernet det før neste forsøk om du kan. Jeg fjernet det en måned før innsett og tror det var utslagsgivende for min graviditet!
 
Selvmedisinerte ikke, men tok kontakt med Hausken og forhørte med om dosering for endopasienter før jeg dro til fastlegen og spurte om jeg kunne få det skrevet ut. Men om du har endo burde du virkelig få fjernet det før neste forsøk om du kan. Jeg fjernet det en måned før innsett og tror det var utslagsgivende for min graviditet!
De fant ikke noe endo-vev hos meg som de så, men papirene sier at det er overveiende sannsynlig at det er endo pga smertemønsteret.. så jeg vet ikke. Hausken ville ha meg på det fordi de er enig i at det mest sannsynlig er endo, mens st.olavs så dama en gang på papirene og bestemte at jeg ikke hadde endo, før hun i det hele tatt snakket med meg :rolleyes:
 
De fant ikke noe endo-vev hos meg som de så, men papirene sier at det er overveiende sannsynlig at det er endo pga smertemønsteret.. så jeg vet ikke. Hausken ville ha meg på det fordi de er enig i at det mest sannsynlig er endo, mens st.olavs så dama en gang på papirene og bestemte at jeg ikke hadde endo, før hun i det hele tatt snakket med meg :rolleyes:

Kan være at endoen sitter andre plasser enn akkurat der de så i buken, eller at det er adenomyose.. Er med i en gruppe på FB som heter Nancy's Nook Endometriosis Education . Det er utrolig mye info der. Det er en så sykt ulumsk sykdom! Lite endo-vev kan ødelegge liv og mye vev kan gi minimale smerter.

Uansett så skader det ikke å prøve prednisolon om du får det hos fastlegen (eller annen lege), endo eller ikke :)
 
Kan være at endoen sitter andre plasser enn akkurat der de så i buken, eller at det er adenomyose.. Er med i en gruppe på FB som heter Nancy's Nook Endometriosis Education . Det er utrolig mye info der. Det er en så sykt ulumsk sykdom! Lite endo-vev kan ødelegge liv og mye vev kan gi minimale smerter.

Uansett så skader det ikke å prøve prednisolon om du får det hos fastlegen (eller annen lege), endo eller ikke :)
Skal høre med fastlegen og få henne til å sjekke. Har jo resept på det men føler det er noe som bør gjøres i samarbeid med legen.
Skulle ønske vi hadde privat gyn i området.. Men nærmeste er i Tromsø :banghead: hadde vært fint å få pratet med noen som faktisk var i nærheten om tanker rundt dette, som kanskje også kan litt.
 
Skal høre med fastlegen og få henne til å sjekke. Har jo resept på det men føler det er noe som bør gjøres i samarbeid med legen.
Skulle ønske vi hadde privat gyn i området.. Men nærmeste er i Tromsø :banghead: hadde vært fint å få pratet med noen som faktisk var i nærheten om tanker rundt dette, som kanskje også kan litt.

Om du har resept, hvilken dosering har du fått? Blir vel sikkert arrestert igjen av forumpolitiet men da har du jo streng tatt muligheten til å ta de også. Og den lave dosen du evt skulle gått på utgjør lite fra eller til. Endo-pasienter anbefales å gå på blodfortynnende også i mange tilfeller, som fragmin, klexane eller albyl-e.

Men håper du finner svar og får hjelp hvertfall!
 
Jeg våknet forresten av eggløsning i natt.

Det var om å gjøre å krøke meg sammen mens jeg gikk rooooolig ut på kjøkkenet for å koke vann. Selv den minste bevegelse er virkelig grusomt når el er på gang! Fylte vannposen og stappet i meg to Paracet. Kan ikke ta noe sterkere når jeg skal opp fire timer senere og være i stand til å kjøre bil, så jeg lå der i sikkert 45 min før paraceten funket og varmepose fikk myknet opp området såpas at jeg fikk sove igjen.

Fortsatt helt grusomme smerter nå, de har tatt seg opp igjen på kvelden! Prøvde meg på en nsaids nå i kveld til tross for astmaen og vet jeg kan bli veldig tungpustet, men det hjalp lite!

Jeg er så lei av å føle meg som en skikkelig galing som klager på smerter to ganger i mnd, jeg fungerer jo ikke ordentlig under mens eller eggløsning!
Livmora og alt annet som gjør vondt skal vekk når vi er ferdig med å få ønskebarna, for dette er virkelig ikke noe jeg kan leve med i lengden :arghh:


Om du har resept, hvilken dosering har du fått? Blir vel sikkert arrestert igjen av forumpolitiet men da har du jo streng tatt muligheten til å ta de også. Og den lave dosen du evt skulle gått på utgjør lite fra eller til. Endo-pasienter anbefales å gå på blodfortynnende også i mange tilfeller, som fragmin, klexane eller albyl-e.

Men håper du finner svar og får hjelp hvertfall!
Skal ta ekstra blodprøver osv som st.olavs har bedt om på min forespørsel.. lurer på om jeg faktisk skal ta meg en telefon-time med en lege før jeg begynner neste forsøk... heller litt mot blodfortynnende, prednisolon og lang protokoll... magefølelsen stemmer virkelig ikke med samme opplegg som sist!
 
Ville bare legge igjen et lite spor o dagboka di. Leser at du har det litt tøft og kjenner meg igjen. Heldigvis gav Ivf resultater hos oss og det skal det gjøre hos dere og. Men ventetiden og smerter (uten grunn) er forferdelige... Så snilt av kjæresten å kjøpe den boka, skikkelig symbolsk!
 
Ville bare legge igjen et lite spor o dagboka di. Leser at du har det litt tøft og kjenner meg igjen. Heldigvis gav Ivf resultater hos oss og det skal det gjøre hos dere og. Men ventetiden og smerter (uten grunn) er forferdelige... Så snilt av kjæresten å kjøpe den boka, skikkelig symbolsk!
Tusen takk for oppmerksomheten :Heartred
Føler jeg klager en del for tiden, men trenger virkelig å få det ut :hilarious:
 
Tusen takk for oppmerksomheten :Heartred
Føler jeg klager en del for tiden, men trenger virkelig å få det ut :hilarious:
Det er jo det som er så fint med forumet, vi får klaget og gledet oss,ofte på samme dag :hilarious: og som regel alltid noen som skjønner hva man går gjennom.
 
Det er jo det som er så fint med forumet, vi får klaget og gledet oss,ofte på samme dag :hilarious: og som regel alltid noen som skjønner hva man går gjennom.
Tenk for et nettverk!!!
 
Ja jøss. Husker dere at jeg sjekket med legesenteret om jeg fikk ta prøvene her hjemme?
Bestilt time til blodprøver, og her kan de ikke ta dem. Jeg må derfor kjøre to timer + hver vei med bil for å ta dem :mad: æsj!!
 
Ble veldig overrasket på apoteket da! De har faktisk alltid ovitrelle inne! Så jeg kjøpte den ene de hadde siden det var leveringsvansker på den og jeg derfor kommer til å ha panikk rundt forsøket. Så den ligger i kjøleskapet nå, med utløpsdato i oktober :cat:
 
Back
Topp