Takk for svar, men jeg utsatte timen til jeg er 6+2Jeg var på UL (hos fastlegen, med utrolig gammeldags apparat) når jeg var nøyaktig 5+5 i sist svangerskap. Da kunne vi se hjerte slå![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for svar, men jeg utsatte timen til jeg er 6+2Jeg var på UL (hos fastlegen, med utrolig gammeldags apparat) når jeg var nøyaktig 5+5 i sist svangerskap. Da kunne vi se hjerte slå![]()
), da er vi 10+3. Da er det sjanse for å se litt mer enn bare en liten klump.Jeg tok utvendig ultralyd under min første graviditet i 2020 rundt uke 8. Fikk se at nurket beveget seg, og hørte hjertelyd. Hadde noen kilo ekstra på det tidspunktet, uten at det hadde noe å si.
I andre svangerskap tok jeg tidlig UL rundt samme tidspunkt, da på annen klinikk, hvor gynekologen brukte innvendig UL. Fikk samme info her som ved utvendig.
Foretrakk helt klart utvendig UL.
Vi tok det i forrige svangerskap, men det var innvendig (litt forskjellig fra plass til plass. Hvor godt utstyr de har og om en har bakovervendt livmor kan det også bli vanskelig med utvendig.).Har du planer om å dra på tidlig ultralyd? Når?
Noen som eventuelt har erfaring med utvendig ultralyd 8+0? (Jeg er veldig tynn, så skal ikke være noe annet enn eventuelt tarmgass i veien)

Samme her. Men jeg fikk time 6+1, er litt redd for det samme, at jeg ikke får høre hjertelyd og blir veldig redd. Men reiser bort etterpå så alternativet blir uke 8. har hatt småblødninger helt siden positiv test, så syns jo det er lenge å vente to uker i utgangspunktet.Jeg går til privat gyn og han ville ha meg på time rundt 6+0 for å høre hjertelyd. Timen ble satt opp når jeg er 5+5, så er i stuss om jeg skal utsette noen dager for å ikke bli bekymtra om vi ikke hører noe. Noen som har vært så tidlig før?
som den er.Hadde innvendig 8+0 med datteren min (og 10+2 pluss flere i slutten av svangerskapet grunnet seteleie). Da hadde jeg vært hos legen (som er dit jeg skal 8+0 denne gangen, hun har bare utvendig så derav spørsmålet) 6+noe uten å se så mye annet enn tarmgass. Ettersom jeg hadde en MA oppdaget hos gyn 9+2 i sommer/høst har jeg behov for å vite at jeg ser noe første timen. Endte opp med å bestille time hos gyn neste uke (6+5), også regner jeg med at vi ser noe hos legen utvendig uken etter.Vi tok det i forrige svangerskap, men det var innvendig (litt forskjellig fra plass til plass. Hvor godt utstyr de har og om en har bakovervendt livmor kan det også bli vanskelig med utvendig.).
Om det er første gang så er ikke innvendig UL så ille. Blir langt i fra det samme som GU for eksempel. Men selvsagt alltid kjekkere å kunne beholde buksa på. Får sett veldig mye i uke åtte![]()
Det tenker jeg er en bra plan, min fastlege har en veldig liten UL å den tok han ikke fram de første gangene på kontroll. Ville ikke gamblet på at en får sett så altfor mye så tidlig om det er av den typen liten og portabelHadde innvendig 8+0 med datteren min (og 10+2 pluss flere i slutten av svangerskapet grunnet seteleie). Da hadde jeg vært hos legen (som er dit jeg skal 8+0 denne gangen, hun har bare utvendig så derav spørsmålet) 6+noe uten å se så mye annet enn tarmgass. Ettersom jeg hadde en MA oppdaget hos gyn 9+2 i sommer/høst har jeg behov for å vite at jeg ser noe første timen. Endte opp med å bestille time hos gyn neste uke (6+5), også regner jeg med at vi ser noe hos legen utvendig uken etter.

