Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

8dp5dt - 13"dpo"
20230909_100748.jpg

Forbereder meg bare på neste og siste forsøk. Tror ikke dette blir positivt til fredag liksom.
Blir det negativt på denne og neste så er vi ferdig, kanskje for en stund, kanskje for alltid. Jeg har det ikke bra under forsøk og jeg har gitt beskjed at jeg vil gå privat om vi skal ha fler uttak, så hvis det blir, blir det noen år til.

Mange klemmer!

Hjertesukk og klaging herfra.
Skygge er bare skygge. 4+3 skulle det vært noe om det var noe.

Jeg har tatt sikkert 50 tester for minst 1000kr den siste uka, og håpet.

Jeg kan ikke SKJØNNE at stolavs er så teite at de regner 19dpo som 4+0(14dpo) og testdato. Innsett er jo ikke befruktning!
Går det ann å være så rigid når ingen andre gjør det sånn? Sukk!
De nekter å sette opp ny plan før fredag fordi de nekter å ta imot svar på test før da. Er sjukt misfornøyd med dem. Tenk at dette allerede har tatt et år og vi har bare hatt 3!!! Innsett av fryseforsøk. Kun fryseforsøk!

Jeg prøver å forberede meg på neste innsett, som blir siste hos dem, kanskje siste for alltid. Mannen vil gjerne fortsette privat om noen år, men det er jeg som setter grensa når jeg blir så ødelagt av dette. Vi får se. Han er verdens beste og mest støttende, men vi har snakket mye om at vi kanskje bare må velge å se det positive med å ha "bare" ett barn.

Joda, vi har rett på 3 forsøk offentlig og kunne gått nesten rett på i år hos stolavs, men det blir for virkelighetsfjernt å fortsette på en klinikk som har 0 interesse for noe annet enn å kjøre samme løpet på nytt og på nytt og på nytt. Jeg klarer ikke dem flere ganger når jeg gang på gang på gang sier ifra om ting som de overser og "glemmer".

Så, siste forsøk, her kommer vi. Fredag ryker startskuddet for det som uansett utfall endrer livet :love2

Sender iver masse klemmer. Du har rett til å få begrunnelse på hvorfor de velger som de gjør, så be om det.

Sender iver masse klemmer. Du har rett til å få begrunnelse på hvorfor de velger som de gjør, så be om det.
Har bedt om det. "Dette fikk du barn på" derfor progynova igjen og igjen.
"Det har ikke dokumentert effekt, biopsien din tilsir ikke at du trenger det" derfor ikke prednisolon. En biopsi som ikke er tatt hos dem, som konkluderte med endometriose som de mener at jeg ikke har.
Jeg sa rett ut at jeg tar ikke hysteroskopi våken pga traumer og de satte meg opp våken, så da nekter jeg. Ifølge dem var det ikke indikasjon nok til å ta det i narkose så jeg kunne få med meg mannen. :rolleyes:
Da jeg holdt på å miste jentungen og var innlagt på sykehus med åpen livmorhals og voldsomme blødninger så klikket de bananas fordi jeg spurte om jeg kunne ta cyclogest bak fordi jeg tenkte at det var derfor jeg blødde hele tiden. "Nei det må du ikke finne på" og i ettertid når det har vært snakk om at jeg føler jeg må ta det med ro i mine svangerskap fordi de gangene det går galt har vært når jeg har vært aktiv... "Du kan ikke hoppe ut et foster" som om jeg var totalt blåst i hodet.
Det er så mange ting de gjør som bare blir helt latterlig for min del. Jeg klarer dem ikke mer.
Sååeh vi er bare ferdig med dem.

Har bedt om det. "Dette fikk du barn på" derfor progynova igjen og igjen.
"Det har ikke dokumentert effekt, biopsien din tilsir ikke at du trenger det" derfor ikke prednisolon. En biopsi som ikke er tatt hos dem, som konkluderte med endometriose som de mener at jeg ikke har.
Jeg sa rett ut at jeg tar ikke hysteroskopi våken pga traumer og de satte meg opp våken, så da nekter jeg. Ifølge dem var det ikke indikasjon nok til å ta det i narkose så jeg kunne få med meg mannen. :rolleyes:
Da jeg holdt på å miste jentungen og var innlagt på sykehus med åpen livmorhals og voldsomme blødninger så klikket de bananas fordi jeg spurte om jeg kunne ta cyclogest bak fordi jeg tenkte at det var derfor jeg blødde hele tiden. "Nei det må du ikke finne på" og i ettertid når det har vært snakk om at jeg føler jeg må ta det med ro i mine svangerskap fordi de gangene det går galt har vært når jeg har vært aktiv... "Du kan ikke hoppe ut et foster" som om jeg var totalt blåst i hodet.
Det er så mange ting de gjør som bare blir helt latterlig for min del. Jeg klarer dem ikke mer.
Sååeh vi er bare ferdig med dem.
Det skjønner jeg. Hadde levert inn klage på sånn behandling til statsforvaltningen

Ringte inn i morges rett over halv åtte, ikke hørt noe og må vel vente til mandag på ny plan. Tenkte jeg skulle høre hva de planla før jeg ringte og forlenget sykemeldingen min, men det ser ikke sånn ut. Ringt og fått legetime hos fastlegen neste uke. Spennende å se hvem jeg snakker med først. Mensen kommer sikkert før stolavs ringer.

