Cd22 pp4 2017 7dpo
Jeg har vært veldig frustrert og lei meg de siste dagene, mye gråting og følelse av håpløshet når det kommer til prøving. I går hadde jeg en skikkelig gråtkvalt samtale med samboer om hele greia, og han ønsker egentlig heller at jeg prater med han enn å skrive på forum. Har jo tenkt at jeg ikke vil plage han med at tankene mine konstant er rundt prøving og "alle andre" som er gravid rundt oss, men han ønsker heller at jeg klager til han enn at jeg ikke sier noe. I min pessimistiske tankegang har det vært mye "hva hvis..." og jeg har rukket å bli veldig engstelig for timen min i mai.. tenk så nervepirrende det hadde vært å skulle gå sånn her og vente i flere mnd på samme type time.
Jeg vet jeg bare er i offisiell pp4 med samboeren, men jeg fikk høre her om dagen at min eks, som jeg prøvde med i et år, venter barn, vet ikke om det er sant, men det hjalp ikke på følelsen [emoji17].
Og når jeg da har gått igjennom og sett hvor ustabile syklusene mine egentlig har vært, mistet en eggleder og plages med cyster.. så er jeg rett og slett ufattelig redd.
Vet ikke hvor aktiv jeg blir her inne fremover, men skal oppdatere når det skjer ting [emoji173] jeg synes rett og slett det er for vondt å håpe hver pp og se at andre får til når jeg ikke har troen på at vi får til selv.
Leit å lese at du har det vondt om dagene, du som alltid er en solstråle for oss andre her inne... Synes samboeren din høres ut til å være en veldig bra mann, godt han ønsker å være der for deg oppi dette, for dere er jo tross alt to om å skulle få barn sammen. Det finnes dessverre menn som ikke "bryr" seg under prøvinga, frem til positiv test, og knapt nok etter denne, så din er en "keeper" av sjelden kaliber.
Det beste er å dele dine innerste tanker og følelser med han som er nærmest deg og er der i RL, så blir vi jentene her inne litt ekstra støttekontakter, fordi vi kjenner til "galskapen" med å tempe, sjekke grafer, tappen, EL-slim, tester, kjerringråd hvor "hvordan bli gravid-helst i fjor" osv. Hva med å sitte i armkroken hans, samtidig som du taster med oss? Da har du både det fysiske og det mentale - altså full pupp!
Det er veldig lett at de negative tankene kommer løpende som perler på ei snor, når ting ikke går som planlagt, og når veien blir ekstra tung å gå for enkelte, mens andre ser tilsynelatende ut til lever seg igjennom livet uten en eneste motgang. Da er det spesielt viktig at du har gode mennesker rundt deg og gjør hyggelige ting som du vet gir deg god og positiv energi. Mener å huske at du strikker? Snart kommer våren for fullt (forhåpentligvis!) og da blir det bra å sitte ute i sola, med en god kopp te eller noe, og strikke i vei. Kjenne varmen og solstrålene fra sola, varme oppe en kald skrott, gi litt farge på en vinterblek hud og D-vitaminlagrene fylle seg opp! Se trærne vekkes til live igjen, blomstene skyter til værs. Det vil nok gjøre god for både kropp og sinn at vi nå går sommeren i møte!
Husk vi er for deg, vi som også har en strevsom vei mot målet, som blir kanskje litt motløs for hver PP som går, men sammen er vi jammen sterke!
Mange klemmer!