Nei ikke sant! Og jeg føler panikken allerede for om vi plutselig ikke ser noe… jeg får være klar til å bestille enda en ultralyd i etterkant av den timenDet tenker jeg er en bra plan, min fastlege har en veldig liten UL å den tok han ikke fram de første gangene på kontroll. Ville ikke gamblet på at en får sett så altfor mye så tidlig om det er av den typen liten og portabel![]()
man blir jo helt gal etter å ha mistet… det er bare så utrolig grusomt å vite at jeg hadde gått flere dager med symptomer og en død minibaby inni meg. kan ikke se for meg de som har gått mange uker
Jeg kommer til å være kjempenervøs. Er virkelig hundre ganger skumlere når en har mistet før. Jeg har ikke hatt MA men en SA. Men skummelt nok, selv om en vet hva som skjer.Nei ikke sant! Og jeg føler panikken allerede for om vi plutselig ikke ser noe… jeg får være klar til å bestille enda en ultralyd i etterkant av den timenman blir jo helt gal etter å ha mistet… det er bare så utrolig grusomt å vite at jeg hadde gått flere dager med symptomer og en død minibaby inni meg. kan ikke se for meg de som har gått mange uker
![]()
Ja ikke sant!! Det er helt grusomt… og hjemmeabortJeg kommer til å være kjempenervøs. Er virkelig hundre ganger skumlere når en har mistet før. Jeg har ikke hatt MA men en SA. Men skummelt nok, selv om en vet hva som skjer.
Vet virkelig ikke hva jeg gjør om vi ser foster men ikke kan se hjertet enda, når jeg skal. Det er hardt nok med de to ukene her før.
Visste jeg kom til å være nervøs og redd denne gangen, men hjelper ikke akkurat på at jeg blør litt hver dag…
Blir garantert minst en UL før TUL i uke 12 på meg…

litt godt å være flere også. Jeg har ikke tenkt til å spare på pengene på ultralyder hvert fallUff ja, her ble det SA,og pga rester medisinsk hjemmeabort og til slutt kirurgiskJa ikke sant!! Det er helt grusomt… og hjemmeabortlitt godt å være flere også. Jeg har ikke tenkt til å spare på pengene på ultralyder hvert fall
Så skal tåle å miste igjen, men kommer ikke til å tåle en ny sånn runde. Så bruker lett litt penger på å roe nervene litt.

Høres grusomt utUff ja, her ble det SA,og pga rester medisinsk hjemmeabort og til slutt kirurgiskSå skal tåle å miste igjen, men kommer ikke til å tåle en ny sånn runde. Så bruker lett litt penger på å roe nervene litt.
Ja, det er litt godt å vite at vi er flere, selv om jeg skulle ønske det var ingen.
Så får vi jobbe mot å roe hverandre ned og passe på å ikke stresse hverandre opp![]()
![]()
enig med deg. Vi må prøve på det!Så gøy å se! GratulererVis vedlegget 398511Så denne lille blinkende prikken i går på 6+1 dager![]()
Huff, så utrolig kjipt. Veldig frustrerende når man opplever noe slikt hos legen. Du kan ikke ringe føden der du bor? Jeg ringte direkte til fødeavd og drøftet en bekymring, og ble satt opp til ultralyd i uke 7+2.Var hos legen i dag grunnet spotting og murringer. Han mente det var helt umulig å se noe på TUL allerede nå, er 7+0 i dag. Blir så oppgitt når leger åpenbart ikke har nok kunnskap om graviditet og svangerskap… Må da heller vente på resultater av to hcg målinger som kan vise et nivå som er på vei til å stabilisere seg hvert øyeblikk (når toppen uke 8-10).
Det kan jeg kanskje gjøre ja, men tenker jeg ser an hcg først, men takk for tips! Tar det i bruk om jeg ikke blir overbevist av hcg og de ikke vil henvise.Huff, så utrolig kjipt. Veldig frustrerende når man opplever noe slikt hos legen. Du kan ikke ringe føden der du bor? Jeg ringte direkte til fødeavd og drøftet en bekymring, og ble satt opp til ultralyd i uke 7+2.