Jeg ringte dem på mandag morgen og ble ikke oppringt før utpå onsdagen. Så de har tydeligvis litt å gjøre akkurat nå. Varierer veldig det der om hvor kjappe de er på å ringe tilbake.

Jeg ringte dem på mandag morgen og ble ikke oppringt før utpå onsdagen. Så de har tydeligvis litt å gjøre akkurat nå. Varierer veldig det der om hvor kjappe de er på å ringe tilbake.
Har alltid vært sånn :hilarious:

Begynner på letrozol imorgen.
Siste runde her kommer vi.
De mente jeg bare skulle begynne påan igjen med progynova, men jeg blir sinnsforvirret av det så det var uaktuelt.
Skal til fastlegen imorgen og få forlenget sykemeldingen min, jeg er helt utkjørt og klarer ikke tanken på å forholde meg til jobb oppi dette her. Snakket med sjefen på fredag og fikk beskjed om å fortelle legen akkurat hvordan jeg har det, slutte å være flink pike.
Og full støtte fra jobb uansett hva som skjer, er flere som gav opp nr 2(forsåvidt nr 1 også) fordi det ble for mye, så jeg har godt selskap når jeg er klar i det minste. Mange å støtte meg på når jeg skal prosessere.

Drøyt regnet har vi vel brukt 15000 allerede på fire fryseforsøk. Ca 10 000 på medisin, pluss en del på reising og tilskudd og tester. Jaja. Så får vi se om det blir noe denne runden.

Var ikke bare-bare for denne nok en gang ny legen å forstå hva hodet og kroppen min går gjennom. Fikk ikke henvisning til dps fordi ivf og tilhørende depresjon(?) ikke er ille nok tydeligvis. Beskjed om å ringe lavterskeltilbudet her, men de svarer jo ikke når man ringer i 40min så fuck det. Og ifølge infoen så tar de ikke akutte kriser eller kompliserte tilstander så jeg tror ikke akkurat at de tar det heller. Nettkurs og sånt er liksom ikke helt det jeg har behov for, nei.
Ringe kjent ivf-privatpsykolog i oktober da kanskje. Da vet vi jo mer om vi trenger å fordøye at det bare blir et barn eller om det er håp og angst for å miste.

Fikk forlenget sykemeldingen under tvil i to uker. Skal på eget initiativ delvis tilbake på jobb neste uke, så blir det innsett uken etter og uttak av noen feriedager i forbindelse med det, så får vi se da.
Når både stolavs og flere leger insisterer på at jeg ikke kan hoppe ut et foster så får jeg bare gå på jobb da. Trenger ikke noe støttemedisin heller ifølge dem, ok. Har jo ikke endometriose heller ifølge dem. Så.. ja. Kult.
Miste igjen om det mot alle odds blir positivt fordi de ikke "har tro" på støttemedisiner. Jeg bare orker ikke tenke på dette eller ta hensyn til noe what-if. Skal drikke øl og pusle puslespill i helga kjenner jeg.
Og jeg kjenner at hodet er klarere etter å ha fått progynova ut av systemet, det er helt sjukt hva det gjør med meg! Jeg blir ikke dårlig av tanken på at den stakkars mannen min vil ha meg.
Åh, jeg ser enden på dette kaoset, deilig!
Vil jeg egentlig bli gravid? Er jammen ikke sikker.
Tror jeg er deprimert, men jeg får vel kravle meg ut av dette her selv da.

Sterk eggløsningstest på morgenen og ul imorgen tidlig. Mulig jeg kan forvente positiv test i kveld eller imorgen ut ifra styrken på morgenens test. Digital test, får jo ikke + på annet vanligvis. Men lurer på om letrozol faktisk gir bedre eggløsning på meg? Inntrykk av det.

Første dag tilbake på jobb, egentlig fortsatt sykemeldt pga hodet, men bruker uka på å venne meg til jobb igjen. Lei av å være hjemme, dog er jeg nok ikke sååå veldig klar, så blir korte dager :wacky:

Snuser litt på å sette oss på venteliste på en av de andre offentlige klinikkene for ivf... må vel ha ny utredning og kanskje de da faktisk tar høyde for endometriosen, og at jeg kan få fjernet egglederen som er igjen og vi vet er ødelagt?
Fint å kunne få behandling litt nermere hjemme også om det lar seg gjøre siden jeg likevel nå tar fly fra Gardermoen...

Folikler på 10 og 11mm, ikke noen ledende sånnsett, 3,8mm slimhinne :smiley-angry026

Selvfølgelig, når jeg skal ha siste forsøk før henvisning til annen klinikk så kommer jeg til dag 16 uten positive el.tester :rolleyes:

Innsett lørdag. Kaaaaooooos med reisen. Går fly til men ikke fra, så jeg har ca 1t15min fra landing til timen, og så hotell over natta før jeg må stå opp kl 5 for å reise hjem :rolleyes: var det å stå opp kl 5 jeg hadde håpet å slippe

Back
Topp